Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2021

Φοβερό: Μόλις μάθετε τη διαφορά με τα λευκά μακαρόνια θα τρώτε μόνο τα ολικής άλεσης

Μεγάλη αλλαγή στο σώμα σας αν τα επιλέξετε

14 Οκτωβρίου 2021 16:30
Φοβερό: Μόλις μάθετε τη διαφορά με τα λευκά μακαρόνια θα τρώτε μόνο τα ολικής άλεσης
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Τα μακαρόνια είναι από τα δημοφιλέστερα τρόφιμα και λατρεύουμε κάθε συνταγή με αυτά, όπως η αγαπημένη τσουχτή, αγνοώντας ίσως τη διαφορά μεταξύ των λευκών και εκείνων με ολική άλεση.

Στον κόσμο της υγιεινής διατροφής επικρατεί η αντίληψη πως όποια άλευρα είναι ολικής άλεσης, είναι κατά κανόνα θρεπτικότερα. Τι ισχύει, όμως, στην πραγματικότητα για τα μακαρόνια.

Οι λόγοι να προτιμήσετε ζυμαρικά ολικής άλεσης

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν πως τα ζυμαρικά που είναι φτιαγμένα από 100% ολικής άλεσης άλευρα διατηρούν τα τρία βασικά μέρη του καρπού τους, δηλαδή το σπέρμα, το ενδοσπέρμιο και το πίτουρο. Με τον τρόπο αυτό, το ζυμαρικό παραμένει πλούσιο σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Έχει αποδειχθεί, πως με 1 μόνο φλιτζάνι ζυμαρικών ολικής άλεσης μπορούν να καλυφθούν οι ημερήσιες ανάγκες σε πρωτεΐνη κατά 16%, ενώ παράλληλα, καλύπτεται και η απαιτούμενη πρόσληψη φυτικών ινών στο 23%, ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο του 9% που συναντάται στα λευκά ζυμαρικά. Η διαφορά αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι, για τη δημιουργία του λευκού ζυμαρικού, αφαιρείται το αμυλώδες ενδοσπέρμιο του και μαζί με αυτό απομακρύνεται και το 25% της πρωτεΐνης που περιέχει το δημητριακό, στην αρχική του μορφή.

Διαφορά ζυμαρικών λευκών και ολικής

Ένας επιπλέον παράγοντας, που απασχολεί το ευρύ κοινό, και μπορεί να αποτελέσει το βασικό κίνητρο κατανάλωσης των τροφών ολική άλεσης, είναι το εάν και με ποιο τρόπο μπορούν να συμβάλουν στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Κατά καιρούς, έχει επιβεβαιωθεί η θετική συμβολή των ζυμαρικών ολική άλεσης, τόσο στην όρεξη όσο και στον έλεγχο του βάρους με τον εξής μηχανισμό: καταλαμβάνουν μεγαλύτερο όγκο στο πεπτικό σύστημα, καθώς λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν καθυστερεί η διέλευση τους μέσα από το γαστρεντερικό, και κατά συνέπεια προκαλούν μεγαλύτερο κορεσμό. Αντίθετα, τα ζυμαρικά από λευκό αλεύρι έχουν γρηγορότερο ρυθμό απορρόφησης, με αποτέλεσμα να πεινάμε σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την κατανάλωση τους. Για τον ίδιο λόγο, πληθώρα ερευνών έχουν αποδείξει πως τα άτομα που καταναλώνουν λευκά ζυμαρικά, έναντι των ολικής, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας, διαβήτη και καρδιακών παθήσεων. Σημαντικό επίσης, να αναφερθεί το γεγονός ότι τα ολικής προάγουν καλύτερη λειτουργία του εντερικού μικροβιώματος, μέσω της πρεβιοτικής τους δράσης.

Ακριβώς λόγω της διαφορετικής τους σύστασης, η γεύση των ζυμαρικών ολικής είναι διαφορετική από αυτή που έχουμε συνηθίσει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, για τον οποίο δεν τα συναντάμε εύκολα στα εστιατορικά μενού. Μία καλή αντιπρόταση ωστόσο, ειδικά στα παιδικά μενού, αποτελεί η ανάμειξη λευκών και ολικής ζυμαρικών, για να αρχίσουμε να τα εντάσσουμε ευκολότερα στη ζωή μας.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω εμπεριστατωμένα στοιχεία, φαίνεται ότι, πράγματι, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης αποτελούν μία καλύτερη επιλογή από τα λευκά. Έτσι, και χωρίς, φυσικά, να αποκλείουμε τελείως κάποιο τρόφιμο από τη δίαιτα μας, η επιλογής ζυμαρικών ολικής άλεσης αντί για τα λευκά στην διατροφή μας, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για την εύρυθμη λειτουργία και την υγεία του οργανισμού μας.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share