Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Αυτές είναι οι πέντε κλασικές διαφωνίες στον δρόμο! Πόσο καλά ξέρετε τον ΚΟΚ;

Ειδικά στην Ελλάδα πολλοί είναι οι οδηγοί που διαφωνούν!

22 Αυγούστου 2019 13:30
Αυτές είναι οι πέντε κλασικές διαφωνίες στον δρόμο! Πόσο καλά ξέρετε τον ΚΟΚ;

Στην Ελλάδα είναι πολύ συχνό φαινόμενο να τσακώνονται και να διαφωνούν οι οδηγοί! Ακόμα κι αν ξέρουν τον ΚΟΚ οι παραβάσεις είναι πάρα πολλές ή ο καθένας κάνει ότι θέλει! Υπάρχουν όμως πέντε κλασικές διαφωνίες που στον δρόμο που μάλλον έχουν τύχει στους περισσότερους!

Aσπρες, κίτρινες, μπλε, που θα παρκάρεις οδηγέ; 60% Ελλήνων οδηγών θα χάσουν το δίπλωμα οδήγησης! Δείτε ποιοι!

Πέρα από τις πινακίδες που απαγορεύουν τη στάση ή τη στάθμευση σε κάποιο σημείο, τον ίδιο ακριβώς ρόλο παίζει και η διαγράμμιση του οδοστρώματος. Η τεθλασμένη κίτρινη γραμμή (ζιγκ-ζαγκ) στην πλευρά του οδοστρώματος, καθώς και η συνεχής κίτρινη γραμμή στο κράσπεδο ή στην άκρη του οδοστρώματος, σημαίνει ότι σε όλο το μήκος της γραμμής απαγορεύεται η στάθμευση.

ΚΟΚ διαφωνία

Παράλληλα, στα κέντρα πολλών αστικών κέντρων της χώρας λειτουργεί πλέον μόνιμα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης με μέγιστο χρόνο τις 3 ώρες, καθώς και χώροι στάθμευσης αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής. Για τα αυτοκίνητα οι θέσεις οριοθετούνται με άσπρο χρώμα, για τις μοτοσικλέτες με πράσινο, ενώ οι θέσεις των µονίµων κατοίκων οριοθετούνται µε µπλε γραµμές και τέλος, οι ειδικές θέσεις στάθμευσης µε κίτρινες.

Επίσης πέρα από τη διαγράμμιση και τη σήμανση, θα πρέπει να γνωρίζετε πως ο νόμος απαγορεύει να παρκάρετε μπροστά από διαβάσεις πεζών, ράμπες αναπήρων και πάνω σε πεζοδρόμια. Επιπλέον αυτών, σύμφωνα πάντα με τον KOK, όταν παρκάρετε θα πρέπει πάντοτε να έχετε απόσταση τουλάχιστον, 20 μ. από φανάρι, 15 μ. από σιδηροδρομική διάβαση, 12 μ. από στάση λεωφορείου, 10 μ. από διασταύρωση, καθώς και 5μ. από διάβαση πεζών ή πυροσβεστικό κρουνό.

ΚΟΚ διαφωνία

Τα αλάρμ είναι μόνο για έκτακτη ανάγκη

Τα αλάρμ ή ελληνιστί τα φώτα εκτάκτου ανάγκης, όπως λέει και το όνομά τους, είναι προορισμένα να χρησιμοποιούνται μόνο σε έκτακτη ανάγκη. ΠαρΆ όλα αυτά, παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει ξεκάθαρα πότε πρέπει να γίνεται χρήση των αλάρμ, αυθαίρετα στη χώρα μας τα ενεργοποιούμε για διάφορους λόγους αντί των φλας.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το παρκάρισμα, όπου παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει την προειδοποιητική χρήση των φλας, εμείς ανάβουμε τα αλάρμ.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πότε προβλέπεται η χρήση των αλάρμ:

Όταν λόγω βλάβης το αυτοκίνητό σας έχει ακινητοποιηθεί ή κινείται με μειωμένη ταχύτητα.
Όταν χρειαστεί να μειώσετε απότομα την ταχύτητά σας ώστε να προειδοποιήσετε τα οχήματα πίσω σας.
Όταν παρκάρετε ή σταματήσετε σε σημείο που απαιτείται να είστε ορατοί από τους άλλους οδηγούς.
Όταν θέλετε να ειδοποιήσετε το όχημα που σας ακολουθεί πως σε εκείνο το σημείο που βρίσκεστε υπάρχει κάποιο εμπόδιο (π.χ. μεγάλη λακκούβα).

