Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Μετρό: Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό!

Όλα γίνονται για να εξοικονομηθεί ενέργεια!

16 Απριλίου 2019 14:14
Μετρό: Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό!

Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη οι συρμοί του μετρό θα είναι χωρίς οδηγό! Βασικός στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας!

Στην ενεργοποίηση της διαδικασίας για την αυτόµατη οδήγηση συρµών προχωρεί η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) το προσεχές διάστηµα, µε εξαίρεση το τραµ και στόχο την εξοικονόµηση ενέργειας. Πρόκειται για την προβλεπόµενη εφαρµογή της Οδηγίας για το σύστηµα ΑΤΟ, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί και αφορά ουσιαστικά σε ηµιαυτόµατη λειτουργία.

Η εφαρµογή του συστήµατος δεν θα υποκαταστήσει τον ηλεκτροδηγό, ο οποίος θα εξακολουθήσει να βρίσκεται στον συρµό και θα έχει την ευθύνη εκκίνησης και ακινητοποίησης του συρµού, αλλά θα αφορά, κατά κύριο λόγο, σ τα διαστήµατα πορείας στα οποία θα ελέγχεται η ταχύτητα ανάλογα µε τη χρονοαπόσταση. Ουσιαστικά θα υπάρχει έλεγχος του σηµείου στο οποίο βρίσκεται ο προηγούµενος συρµός, ώστε να ακολουθεί η ανάλογη ρύθµιση της βέλτιστης ταχύτητας.

Στόχος είναι η εξοικονόµηση ενέργειας, η οποία υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 30% και πλέον το αποτέλεσµα µένει να φανεί στην πράξη. Ο ακριβής χρόνος λειτουργίας της αυτόµατης οδήγησης συρµών δεν έχει αποφασιστεί ακόµη, καθώς θα προηγηθεί ειδική εκπαίδευση των οδηγών. «Το λεγόµενο σύστηµα ΑΤΟ δεν πρόκειται να υποκαταστήσει σε καµία περίπτωση τους οδηγούς των συρµών. Αντίθετα, θα υποβοηθήσει το έργο τους» επισηµαίνουν στο «Εθνος» πηγές της ΣΤΑΣΥ. Αλλωστε, στις υφιστάµενες γραµµές του µετρό δεν µπορεί να εφαρµοστεί η πλήρως αυτοµατοποιηµένη οδήγηση, καθώς δεν είχε προβλεφθεί από την αρχή και θα απαιτούσε κοστοβόρες αλλαγές τόσο στα τρένα όσο και στη σηµατοδότηση. Αντίθετα, βαγόνια χωρίς οδηγό προβλέπονται για το µετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και για τη γραµµή4 στην Αθήνα, η οποία µε το πρώτο τµήµα της θα συνδέσει το Αλσος Βεΐκου µε το Γουδή.

Εν τω µεταξύ, ύστερα από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων λόγω της κατασκευής της νέας σιδηροδροµικής γραµµής, το τρένο θα σφυρίξει αύριο ξανά στο τµήµα Κιάτο - Αίγιο, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ θα πραγµατοποιήσει δοκιµαστικό δροµολόγιο, στo πλαίσιo ολοκλήρωσης της επιδοµής της Νέας ∆ιπλής Σιδηροδροµικής Γραµµής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο - Ροδοδάφνη.

Στην τελική ευθεία η κατασκευή για την Γραμμή 4 για το μετρό της Αθήνας!

Οι υποδοµές

Το συγκεκριµένο τµήµα έχει µήκος 70 χλµ., αποτελεί συνέχεια του λειτουργικού τµήµατος Κόρινθος - Κιάτο και περιλαµβάνει τρεις νέους σταθµούς, στο Ξυλόκαστρο, στην Ακράτα και στο Αίγιο, αλλά και έξι στάσεις σε ∆ιµηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, ∆ιακοπτό και Ελίκη.

Οπως επισηµαίνεται σε ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, ολοκληρώθηκε η κατασκευή νέας σύγχρονης υποδοµής που περιλαµβάνει 6 σήραγγες µήκους 11 χλµ., 8 σήραγγες διαφυγής µήκους 1.700 µ., 19 σιδηροδροµικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις, ενώ επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου άνω των 200 χλµ. την ώρα.

Το δοκιµαστικό δροµολόγιο, το οποίο γίνεται για τις ανάγκες του έργου «Κατασκευή υπολειπόµενων έργων υποδοµής, επιδοµής, σηµατοδότησηςτηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδροµική Γραµµή Κιάτο – Ροδοδάφνη», θα είναι το πρώτο, έπειτα από οκτώ χρόνια αναστολής της σιδηροδροµικής κυκλοφορίας στο εν λόγω τµήµα, ενώ η δροµολόγηση τρένων στο νέο τµήµα αναµένεται να συµβάλει στη βελτίωση, την αύξηση και τη διευκόλυνση των µετακινήσεων στη Βόρεια Πελοπόννησο.

Έρχονται αλλαγές σε Μετρό και ΗΣΑΠ! - Θα κλείνουν γρηγορότερα οι μπάρες πλέον!

Αλλαγές στη λειτουργία της επικύρωσης εισιτηρίων του Μετρό και ΗΣΑΠ στις πύλες εισόδου-εξόδου θα κάνει η ΣΤΑΣΥ για να μειωθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο «χρόνος κλεισίματος» των πυλών θα μειωθεί σημαντικά με στόχο να μειωθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής.

Στόχος είναι να μπει φρένο στους τζαμπατζήδες, οι οποίοι εκμεταλλεύονταν τη χρονική διάρκεια που παρέμενε ανοιχτή η πύλη κατά την επικύρωση εισιτηρίου και ακολουθώντας κάποιον άλλο περνούσαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χωρίς εισιτήριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη σε ορισμένους κεντρικούς σταθμούς του μετρό και του ΗΣΑΠ οι πύλες παραμένουν πλέον σημαντικά λιγότερο χρόνο ανοιχτές. Πρόκειται για τους σταθμούς «Σύνταγμα» και «Συγγρού Φιξ» στο Μετρό και «Νεραντζιώτισσα» στον ΗΣΑΠ.

Παράλληλα, να σημειωθεί ότι στην τελική ευθεία βρίσκεται η κατασκευή για την Γραμμή 4!

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share