Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Σοκ: Έκλεισαν όλες οι πύλες για τον Ηλεκτρικό και το Μετρό!

Τι συνέβη;

16 Απριλίου 2019 18:20
Σοκ: Έκλεισαν όλες οι πύλες για τον Ηλεκτρικό και το Μετρό!

Τι συνέβη και έκλεισαν όλες οι πύλες για τον Ηλεκτρικό και το Μετρό;

Το ολικό κλείσιμο όλων των σταθμών αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ (γραμμές 1,2 και 3 του μετρό & ηλεκτρικού) σηματοδότησε το κλείσιμο των πυλών στον σταθμό «Βικτώρια».

Σύμφωνα, με τον ΟΑΣΑ, χθες Δευτέρα (15/4), πρώτη μέρα του κλεισίματος των πυλών στο σταθμό «Βικτώρια» παρουσιάστηκε αύξηση των επικυρώσεων κατά 10.000, σε σύγκριση με μία εβδομάδα νωρίτερα (Δευτέρα 8 Απριλίου). Από το δεύτερο εξάμηνο του 2018, οπότε ξεκίνησε το εντατικό κλείσιμο των πυλών, οι επικυρώσεις και συνεπακόλουθα, τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ παρουσιάζουν ανοδική πορεία.

Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο του 2019 η αύξηση των εσόδων ανήλθε στο 19,4% και τον Φεβρουάριο στο 22%.

Το επόμενο διάστημα, ο οργανισμός, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, σε συνεργασία με τον ανάδοχο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα υλοποιήσει περαιτέρω βελτιωτικές ενέργειες. Για παράδειγμα, μετά τη μείωση του χρόνου έκδοσης των εισιτηρίων στα αυτόματα μηχανήματα, το επόμενο βήμα είναι η ανανέωση του μενού, με στόχο να καταστεί πιο εύχρηστο στο επιβατικό κοινό.

Μετρό: Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό!

Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη οι συρμοί του μετρό θα είναι χωρίς οδηγό! Βασικός στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας!

Στην ενεργοποίηση της διαδικασίας για την αυτόµατη οδήγηση συρµών προχωρεί η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) το προσεχές διάστηµα, µε εξαίρεση το τραµ και στόχο την εξοικονόµηση ενέργειας. Πρόκειται για την προβλεπόµενη εφαρµογή της Οδηγίας για το σύστηµα ΑΤΟ, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί και αφορά ουσιαστικά σε ηµιαυτόµατη λειτουργία.

Η εφαρµογή του συστήµατος δεν θα υποκαταστήσει τον ηλεκτροδηγό, ο οποίος θα εξακολουθήσει να βρίσκεται στον συρµό και θα έχει την ευθύνη εκκίνησης και ακινητοποίησης του συρµού, αλλά θα αφορά, κατά κύριο λόγο, σ τα διαστήµατα πορείας στα οποία θα ελέγχεται η ταχύτητα ανάλογα µε τη χρονοαπόσταση. Ουσιαστικά θα υπάρχει έλεγχος του σηµείου στο οποίο βρίσκεται ο προηγούµενος συρµός, ώστε να ακολουθεί η ανάλογη ρύθµιση της βέλτιστης ταχύτητας.

Στόχος είναι η εξοικονόµηση ενέργειας, η οποία υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 30% και πλέον το αποτέλεσµα µένει να φανεί στην πράξη. Ο ακριβής χρόνος λειτουργίας της αυτόµατης οδήγησης συρµών δεν έχει αποφασιστεί ακόµη, καθώς θα προηγηθεί ειδική εκπαίδευση των οδηγών. «Το λεγόµενο σύστηµα ΑΤΟ δεν πρόκειται να υποκαταστήσει σε καµία περίπτωση τους οδηγούς των συρµών. Αντίθετα, θα υποβοηθήσει το έργο τους» επισηµαίνουν στο «Εθνος» πηγές της ΣΤΑΣΥ. Αλλωστε, στις υφιστάµενες γραµµές του µετρό δεν µπορεί να εφαρµοστεί η πλήρως αυτοµατοποιηµένη οδήγηση, καθώς δεν είχε προβλεφθεί από την αρχή και θα απαιτούσε κοστοβόρες αλλαγές τόσο στα τρένα όσο και στη σηµατοδότηση. Αντίθετα, βαγόνια χωρίς οδηγό προβλέπονται για το µετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και για τη γραµµή4 στην Αθήνα, η οποία µε το πρώτο τµήµα της θα συνδέσει το Αλσος Βεΐκου µε το Γουδή.

Εν τω µεταξύ, ύστερα από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων λόγω της κατασκευής της νέας σιδηροδροµικής γραµµής, το τρένο θα σφυρίξει αύριο ξανά στο τµήµα Κιάτο - Αίγιο, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ θα πραγµατοποιήσει δοκιµαστικό δροµολόγιο, στo πλαίσιo ολοκλήρωσης της επιδοµής της Νέας ∆ιπλής Σιδηροδροµικής Γραµµής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο - Ροδοδάφνη.

Στην τελική ευθεία η κατασκευή για την Γραμμή 4 για το μετρό της Αθήνας!

Οι υποδοµές

Το συγκεκριµένο τµήµα έχει µήκος 70 χλµ., αποτελεί συνέχεια του λειτουργικού τµήµατος Κόρινθος - Κιάτο και περιλαµβάνει τρεις νέους σταθµούς, στο Ξυλόκαστρο, στην Ακράτα και στο Αίγιο, αλλά και έξι στάσεις σε ∆ιµηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, ∆ιακοπτό και Ελίκη.

Οπως επισηµαίνεται σε ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, ολοκληρώθηκε η κατασκευή νέας σύγχρονης υποδοµής που περιλαµβάνει 6 σήραγγες µήκους 11 χλµ., 8 σήραγγες διαφυγής µήκους 1.700 µ., 19 σιδηροδροµικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις, ενώ επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου άνω των 200 χλµ. την ώρα.

Το δοκιµαστικό δροµολόγιο, το οποίο γίνεται για τις ανάγκες του έργου «Κατασκευή υπολειπόµενων έργων υποδοµής, επιδοµής, σηµατοδότησηςτηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδροµική Γραµµή Κιάτο – Ροδοδάφνη», θα είναι το πρώτο, έπειτα από οκτώ χρόνια αναστολής της σιδηροδροµικής κυκλοφορίας στο εν λόγω τµήµα, ενώ η δροµολόγηση τρένων στο νέο τµήµα αναµένεται να συµβάλει στη βελτίωση, την αύξηση και τη διευκόλυνση των µετακινήσεων στη Βόρεια Πελοπόννησο.

TAGS
 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share