Σωστή χρήση λωρίδας κυκλοφορίας

Αριστερή, έκτακτης ανάγκης και λεωφορείων… Ο λόγος για τις λωρίδες κυκλοφορίας στο δρόμο. Βέβαια πριν ασχοληθούμε με τις προαναφερθείσες, να αναφέρουμε πως όταν θέλετε να στρίψετε από δρόμο με παραπάνω από μία λωρίδες κυκλοφορίας, τότε οφείλετε να ακολουθήσετε την δεξιά λωρίδα αν θέλετε να στρίψετε δεξιά και αντίστοιχα την αριστερή αν θέλετε να στρίψετε αριστερά.

Αριστερή λωρίδα: Σε αυτοκινητόδρομους ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας τριών ή περισσότερων λωρίδων κυκλοφορίας χρησιμοποιείται αποκλειστικά από Ι.Χ ή μοτοσικλέτες και έχει το ρόλο της λωρίδας προσπέρασης, και όχι κυκλοφορίας (εκτός από περιπτώσεις μποτιλιαρίσματος που στις υπόλοιπες λωρίδες επικρατεί συμφόρηση).

Τι ισχύει με τις μοτοσυκλέτες και τη διήθηση

Τι είναι η διήθηση; Η διήθηση είναι αυτό που ονομάζουμε «σφήνα» και εννοούμε την κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Είναι μια συνήθης πρακτική που εφαρμόζουν οι δικυκλιστές και βάσει του ΚΟΚ θεωρείται «επικίνδυνος ελιγμός» και ως εκ τούτου είναι απαγορευμένη.

Μάλιστα σχετικά πρόσφατα ο Άρειος Πάγος απέρριψε αγωγή γυναίκας οδηγού μηχανής, που σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας στην προσπάθειά της να περάσει ανάμεσά τους, δημιουργώντας έτσι και νομικό δεδικασμένο.

Προτεραιότητα και κίνηση σε πλατείες

Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι ή πιο απλά πλατείες, έχουν σχεδιαστεί ώστε να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων σε σημεία που ενώνονται οι δρόμοι και να αποφεύγεται η συμφόρηση στα σημεία διασταυρώσεων. Παράλληλα είναι και ένα μέσο περιορισμού της ταχύτητας των οχημάτων προς αποφυγή ατυχημάτων.

Στη χώρα μας, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ, σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά. Δηλαδή αν δεν υπάρχει σήμανση να ορίζει το αντίθετο (STOP ή ανάποδο τρίγωνο), προτεραιότητα έχουν εκείνοι που μπαίνουν σε πλατεία.

Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε πως πριν την είσοδό σας σε κόμβο δεν πρέπει να ανάβετε το φλας. Φλας ανάβετε πριν την έξοδο που θέλετε να ακολουθήσετε και ακριβώς αφού περάσετε την προηγούμενη έξοδο.

Επίσης κατά γενικό κανόνα όταν βρίσκεστε μέσα σε πλατεία παραμένετε στη δεξιά λωρίδα εάν σκοπεύετε να κινηθείτε απέναντι ή δεξιά, ενώ αν πρόκειται να βγείτε μετά τον μισό κυκλικό κόμβο και αριστερότερα, τότε επιλέξτε την αριστερή λωρίδα.

Τέλος να αναφέρουμε πως στο εξωτερικό, σε περίπτωση που βρεθείτε εκεί οδικώς, ισχύει το ακριβώς αντίθετο, αφού προτεραιότητα έχουν πάντοτε όσοι κινούνται εντός του κυκλικού κόμβου.

