Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020

Πανελλήνιες: Αυτό είναι το νέο σύστημα εισαγωγής!

Όλες οι αλλαγές αναλυτικά!

14 Μαρτίου 2019 07:32
Πανελλήνιες: Αυτό είναι το νέο σύστημα εισαγωγής!
Follow us on Google News

Ο Κώστας Γαβρόγλου ο υπουργός Παιδείας την Παρασκευή ή το Σάββατο θα μεταβεί στην Κρήτη, στη Σύνοδο Πρυτάνεων, με σκοπό να συζητήσει το νέο σχέδιο νόμου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Θα παρουσιάσει το τελικό σχέδιο που θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στο λύκειο καθώς και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ την Πέμπτη.

Μετά την παρουσίαση του σχεδίου που θα πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια της συνάντησής τους θα κοινοποιηθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα και στη συνέχεια να προωθηθεί στη Βουλή μαζί με άλλες διατάξεις που θα έχει το πολυνομοσχέδιο συνενώσεις TEI με πανεπιστήμια.

Οι βασικοί πυλώνες των "νέων" Πανελλαδικών:

Τα βασικά στοιχεία του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

Τέσσερις οι Ομάδες Προσανατολισμού - Αντιστοιχούν σε μία μόνο Επιστημονική Ομάδα

Σε σχέση με το τωρινό σύστημα, η Ομάδα των Θετικών Σπουδών διασπάται και δημιουργείται η Ομάδα Θετικών Σπουδών και η Ομάδα Σπουδών Υγείας που οδηγούν στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα.

Τέσσερα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Μαθήματα

Οι μαθητές θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας να είναι κοινό. Καταργείται το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενώ τα Λατινικά αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία.

Κάθε μάθημα προσανατολισμού θα διδάσκεται επί 6 ώρες εβδομαδιαία, ενώ εκτός από τις Πανελλαδικές θα εξετάζονται και για το απολυτήριο.

Επιπλέον, θα διδάσκεται επί δύο ώρες ένα μάθημα επιλογής, ενώ στις επιλογές θα συμπεριληφθούν ειδικά μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε συγκεκριμένα Τμήματα (π.χ καλλιτεχνικά τμήματα).

Τέλος, δεν υπάρχουν μαθήματα βαρύτητας, αλλά συνυπολογίζεται ο μέσος όρος των μαθημάτων.

"Μίνι Πανελλαδικές" για το απολυτήριο

Ιδιαίτερη βαρύτητα στο νέο σύστημα αποκτούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις και εν γένει ο βαθμός απολυτηρίου. Μάλιστα, το απολυτήριο θα προσμετράται σε βαθμό 10% για την διαμόρφωση του τελικού βαθμού εισαγωγής των υποψηφίων.

Οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις σε περιφερειακό τμήμα, με τα σχολεία να εντάσσονται σε διοικητικές ενότητες με βάση τους δήμους και τις περιφέρειες. Διεπιστημονική επιτροπή αποτελούμενη από καθηγητές των σχολείων της περιφέρειας θα ορίζει τα θέματα των εξεταζόμενων μαθημάτων.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι και πάλι τα μαθήματα προσανατολισμού καθώς και η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.

Ο βαθμός απολυτηρίου συνδιαμορφώνεται κατά 60% από τον βαθμό τελικών εξετάσεων και 40% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων, χωρίς το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα εκτός από τα 4 προαναφερθέντα συμπληρώνεται από 1 μάθημα επιλογής (2 ώρες) και τα Θρησκευτικά (1 ώρα). Δεν συνυπολογίζονται οι βαθμοί της Φυσικής Αγωγής (2 ώρες εβδομαδιαίως)

Τέλος, δεν υπάρχουν μαθήματα βαρύτητας, αλλά συνυπολογίζεται ο μέσος όρος των μαθημάτων.

Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (χωρίς Πανελλαδικές)

Σε άμεση συνάρτηση με τα παραπάνω και βασικός κόμβος του νέου συστήματος είναι ο διαχωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων σε σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης και Τμήματα Πρόσβασης με Εξετάσεις.

