Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

ΟΟΣΑ: Η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική της

Σύμφωνα με την εξαμηνιαία του έκθεση!

21 Μαΐου 2019 12:50
ΟΟΣΑ: Η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική της

H ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική της, με το ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) της χώρας να αυξάνεται με ρυθμό 2% ή λίγο υψηλότερα το 2019 και το 2020 έναντι αύξησης 1,9% το 2018, σύμφωνα με την εξαμηνιαία έκθεση του ΟΟΣΑ (OECD Economic Outlook). Από τον πίνακα της έκθεσης προκύπτει ότι ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 2,1% φέτος και 2% το 2020. «Η εγχώρια ζήτηση θα συμβάλλει περισσότερο στην ανάπτυξη από ότι στο πρόσφατο παρελθόν, αντισταθμίζοντας τη συγκράτηση της αύξησης των εξαγωγών», σημειώνει ο ΟΟΣΑ, προσθέτοντας: «Οι επενδύσεις αναμένεται να αρχίσουν να ανακάμπτουν, καθώς οι χρηματοδοτικές συνθήκες βελτιώνονται. Τα υψηλότερα εισοδήματα των νοικοκυριών, λόγω της πρόσφατης αύξησης του κατώτατου μισθού και της αύξησης της απασχόλησης, θα στηρίξουν την κατανάλωσή τους. Το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού συνεχίζει να υπερβαίνει τους μεσοπρόθεσμους στόχους, η πρόσβασης στις διεθνείς αγορές ομολόγων βελτιώνεται και το ταμειακό μαξιλάρι είναι σημαντικό».

Ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι η διασφάλιση της δημοσιονομικής αξιοπιστίας απαιτεί τη συνέχιση της επίτευξης των μεσοπρόθεσμων δημοσιονομικών στόχων. «Η συνέχιση της προόδου στη μείωση των υψηλών ανοιγμάτων των τραπεζών σε μη εξυπηρετούμενα δάνεια θα απαιτήσει πιο βαθειά μέτρα. Πρόσθετες μεταρρυθμίσεις χρειάζονται για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και των επενδύσεων, τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την αύξηση των δεξιοτήτων», προσθέτει.

Ο ΟΟΣΑ αναφέρεται στην αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 11% στα 650 ευρώ τον μήνα και την κατάργηση του υποκατώτατου μισθού για τους νέους φέτος τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας ότι με τις αυξήσεις αυτές, ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο μισθό πλησιάζει τον μέσο όρο των χωρών του Οργανισμού. «Η αύξηση θα μειώσει τη φτώχεια των εργαζομένων, αλλά ενέχει τον κίνδυνο να συμβάλει στην άτυπη εργασία και την επιβράδυνση των κερδών στον αριθμό των θέσεων εργασίας, δεδομένης της ασθενούς παραγωγικότητας», σημειώνει.

Όσον αφορά στα δημοσιονομικά, η έκθεση αναφέρει ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού ανήλθε στο 4,2% του ΑΕΠ το 2018. Τα ισχυρά έσοδα - όπως αυτά του ΦΠΑ από τις δαπάνες των τουριστών - και οι χαμηλότερες από τις προγραμματισμένες δημόσιες επενδύσεις συνέβαλαν στην υπεραπόδοση, σημειώνει. Για τον προϋπολογισμό του 2019 σημειώνει ότι διατηρείται ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, αλλά «υπάρχουν κίνδυνοι στη διαχείριση των δαπανών λόγω των ληξιπρόθεσμων πληρωμών και τις πιέσεις στις δαπάνες μισθοδοσίας του Δημοσίου που προκύπτουν κυρίως από δικαστικές αποφάσεις». Για τα πρόσφατα δημοσιονομικά μέτρα, ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι θα μειώσουν τα φορολογικά έσοδα, κυρίως με τη μείωση ορισμένων συντελεστών ΦΠΑ και την αύξηση των δαπανών, κυρίως για τις συντάξεις, από το 2019. «Τα μελλοντικά δημοσιονομικά μέτρα πρέπει να έχουν ως προτεραιότητα τις επενδύσεις στις υποδομές και τις δεξιότητες, την καταπολέμηση της φτώχειας και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητα των δημόσιων δαπανών και των ελέγχων. Τα μέτρα αυτά, μαζί με τη μεγαλύτερη πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση της δημόσιας διοίκηση, την ανάπτυξη της εξωδικαστικής μεσολάβησης και την ιδιωτικοποίηση κρατικών ενεργειακών περιουσιακών στοιχείων θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα και θα μειώσουν τα εμπόδια στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ενώ θα στηρίξουν τους μεσοπρόθεσμους δημοσιονομικούς στόχους», τονίζει η έκθεση.

