Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Τα 2 τρόφιμα που μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

Βάλτε τα στην διατροφή σας!

2 Οκτωβρίου 2021 15:05
Τα 2 τρόφιμα που μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

Αντικαρκινικές ιδιότητες έχει η κατανάλωση λάχανων και μπρόκολων, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Γκίτα Στόκινγκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό Immunity, σύμφωνα με το BBC, ανακάλυψαν -μέσα από πειράματα σε ζώα και σε ιστούς μίνι-εντέρου στο εργαστήριο- ότι αντικαρκινικές ουσίες παράγονται κατά την πέψη αυτών των λαχανικών.

Όπως το δέρμα, η εσωτερική επιφάνεια του εντέρου συνεχώς αναγεννιέται από βλαστοκύτταρα μέσω μιας διαδικασίας που παίρνει τέσσερις έως πέντε μέρες και η οποία μερικές φορές μπορεί να καταστεί ανεξέλεγκτη, με συνέπεια την πρόκληση φλεγμονής ή καρκίνου.

Τα 2 τρόφιμα που μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου

Η νέα μελέτη δείχνει ότι όταν κανείς τρώει λαχανικά και μπρόκολα, παράγονται χημικές ουσίες που, φθάνοντας στο παχύ έντερο, επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του, έτσι ώστε να ανανεωθεί χωρίς πρόβλημα.

Η διατροφή των πειραματόζωων (ποντικιών) με δίαιτες πλούσιες σε αυτές τις ουσίες προστάτευσε τα ζώα από καρκίνο του εντέρου, ακόμη και όταν διέθεταν στο DNA τους γονίδια υψηλού κινδύνου για τη νόσο. Χωρίς την ίδια διατροφή, τα πειραματόζωα αυτά πάθαιναν τελικά καρκίνο. Όταν όμως τα πειραματόζωα άρχισαν την προστατευτική διατροφή, σταματούσε η εξάπλωση των καρκινικών όγκων.

«Αιτία για αισιοδοξία» χαρακτήρισε τα ευρήματα η δρ Στόκινγκερ και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σίγουρα λόγοι για να τρώει κανείς περισσότερα λάχανα και μπρόκολα, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Δεν είναι μόνο το κάπνισμα: Αυτοί οι παράγοντες φέρνουν καρκίνο του πνεύμονα

Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι μια από τις πιο συνήθεις περιπτώσεις της ασθένειας και, φυσικά, οι συνήθειές μας παίζουν το δικό τους ρόλο, προκειμένου να τον αποφύγουμε.

Διάφοροι περιβαλλοντικοί παράγοντες και παράγοντες του τρόπου ζωής μπορεί να προκαλέσουν διαταραχές των φυσιολογικών γονιδίων και μετατροπή τους σε γονίδια που επιτρέπουν την ανάπτυξη του καρκίνου. Πολλές γονιδιακές διαταραχές, που οδηγούν στην εμφάνιση καρκίνου, είναι αποτέλεσμα του καπνίσματος, του λανθασμένου διαιτολογίου, της έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου ή της έκθεσης σε καρκινογόνους παράγοντες στους χώρους εργασίας και στο περιβάλλον.

Ορισμένες γονιδιακές διαταραχές έχουν κληρονομηθεί από τους γονείς. Ωστόσο, η παρουσία μίας κληρονομικής γονιδιακής διαταραχής δεν σημαίνει πάντα την εμφάνιση καρκίνου, αν και συσχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου. Η έρευνα συνεχίζεται σχετικά με τους παράγοντες, που αυξάνουν ή μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου. Επίσης, ορισμένες ιογενείς λοιμώξεις (ιός ανθρωπίνων θηλωμάτων - HPV, ιός ηπατίτιδας Β - HΒV, ιός ηπατίτιδας C - HCV, ιός ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας - HIV, κ.α.) αυξάνουν τον κίνδυνο μερικών μορφών της νόσου.

Η επιστήμη, όμως, έχει καταλήξει σήμερα σε μια σειρά από παράγοντες που, όπως αποδείχθηκε, έχουν την δυνατότητα να προκαλέσουν την έναρξη της διαδικασίας καρκινογένεσης στον άνθρωπο. Αυτοί είναι οι ατομικοί και οι εξωτερικοί παράγοντες.

Ατομικοί παράγοντες, είναι οι ατομικές συνήθειες και ο τρόπος ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Όπως για παράδειγμα το κάπνισμα, η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος, η κακή διατροφή κ.α.

Εξωτερικοί παράγοντες είναι αυτοί που δεν εξαρτώνται από τη θέληση και τις συνήθειες του ατόμου. Όπως για παράδειγμα οι γενετική προδιάθεση ή κληρονομικότητα, η ηλικία, οι χημικές ουσίες, η υπεριώδης ακτινοβολία, η ιονίζουσα ακτινοβολία ή ακτίνες χ, η περιβαντολογική ρύπανση, το βεβαρημένο εργασιακό περιβάλλον κ.α.

Συμπερασματικά και γενικά, ο κίνδυνος να αναπτύξει κάποιος άνθρωπος καρκίνο, ορίζεται από την απάντηση στις ερωτήσεις:

• Ποιός είναι; = γενετική σύνθεση, στοιχεία κληρονομικότητας.
  • Που ζει; = περιβαλλοντικοί παράγοντες, καρκινογόνες ουσίες.
  • Πως ζει; =π ροσωπικός τρόπος ζωής, καθημερινές συνήθειες

Ο καρκίνος είναι κυρίως αποτέλεσμα της έκθεσης του ατόμου σε καρκινογόνους παράγοντες. Οι συχνότεροι παράγοντες κινδύνου παγκοσμίως με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα, είναι η χρήση καπνού που είναι υπεύθυνη συνολικά για το 20% των θανάτων από καρκίνο, ενώ για τις χώρες με υψηλό εισόδημα το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 30%. Στη συνέχεια ακολουθούν η κατανάλωση αλκοόλ και η υποκατανάλωση φρούτων και λαχανικών με περίπου 5% επί του συνόλου των θανάτων από καρκίνο.

Ο καρκίνος είναι δυνατό να προσβάλλει κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από το φύλο, την εθνικότητα ή την ηλικία του. Σήμερα, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν με τη νόσο ή έχουν θεραπευτεί οριστικά από αυτήν. Όσο νωρίτερα ανιχνεύεται ο καρκίνος και ξεκινάει η θεραπεία του, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν για την επιτυχή αντιμετώπιση του.

Εν κατακλείδι, ο καρκίνος δεν είναι μεταδοτικό νόσημα, δηλ. δεν μεταδίδεται από ένα άτομο που πάσχει σε ένα υγιές άτομο. Επίσης, η νόσος δεν προκαλείται από τον οποιοδήποτε τραυματισμό.