Σάββατο, 21 Μαΐου 2022

Μελομακάρονα & κουραμπίεδες: Πόσες θερμίδες έχουν και ποια η θρεπτική τους αξία

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

28 Νοεμβρίου 2021 21:00
Μελομακάρονα & κουραμπίεδες: Πόσες θερμίδες έχουν και ποια η θρεπτική τους αξία
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Χριστούγεννα χωρίς μελομακάρονα και κουραμπιέδες δεν γίνεται.. και επειδή είναι τα γλυκά που καταναλώνουμε με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στις γιορτές, σίγουρα όλοι μας έχουμε αναρωτηθεί για τις θερμίδες του και την θρεπτικής τους αξία. Με την ευκαιρία δείτε εδώ πως θα φτιάξετε τα καλύτερα μελομακάρονα, από το τετράδιο της γιαγιάς.

Θερμιδική αξία

Αναφορικά με τη θερμιδική τους αξία, τα δύο αυτά γλυκίσματα έχουν περίπου τις ίδιες θερμίδες. Αν και η περιεκτικότητά τους σε θερμίδες εξαρτάται από τον τρόπο παρασκευής και την αναλογία των υλικών, μπορούμε να πούμε ότι κατά μέσο όρο αποδίδουν 150 θερμίδες ανά τεμάχιο.

Μελομακάρονα & κουραμπίεδες: Πόσες θερμίδες έχουν και ποια η θρεπτική τους αξία

Θρεπτική αξία

Όσον αφορά τη θρεπτική τους αξία, θα λέγαμε ότι το μελομακάρονο έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι περιέχει ελαιόλαδο, καρύδια και μέλι, αντί για το βούτυρο και τη ζάχαρη του κουραμπιέ.

Το ελαιόλαδο αποτελεί πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (κυρίως Ε) και μονοακόρεστων λιπαρών και το μέλι με τα καρύδια μας προσφέρουν απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (λιπαρά με καρδιοπροστατευτική δράση), καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος.

Αντίθετα, το ζωικό βούτυρο, που περιέχει ο κουραμπιές, είναι πλούσιο σε κορεσμένα λίπη, η κατανάλωσή των οποίων σχετίζεται με προβλήματα υγείας, ενώ η ζάχαρη είναι κενή θρεπτικών συστατικών και μας αποδίδει μόνο θερμίδες.

Η περιεκτικότητά των εδεσμάτων αυτών σε λιπαρά και σάκχαρα ορίζει κατά προσέγγιση και τη νόστιμη γεύση τους. Έτσι, το μελομακάρονο και ο κουραμπιές, αν και διαφορετικής θρεπτικής σύστασης, προσφέρουν την ίδια περίπου ικανοποίηση και τις ίδιες περίπου θερμίδες.

Τips για μείωση των θερμίδων των γιορτινών γλυκών

Μερικοί τρόποι για να μειώσετε τις θερμίδες των γιορτινών γλυκών είναι οι εξής:

  • Επιλέξτε ή παρασκευάσετε τα γιορτινά γλυκά σε μέτριο προς μικρό μέγεθος.
  • Χρησιμοποιήστε την ελάχιστη απαραίτητη ποσότητα σακχάρων (ζάχαρη/μέλι), αντικαταστήστε όπου μπορείτε με κάποιο γλυκαντικό ή επιλέξτε έτοιμα light.
  • Περιορίστε την περιεκτικότητά τους σε λιπαρά στη χαμηλότερη δυνατή δόση ή αντικαταστήστε μέρος των λιπαρών με ωφέλιμους ξηρούς καρπούς (κυρίως αμύγδαλο).
  • Ενισχύστε τη γεύση των γλυκών με μπαχαρικά, όπως ξύσμα πορτοκαλιού, κανέλλα, γαρύφαλλο, χυμό πορτοκάλι κ.α.
 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share