Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Χαμογελούν ξανά στην Aegean - Έγιναν γνωστά δημόσια τα ευχάριστα

Έμεινε όρθια και συνεχίζει

18 Σεπτεμβρίου 2022 13:47
Χαμογελούν ξανά στην Aegean - Έγιναν γνωστά δημόσια τα ευχάριστα
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Τα χαμόγελα επανήλθαν στην Aegean, με την αεροπορική εταιρεία να δημοσιοποιεί τα ευχάριστα, αφού αυτό το καλοκαίρι δικαίωσε τη δική της προσπάθεια να μείνει όρθια.

Συγκεκριμένα, σε συνθήκες κανονικότητας παραπέμπουν οι επιδόσεις της Aegean κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ο πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Ευτύχης Βασιλάκης. Οπως διευκρίνισε, εξαιρουμένου χρονικού διαστήματος τεσσάρων εβδομάδων στην έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο αερομεταφορέας κατέγραψε το δεύτερο τρίμηνο σταδιακή και συνεχή αύξηση ζήτησης και κρατήσεων. Το τρίτο τρίμηνο, που ολοκληρώνεται τέλη Σεπτεμβρίου, οι επιδόσεις της Aegean ξεπερνούν τις αρχικές προβλέψεις, σηματοδοτώντας την εμφάνιση εσόδων και κερδοφορίας αντίστοιχων συγκριτικά με αυτές του τρίτου τριμήνου του 2019.

Ο απολογισμός της Aegean

Για το σύνολο του 2022, ο κ. Βασιλάκης προέβλεψε ότι η Aegean, που πήρε και μια σημαντική απόφαση εσχάτως, θα διακινήσει συνολικά 12 έως 12,5 εκατ. επιβάτες, με τα έσοδα να εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερα από 3% έως 6%, συγκριτικά με το 2019. Η χωρητικότητα (μετριέται ανά επιβατοχιλιόμετρο που αντιστοιχεί στα έσοδα ανά επιβάτη προς τη συνολική διανυόμενη απόσταση) τοποθετείται στο 94% έως 98% των επιπέδων του 2019. «Πρόκειται για σημαντική, αλλά όχι πλήρης, ανάκαμψη όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών. Τα έσοδα αναμένεται να αγγίξουν τα επίπεδα του 2019, ενώ επικρατεί αβεβαιότητα για τις επιδόσεις του τέταρτου τριμήνου», σημείωσε χθες ο πρόεδρος της Aegean.

Η εισηγμένη δεν πρόκειται να διανείμει μέρισμα κατά τη φετινή χρήση, κάτι που αναμένεται να κάνει, εκτός απροόπτου, και το 2023. Κι αυτό προκειμένου η κεφαλαιακή βάση της αεροπορικής να καταστεί περισσότερο εύρωστη, σε σχέση με την εποχή πριν από την πανδημία. Σχετικά με τα νέα αεροσκάφη Airbus της οικογένειας A320Neo, φέτος η αεροπορική θα παραλάμβανε συνολικά 12 αεροπλάνα. Ωστόσο, λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και την παραγωγή, υπάρχουν καθυστερήσεις μεταξύ δύο και τεσσάρων μηνών, αλλά η σταδιακή ένταξη των νέων αεροσκαφών στον στόλο της Aegean αλλάζει σταδιακά τα οικονομικά δεδομένα, επιτρέποντας στην αεροπορική να απορροφήσει μερικώς τις πληθωριστικές πιέσεις, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης. Λόγω και της προσθήκης των νέων αεροπλάνων, η αεροπορική το καλοκαίρι εμφάνισε πληρότητα 85%, ποσοστό που αγγίζει τα επίπεδα του 2019.

Agean οικονομικά

Η εισηγμένη θα παραλάβει φέτος συνολικά 10 αεροσκάφη, ενώ βάσει του αρχικού προγραμματισμού θα έπρεπε να είχε προσθέσει στον στόλο της, μέχρι τέλη Ιουνίου, οκτώ αεροσκάφη, έναντι τεσσάρων που απέκτησε τελικά, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι υπόλοιπες παραλαβές θα πραγματοποιηθούν τους επόμενους μήνες.

Εναντι της αύξησης των τιμών πετρελαίου, ο όμιλος χρησιμοποιεί πολιτική αντιστάθμισης του κινδύνου (hedging), που τοποθετείται στο 50% και στο 25%, φέτος και το 2023 αντίστοιχα. «Αυτό που μας επηρέασε τους τελευταίους τέσσερις μήνες περισσότερο, ακόμη και σε σύγκριση με την τιμή του Brent, είναι η διακύμανση του περιθωρίου διύλισης του αεροπορικού καυσίμου (jet fuel crack spread). Πληρώνουμε την ίδια τιμή για αεροπορικό καύσιμο σε σχέση με τον Μάρτιο, οπότε το Brent (σ.σ.: το βαρέλι) κόστιζε περίπου 114 δολάρια, ενώ σήμερα κοστίζει περίπου 90-92 δολάρια, γεγονός που σημαίνει ότι το spread των διυλιστηρίων είναι πολύ υψηλότερο λόγω ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης», εξήγησε ο κ. Βασιλάκης.

Με τα δεδομένα αυτά, όπως πρόσθεσε, οι αεροπορικές σε όλες τις αγορές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική χρεώσεών τους. Είναι ενδεικτικό, ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, ότι ο πρόεδρος της Ryanair που τοποθετείται ως «πρωταγωνίστρια» των πολύ χαμηλών τιμών, ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να αναμένονται αυξήσεις ναύλων λόγω πληθωρισμού, αύξηση κόστους καυσίμων και άλλων παραγόντων. Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως εκτίμησε, θα κινηθούν όλοι οι αερομεταφορείς τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια, λόγω αυξημένου πληθωρισμού, τιμών εμπορευμάτων και ευρύτερα ενισχυμένου κόστους.

TAGS
 

Travel

Ροή ειδήσεων

Share