Η έκθεση καταλήγει, σημειώνοντας: «Αποκλίσεις από την τρέχουσα μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική θα υπονόμευε τα κέρδη στη δημοσιονομική αξιοπιστία. Οι καθυστερήσεις στις μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, της ανταγωνιστικότητας και της υγείας των τραπεζών θα δημιουργούσαν καθοδικούς κινδύνους στην προβλεπόμενη ανάκαμψη των επενδύσεων. Μία πτώση του τουρισμού ως αποτέλεσμα ενός άτακτου Brexit θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία μεγαλύτερη επιβράδυνση των εξαγωγών. Τα πρόσφατα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ταχύτερα από το αναμενόμενο αποτελέσματα, ενισχύοντας την εμπιστοσύνης και βελτιώνοντας περαιτέρω τις επενδυτικές προοπτικές».

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σας αφορά: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις 120 δόσεις!

Πριν από λίγη ώρα άνοιξε η εφαρμογή του υπουργείου Οικονομικών για τη ρύθμιση με τις 120 δόσεις.

Το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε αναλυτικό οδηγό με ερωτήσεις - απαντήσεις για τη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων προς την εφορία.

Οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις μπορούν να πληροφορηθούν για το πώς μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση, πού να υποβάλουν την αίτηση και πόσες δόσεις δικαιούνται, μόλις ανοίξει η πλατφόρμα. Σήμερα, εξάλλου, αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ

ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
1) Ποιες κατηγορίες υπάγονται στη ρύθμιση;

H ρύθμιση έχει πεδίο εφαρμογής το σύνολο των φυσικών προσώπων και το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών τους, που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως 31.12.2018. Προαιρετικά, ο οφειλέτης θα μπορεί να υπαγάγει στη ρύθμιση και ρυθμισμένες με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλές (12-24 δόσεις), οφειλές από ρυθμίσεις λόγω φυσικών καταστροφών και οφειλές που είναι σε αναστολή.

2) Με ποιες προϋποθέσεις;

Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την τελευταία 5ετία, δηλαδή από το φορολογικό έτος 2013 έως και το 2017, εκτός αν δεν ήταν υπόχρεος για κάποιο ή κάποια έτη, οπότε θα δηλώνει αυτό στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

3) Πού και πότε μπορούν να κάνουν αίτηση οι πολίτες για να υπαχθούν στη ρύθμιση;

Η αίτηση θα γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα Taxisnet. Μόνο σε περιπτώσεις τεχνικής αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στην αρμόδια για την είσπραξη υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. (π.χ. Δ.Ο.Υ.).

Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί έως και την 28.6.2019.

4) Σε πόσες δόσεις ρυθμίζει κανείς τα χρέη του και από τι εξαρτάται;

Ο αριθμός των δόσεων που προβλέπεται στη νέα ρύθμιση φτάνει έως και τις 120, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18, υπό τον περιορισμό της ελάχιστης μηνιαίας δόσης των 30 ευρώ.

Για εισόδημα έως 10.000 ευρώ, χορηγείται δυνατότητα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις με περιορισμό την ελαχίστη των 30 ευρώ.

Για εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ οι δόσεις μπορούν να φτάσουν και πάλι έως τις 120. Για τα εισοδήματα αυτά, εφαρμόζεται προοδευτικός συντελεστής, προκειμένου να προσδιοριστεί η δυνατότητα αποπληρωμής του κάθε οφειλέτη και ο αριθμός των δόσεων, σε συνάρτηση με το χρέος του. Επίσης, προβλέπεται μείωση των συντελεστών ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων.

5) Ποια είναι τα ευεργετήματα που απολαμβάνει κανείς από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Με μόνη την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα μειώνονται οι προσαυξήσεις των οφειλών σε ποσοστό 10%.

Περαιτέρω, προβλέπεται μείωση προσαυξήσεων και τόκων μέχρι 90% (συμπεριλαμβανομένου του αρχικού 10%), εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει μικρότερο αριθμό δόσεων από αυτό που του προτείνεται από την φορολογική διοίκηση.

Η εφάπαξ καταβολή θα οδηγεί σε απαλλαγή προσαυξήσεων σε ποσοστό 100%.

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης την εφάπαξ εξόφληση ή τη μείωση του αριθμού των υπολειπόμενων δόσεων, θα προβλέπεται ανάλογη απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα αναστέλλεται η εκτέλεση της ποινής για χρέη προς το Δημόσιο, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων (δηλ. κατασχέσεις/πλειστηριασμοί) και θα χορηγείται φορολογική ενημερότητα.

Για οφειλέτες που τους έχει επιβληθεί κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα είναι δυνατή, καθότι θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης από το δεσμευμένο λογαριασμό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δίνεται ούτως ή άλλως δυνατότητα στο φορολογούμενο να ζητήσει τον περιορισμό της κατάσχεσης έως και 70%, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Επιπλέον, οι φορολογούμενοι που τηρούν τις ρυθμίσεις τους, με αίτησή τους προς τη φορολογική διοίκηση, μπορούν να κερδίζουν σε μηνιαία βάση τη μερική άρση του κατασχεμένου λογαριασμού τους, σε ύψος ανάλογο με το ποσό που καταβάλλουν για την εξόφληση των ρυθμίσεών τους. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά.

