Τρίτη, 23 Απριλίου 2024

Νέα τροπολογία για τους οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί!

Θα συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα!

14 Μαρτίου 2019 13:07
Νέα τροπολογία για τους οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί!

Δέσμη τεσσάρων σημαντικών ασφαλιστικών μέτρων για περισσότερους από 80.000 επαγγελματίες αυτοκινηστές - ιδιοκτήτες ή οδηγούς - σε όλη την Ελλάδα προώθησε σε τροπολογία που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Εργασίας.

Η επίμαχη τροπολογία ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο για το νέο σύστημα των διπλωμάτων οδήγησης, ψηφίστηκε στις 20 Φεβρουαρίου και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 4 Μαρτίου. Η σημαντικότερη αλλαγή για τους αυτοκινηστές είναι πως μπορούν να συνταξιοδοτούνται χωρίς να καταθέτουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα και να συνεχίζουν εργαζόμενοι εισπράττοντας το 40% της σύνταξης τους, στο μοντέλο που ισχύει ήδη από το 2018 για τους εμπόρους - επιχειρηματίες του πρ. ΟΑΕΕ - ΕΤΑΑ.

Με την ίδια διάταξη λύνεται ο γόρδιος δεσμός για την αντικατάσταση του οχήματος και για την μεταβίβασή του σε όσους οφείλουν και δεν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα. Αναλυτικά, οι τέσσερις διατάξεις που αφορούν κυρίως ταξιτζήδες, δηλαδή περί τους 30.000 οδηγούς που έχουν συνάψει οποιασδήποτε φύσης σύμβαση με ιδιοκτήτες Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτων αλλά και περί τους 50.000 ιδιοκτήτες που αυτοπροσώπως οδηγούν τα ΕΔΧ αυτοκίνητά τους, είναι:

  • Δεν χρειάζεται κατάθεση της άδειας οδήγησης για την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης και δίνεται η δυνατότητα συνέχισης της απασχόλησης με το "πέναλτι" που ισχύει για όλους τους απασχολούμενους συνταξιούχους.
  • Δεν απαιτείται πλέον ασφαλιστική ενημερότητα για τη μεταβίβαση του οχήματος, που έπεται τυχόν ακύρωσης της πώλησης.
  • Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για μεταβίβαση του οχήματος σε σύζυγο ή τέκνο, αλλά οι νέοι ιδιοκτήτες αναλαμβάνουν την υποχρέωση αποπληρωμής των όποιων οφειλών.
  • Δεν χρειάζεται ασφαλιστική ενημερότητα για την αντικατάσταση οχήματος. Με βάση το προγενέστερο καθεστώς, οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων, δηλαδή κυρίως οι ταξιτζήδες, για να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης ήταν υποχρεωμένοι να καταθέσουν το επαγγελματικό τους δίπλωμα.

Ήταν προαπαιτούμενο

Η κατάθεση μάλιστα της επαγγελματικής άδειας οδήγησης ταξί ήταν όχι απλά προαπαιτούμενο για τη συνταξιοδότηση των αυτοκινήτων, αλλά και καθοριστικό δικαιολογητικό για την ημερομηνία έναρξης της σύνταξης. Σύμφωνα με τη διάταξη, "κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης δεν απαιτείται η κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας και της ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ οχήματος και η συνέχιση της απασχόλησης δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησης. Οι ασφαλισμένοι που, κατά την έναρξη χορήγησης της σύνταξης, συνεχίζουν την απασχόλησή τους, διέπονται από τις διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων".

Η ισχύς του επίμαχου νόμου αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του. Συνεπώς, οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί που θα υποβάλουν αιτήσεις συνταξιοδότησης από 4 Μαρτίου 2019 και εφεξής, έχουν τρεις σημαντικές διαφορές στο καθεστώς συνταξιοδότησής τους:

  • Μπορούν να υποβάλουν αίτηση για σύνταξη χωρίς να καταθέσουν την επαγγελματική τους άδεια οδήγησης. Συνεχίζουν εργαζόμενοι και δηλώνουν στην αίτηση τους συνέχιση απασχόλησης. Μπορούν έτσι να καλύψουν εργαζόμενοι τουλάχιστον τον χρόνο αναμονής για την έκδοση της οριστικής τους σύνταξης, ενώ μέχρι τώρα ο χρόνος αυτός ήταν κατά κύριο λόγο χρόνος ανεργίας.
  • Όταν φτάσει η στιγμή της χορήγησης της σύνταξης, οι ασφαλισμένοι που συνεχίζουν την απασχόληση τους εισπράττοντας παράλληλα και τη σύνταξη τους διέπονται από τις διατάξεις περί απασχόλησης συνταξιούχων, δηλαδή χάνουν το 60% της σύνταξης. Αυτό σημαίνει πως οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί μπορούν να συνεχίσουν εργαζόμενοι και μετά τη συνταξιοδότηση, αλλά θα εισπράττουν το 40% της σύνταξης που τους αναλογεί για όσο διάστημα εργάζονται ως αυτοκινητιστές.
  • Αντίστοιχα, όσοι επιθυμούν να σταματήσουν την απασχόλησή τους όταν εκδοθεί η σύνταξή τους, μπορούν να το πράξουν καταθέτοντας τότε την επαγγελματική άδεια οδήγησης, ώστε να λάβουν το 100% της σύνταξής τους. Για την περίοδο, ωστόσο, για την οποία οι αυτοκινητιστές θα δικαιούνται αναδρομικά, δηλαδή για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στην αίτηση συνταξιοδότησης και την έκδοση της πράξης χορήγησης της σύνταξης, αυτά τα ποσά θα πρέπει να δοθούν στο 40%, λόγω συνέχισης της απασχόλησης για την επίμαχη περίοδο.