Το σύστημα τίθεται σε εφαρμογή ήδη από την Β΄ Λυκείου. Οι μαθητές με το τέλος της σχολικής χρονιάς θα συμπληρώσουν ένα "πρώτο" μηχανογραφικό με 10 τμήματα της προτίμησής τους. Από τις αιτήσεις των μαθητών θα δημιουργηθούν 2 ομάδες τμημάτων:

Τμήματα στα οποία οι αιτήσεις θα ξεπερνούν τον αριθμό εισακτέων (Τμήματα Πρόσβασης με Εξετάσεις)

Τμήματα στα οποία οι αιτήσεις είναι ίσες ή λιγότερες από τον αριθμό εισακτέων (Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης)

Έτσι οι μαθητές που έχουν αποκλειστικά τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης μπορούν να περάσουν στο τμήματα που επιθυμούν με το απολυτήριο. Από την άλλη, εάν ένας μαθητής έχει έστω και ένα τμήματα Εισαγωγής με Εξετάσεις, τότε θα διαγωνιστεί για την είσοδό του μέσω Πανελλαδικών.

Επίσης, υπάρχει η πρόβλεψη για οριστική δήλωση τον Φεβρουάριο. Έτσι, ένας μαθητής που έχει δηλώσει ένα ΤΕΠ μπορεί να "παραιτηθεί" από το δικαίωμα να δώσει πανελλήνιες για ΤΕΕ και να συνεχίσει μόνο με το απολυτήριο.

Γαβρόγλου: Η «λελογισμένη αύξηση της ύλης» και η πρόταση που ήρθε μετά από ένα χρόνο επεξεργασίας!

Την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), σχετικά με τα προγράμματα σπουδών της Γ’ Λυκείου, τα οποία αναμένεται να ισχύσουν από το ερχόμενο σχολικό έτος, υπερασπίστηκε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «News247», επανέλαβε ότι πρόκειται για «λελογισμένη αύξηση της ύλης» και σημείωσε ότι η πρόταση του ΙΕΠ ήρθε μετά ένα χρόνο επεξεργασίας.

«Δεν την έχουμε υιοθετήσει ακόμη (σ.σ. την πρόταση), αλλά το ΙΕΠ έκανε αυτήν την πρόταση μετά από διαβουλεύσεις. Έχουμε κάνει και εμείς ανεξαρτήτως τις διαβουλεύσεις για να δούμε τι συμπληρωματικές απόψεις υπάρχουν και προχωράμε στην αποδοχή, έτσι όπως είναι, με κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις ενδεχομένως» σημείωσε.

Παράλληλα, απαντώντας στις επικρίσεις επιστημονικών ενώσεων που κάνουν λόγο για αύξηση της ύλης 60% στην ιστορία, 30% στα μαθηματικά και πάνω από 30% σε χημεία και βιολογία, τόνισε: «Όταν ένα μάθημα πάει από δύο ώρες σε έξι, κανονικά έπρεπε να υπάρχει και τριπλασιασμός της ύλης. Πουθενά δεν υπάρχει αυτό. Επιστημονικές ενώσεις οι οποίες λένε τόσο τα εκατό αύξηση θα μου επιτρέψετε να σας πω, δεν είναι σοβαρό. Εμείς λέμε όταν είναι εξάωρα μαθήματα πρέπει να έχουν αυτό το περιεχόμενο. Νομίζω είναι απολύτως λογικό».

Πάντως, σημείωσε ότι μέχρι τέλος Μαρτίου θα έρθει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη νέα αρχιτεκτονική στα πανεπιστήμια που θα αφορά το Διεθνές Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και εκεί θα περιλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις για το λύκειο.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι το μάθημα των Λατινικών θα είναι μάθημα επιλογής στην Γ’ Λυκείου, όπως και οι ξένες γλώσσες και το σχέδιο (οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα μάθημα επιλογής) και δεν θα εξετάζεται πανελλαδικά.

Σχετικά με τη συμφωνία Εκκλησίας-Πολιτείας, ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε ότι η πρόταση του υπουργείου εξασφαλίζει τους κληρικούς «πιο πολύ απ όσο είναι σήμερα εξασφαλισμένοι» και ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι «να μπει μια τάξη, να διορθωθεί η ακαταστασία που είναι σε βάρος των κληρικών». «Θέλουμε να εξαντλήσουμε τα περιθώρια συζήτησης. Αν χρειαστεί θα κάνουμε αλλαγές στο κείμενο της συμφωνίας» τόνισε.

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share