6) Με ποιο τρόπο χάνεται η ρύθμιση;

Η ρύθμιση χάνεται αν δεν καταβληθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ή αν καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων. Επίσης, αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους. Τέλος, η ρύθμιση θα χαθεί αν κατά τη διάρκειά της δεν εξοφληθούν ή τακτοποιηθούν κατά νόμιμο τρόπο εντός 2μήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους, οι οφειλές που θα γεννηθούν μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα θα επέλθει και αν δεν τακτοποιηθούν οι οφειλές που έχουν γεννηθεί από την αρχή του έτους εντός 2μήνου από την υπαγωγή στη ρύθμιση. Εξυπακούεται ότι τη ρύθμιση θα χάνουν όποιοι υποπέσουν καθ' υποτροπή σε φορολογικές παραβάσεις, ιδίως όσον αφορά τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών κλπ.

Αν η ρύθμιση χαθεί, τότε ο οφειλέτης υποχρεούται σε άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, με όλες τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και επιδιώκεται η άμεση είσπραξη με όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά μέτρα.

7) Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων ή του εξωδικαστικού συμβιβασμού μετά τις 06.05.2019, όσοι έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία, καθώς και οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ή που απαγορεύεται η ρύθμισή τους από άλλους νόμους (π.χ. Ε.Φ.Κ.)

ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Για νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εισάγεται ρύθμιση ανάλογη με αυτήν για τα φυσικά πρόσωπα, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερη φύση των νομικών αυτών προσώπων.

ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
1) Ποιες κατηγορίες υπάγονται στη ρύθμιση;

Η ρύθμιση θα έχει πεδίο εφαρμογής για όλα τα κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα και για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών τους, που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως 31.12.2018. Προαιρετικά, ο οφειλέτης θα μπορεί να υπαγάγει στη ρύθμιση και ρυθμισμένες με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλές (12-24 δόσεις), οφειλές από ρυθμίσεις λόγω φυσικών καταστροφών και οφειλές που είναι σε αναστολή.

2) Με ποιες προϋποθέσεις;

Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την τελευταία 5ετία, δηλαδή έως και το 2017, εκτός αν το νομικό πρόσωπο έχει προβεί σε παύση εργασιών, οπότε η 5ετία υπολογίζεται έως το έτος διακοπής εργασιών.

3) Πού και πότε μπορούν να κάνουν αίτηση τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα για να υπαχθούν στη ρύθμιση;

Η αίτηση θα γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα Taxisnet, από τη Δευτέρα 20.05.2019. Μόνο σε περιπτώσεις τεχνικής αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης θα απαιτείται η παρουσία του πολίτη στην αρμόδια για την είσπραξη υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. (π.χ. Δ.Ο.Υ.).

Η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί έως και την 28.6.2019.

4) Σε πόσες δόσεις ρυθμίζουν τα χρέη τους και από τι εξαρτάται;

Εισάγονται δύο ειδών ρυθμίσεις, ανάλογα με το είδος της οφειλής.

Α) Για οφειλές από τακτική αιτία (δηλαδή π.χ. από φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κλπ.), η ρύθμιση θα περιλαμβάνει έως 24 δόσεις.

Β) Για οφειλές από έκτακτη αιτία ή από φόρους που καταβάλλονται εφάπαξ, θα περιλαμβάνει έως 36 δόσεις.

Η ελάχιστη μηνιαία δόση ορίζεται και για τα νομικά πρόσωπα στα 30 ευρώ.

5) Ποια είναι τα ευεργετήματα που απολαμβάνουν τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Με μόνη την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα μειώνονται οι προσαυξήσεις των οφειλών σε ποσοστό 10%.

Η εφάπαξ καταβολή θα οδηγεί σε απαλλαγή προσαυξήσεων σε ποσοστό 100%. Επίσης, προβλέπεται μείωση προσαυξήσεων και τόκων, εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει μικρότερο αριθμό δόσεων από το μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό (24 ή 36, ανά περίπτωση).

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης την εφάπαξ εξόφληση ή τη μείωση του αριθμού των υπολειπόμενων δόσεων, θα προβλέπεται ανάλογη απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.

Με την υπαγωγή στη ρύθμιση, θα αναστέλλεται η εκτέλεση της ποινής για χρέη προς το Δημόσιο, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων (δηλ. κατασχέσεις/πλειστηριασμοί) και θα χορηγείται φορολογική ενημερότητα.