Ειδική διάταξη

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με ειδική διάταξη νόμου, οι αυτοκινητιστές ταξί μπορούν να διατηρούν την ειδική επαγγελματική τους άδεια οδήγησης μέχρι την ηλικία των 69 ετών, ανεξάρτητα από τη συνταξιοδότηση τους για λόγους ασφαλείας κ.λπ. Συνεπώς, το νέο ασφαλιστικό καθεστώς δίνει επιπλέον τουλάχιστον δυο έτη εργασίας στους ταξιτζήδες, καθώς τους επιτρέπει στην ηλικία των 67 και 69 να εργάζονται και να εισπράττουν το 40% της σύνταξής τους.

Το μοντέλο που εφαρμόζεται τώρα για τους αυτοκινητιστές είναι αντίστοιχο με αυτό που έχει εφαρμοστεί ήδη από το 2018 για τους εμπόρους, επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες του πρ. ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ. Υπενθυμίζεται πως οι ασφαλισμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να διατηρούν τις επιχειρήσεις τους ανοιχτές, παράλληλα με την κατάθεση των δικαιολογητικών για σύνταξη.

Δεν απαιτείται δηλαδή το κλείσιμο των βιβλίων και η διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηρίοτητας, καθώς διατηρούν το δικαίωμα να εργάζονται και ως συνταξιούχοι, με αντίστοιχη μείωση της σύνταξης. Το "πέναλτι" και για τους εμπόρους-επιχειρηματίες είναι στο 60%, δηλαδή αν συνεχίσουν εργαζόμενοι λαμβάνουν το 40% της σύνταξής τους.

Ερχονται τα αεροταξί -Αυτόματα σαν drones χωρίς πιλότο!

Δεν είναι εικονική πραγματικότητα, ούτε σκηνές από κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας, είναι σκηνές από την φετινή μεγαλύτερη εκδήλωση ψηφιακών επικοινωνιών του κόσμου, του Mobile World Congress, που γίνετε στην Βαρκελώνη.

Πρόκειται για τα αεροταξί - drones που παρουσιάζουν κατασκευαστές και κοινοπραξίες, κυρίως των χωρών της αραβικής χερσονήσου. Τα αεροταξί δεν θα χρησιμοποιηθούν για ψυχαγωγικούς λόγους εικονικής πραγματικότητας, αλλά στο χώρο των επιχειρήσεων.

Μέχρι το 2022 το αργότερο, σε μόλις δηλαδή 3 - 4 χρόνια από σήμερα, θα πετάνε και θα μεταφέρουν επιβάτες, μας αναφέρει στέλεχος εταιρίας που εδρεύει στην Ντόχα του Κατάρ. Εχουν ήδη κατασκευαστεί, έχουν πετάξει, έχουν δοκιμαστεί. Είναι έτοιμα.

Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ σε ερώτηση γιατί δεν μπορεί να ξεκινήσει από σήμερα η εμπορική τους λειτουργία, μας αναφέρει ότι η μαζική κατασκευή τους έχει μεγάλο κόστος, που πέφτει όμως σταδιακά, αλλά κυρίως διότι δεν διατίθενται εμπορικά τα δίκτυα ψηφιακών επικοινωνίων 5G που θα εξασφαλίσουν την πτήση με μεγάλη ασφάλεια και προγραμματισμό. Επίσης υπάρχει ακόμη έλλειψη σχετικών υποδομών που σχετίζονται με τα σημεία πάρκινγκ, απογείωσης και προσγείωσης, μας αναφέρει αργότερα στέλεχος εταιρίας δικτύων 5G που ρωτήσαμε την γνώμη του.

Η μεγαλύτερη έκπληξη μας περίμενε για το τέλος. Τα αεροταξί δεν θα έχουν οδηγό. Θα κινούνται αυτόνομα. Τα δίκτυα νέων επικοινωνιών το εξασφαλίζουν αυτό, καθώς λόγω της διασυνδεσιμοτητας που θα υπάρχει μεταξύ του στόλου των ταξί και δεκάδων άλλων αντικειμένων και υπηρεσιών θα εξασφαλίζεται η δυνατότητα της πτήσης χωρίς ταξιτζή - πιλότο.

Το αεροταξί είναι σχεδόν έτοιμο ωστόσο υπάρχει ακόμη έλλειψη σχετικών υποδομών που σχετίζονται με τα σημεία πάρκινγκ, απογείωσης και προσγείωσης,

Τα παιδιά που που μόλις έχουν γεννηθεί ίσως δεν θα έχουν την ευκαιρία να θυμούνται τα παραδοσιακά ταξί καθώς θα πετάνε με τα αεροταξί, μας αναφέρει επισκέπτης της έκθεσης από την Σαουδική Αραβία. Όπως με τους σημερινούς φοιτητές που δεν πρόλαβαν την εποχή χωρίς κινητό τηλέφωνο, προσθέτει.

TAGS
 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share