Οχήματα θα «φορτίζουν» ενώ θα κινούνται κανονικά στον δρόμο!

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ αφού θα γίνουν πραγματικότητα τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα «φορτίζουν» ενώ θα κινούνται κανονικά στον δρόμο! Η συνολική απόσταση του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι 1,6 χιλιόμετρα, μέρος των 4,1 χιλιομέτρων της συνολικής απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου και του κέντρου της πόλης του Visby στο ειδυλλιακό νησί Gotland, που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα.

Αυτή η πρωτοβουλία θα είναι η πρώτη στον κόσμο που θα φορτίζει επαγωγικά τόσο ηλεκτρικό φορτηγό όσο και λεωφορείο, ενώ αυτό θα βρίσκεται σε πλήρη κίνηση. Το ηλεκτρικό όχημα θα δοκιμαστεί από επαγγελματίες του χώρου κάτω από διαφορετικές κλιματικές συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι έτοιμο και λειτουργικό σε όλη του την κλίμακα. Το γνωρίζατε; Γιατί δεν πρέπει να φορτίζετε το κινητό σας στο αυτοκίνητο!

Οι επικεφαλής των εταιρειών που ενεπλάκησαν στην πρωτοβουλία επέλεξαν σε πρώτη φάση βαριά οχήματα προκειμένου να απαλλαχθούν τα οχήματα από βαριές και δαπανηρές μπαταρίες, οι οποίες όμως λόγω των μεγάλων αναγκών θέλουν συχνές φορτίσεις.

Αυτοκίνητο φόρτιση

Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών (Trafikverket) ως μέρος του προγράμματος που υιοθετεί η σουηδική κυβέρνηση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις βαριές μεταφορές. Μετά τα δοκιμαστικά που θα γίνουν, οι επικεφαλής θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και θα μπορέσουν να αξιολογήσουν εκ νέου τις δυνατότητες για επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητες οδούς μεγαλύτερης κλίμακας, οι οποίες όμως θα μπορούν να απευθύνονται και σε μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Η τεχνολογία εγκαθίσταται κάτω από τον δρόμο και επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ακόμη και όταν το όχημα βρεθεί στο πάρκινγκ, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε τύπο EV λεωφορείων, φορτηγών και αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, το όλο εγχείρημα είναι σχεδόν παρόμοιο, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, με αυτό που εφαρμόζεται σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου όταν αυτό είναι ακουμπισμένο σε ειδική θέση στην κονσόλα.

Οι εργασίες του δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν από τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, ενώ το ηλεκτρικό λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Τα πηνία που θα χρησιμοποιηθούν κάτω από τον δρόμο θα προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά και θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν. Μία μεγάλη πρόκληση, επίσης, είναι ο δρόμος να μη δημιουργεί καμία ακτινοβολία. Αυτός είναι και ένας λόγος που επιλέχθηκε διαδρομή κοντά σε αεροδρόμιο, όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ απαιτείται ελάχιστη ακτινοβολία, η οποία θα είναι τέτοια που να μην παρεμβαίνει στη ραδιοεπικοινωνία του αεροδρομίου και στα άλλα τεχνικά συστήματα.

Επίσης, η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι οικονομικά αποδοτική τόσο για μεγαλύτερες όσο και για μικρότερες κλίμακες. Το κόστος ανά ένα χιλιόμετρο ανέρχεται περίπου στα 500.000 δολάρια και το σύστημα βασίζεται σε μια μέθοδο «σχεδιασμού με κόστος», η οποία το μειώνει με την πάροδο του χρόνου. Η μέγιστη μετάδοση ισχύος ανά δέκτη σε ένα όχημα είναι 25 kW. Ωστόσο, ένα βαρύ όχημα θα μπορεί να έχει περισσότερους δέκτες, ώστε στη συγκεκριμένη διαδρομή να φορτίζει περισσότερο τις μπαταρίες του.

 

Αυτοκίνητο

Ροή ειδήσεων

Share