Για οφειλέτες που τους έχει επιβληθεί κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα είναι δυνατή, καθότι θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης από το δεσμευμένο λογαριασμό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δίνεται ούτως ή άλλως δυνατότητα στο φορολογούμενο να ζητήσει τον περιορισμό της κατάσχεσης έως και 70%, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Επιπλέον, τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα που τηρούν τις ρυθμίσεις τους, με αίτησή τους προς τη φορολογική διοίκηση, μπορούν να κερδίζουν σε μηνιαία βάση τη μερική άρση του κατασχεμένου λογαριασμού τους, σε ύψος ανάλογο με το ποσό που καταβάλλουν για την εξόφληση των ρυθμίσεών τους. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά.

6) Με ποιο τρόπο χάνεται η ρύθμιση;

Η ρύθμιση χάνεται αν δεν καταβληθούν 2 συνεχόμενες δόσεις ή αν καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων. Επίσης, αν δεν υποβληθούν οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους. Τέλος, η ρύθμιση θα χαθεί αν κατά τη διάρκειά της δεν εξοφληθούν ή τακτοποιηθούν κατά νόμιμο τρόπο εντός 2μήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους οι οφειλές που θα γεννηθούν μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα θα επέλθει και αν δεν τακτοποιηθούν οι οφειλές που έχουν γεννηθεί από την αρχή του έτους εντός 2μήνου από την υπαγωγή στη ρύθμιση. Εξυπακούεται ότι τη ρύθμιση θα χάνουν όποιοι υποπέσουν καθ' υποτροπή στις φορολογικές παραβάσεις, ιδίως όσον αφορά τη μη έκδοση φορολογικών παραστατικών κλπ.

Αν η ρύθμιση χαθεί, τότε ο οφειλέτης υποχρεούται σε άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, με όλες τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής και επιδιώκεται η άμεση είσπραξη με όλα τα προβλεπόμενα αναγκαστικά μέτρα.

7) Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται όσοι απώλεσαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων ή του εξωδικαστικού συμβιβασμού μετά τις 06.05.2019, όσοι έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία, καθώς και οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ή που απαγορεύεται η ρύθμισή τους από άλλους νόμους (π.χ. Ε.Φ.Κ.).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
(αφορούν και τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με την εξαίρεση του παραδείγματος 6 που περιλαμβάνει έκπτωση λόγω τέκνων)

1. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 10.000 € και συνολική οφειλή 3.600 €.

Η ρύθμιση γίνεται σε 120 δόσεις των 30 € (γιατί το εισόδημα είναι έως 10.000 €).

2. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 13.000 € και συνολική οφειλή 3.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες 3.000 € Χ 4% = 120 € (ετήσια ικανότητα αποπληρωμής)

Άρα, μηνιαία ικανότητα 120 / 12 = 10 €

Λόγω της ελάχιστης καταβολής 30 € ανά μήνα, προκύπτει αριθμός δόσεων 3.000 € / 30 = 100. Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 100 δόσεις.

3. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 21.000 € και συνολική οφειλή 30.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 1.000 € Χ 8% = 80 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 580 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 580 / 12 = 48,33 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 30.000 € / 48,33 = 620.

Άρα, η ρύθμιση είναι στο μέγιστο δυνατό αριθμό, στις 120 δόσεις.

4. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 51.000 € και συνολική οφειλή 3.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 8% = 400 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 10% = 500 €

Για τις επόμενες επιπλέον 20.000 € Χ 12% = 2.400 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 1.000 € Χ 15% = 150 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 3.950 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 3.950/ 12 = 329,17 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 3.000 € / 329,17 = 9,11, άρα 9 δόσεις.

Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις ελάχιστες 18 δόσεις.

5. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 30.000 € και οφειλή 6.000 €.

Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 4% = 200 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 6% = 300 €

Για τις επόμενες επιπλέον 5.000 € Χ 8% = 400 €

Για τις τελευταίες επιπλέον 5.000 € Χ 10% = 500 €

Άρα, σύνολο ετήσιας ικανότητας αποπληρωμής: 1.400 €

Άρα, μηνιαία ικανότητα 1.400 / 12 = 116,67 €

Άρα, προκύπτει αριθμός δόσεων 6.000 € / 116,67 = 51,42, άρα 51 δόσεις.

Άρα, η ρύθμιση ορίζεται στις 51 δόσεις.

6. Έστω οφειλέτης με εισόδημα 30.000 €, οφειλή 6.000 € και ένα (1) τέκνο.


Η ρύθμιση γίνεται ως εξής:

Έως τα 10.000 €, ο συντελεστής είναι 0.

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

13η σύνταξη: Ποιοι συνταξιούχοι δεν έλαβαν τα χρήματα;

Ανάσα: Ποιοι θα πάρετε εκτάκτως 350 ευρώ!

Διαβάστε περισσότερα θέματα οικονομίας στο Athensmagazine.gr.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share