Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2021

Καρπούζι: 9+1 λόγοι να τρώτε περισσότερο - Που κάνει καλό

Βάλτε το στην καθημερινότητά σας

16 Αυγούστου 2021 19:38
Καρπούζι: 9+1 λόγοι να τρώτε περισσότερο - Που κάνει καλό
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Καρπούζι: Αν σκέφτεστε γιατί πρέπει να τρώτε καρπούζι το καλοκαίρι κάθε μέρα τότε έχετε δέκα λόγους για να το κάνετε! Αναπόσπαστο κομμάτι του καλοκαιριού, το νόστιμο και δροσιστικό καρπούζι, το οποίο εκτός από απολαυστικό είναι και θρεπτικό. Πραγματικά είναι ότι καλύτερο για την υγεία σας! Παράλληλα δείτε και 4 πονηρά κόλπα για να διαλέγετε το πιο γλυκό καρπούζι.

Καρπούζι υγεία

10 λόγοι που το καρπούζι είναι ο ασυναγώνιστος πρωταγωνιστής του καλοκαιριού:

  • 1. Ενυδατώνει τον οργανισμό. Το καρπούζι αποτελείται από 92% νερό, αποτελώντας μία από τις καλύτερες τροφές για να αυξήσετε την ενυδάτωση του οργανισμού σας τις ζεστές ημέρες.
  • 2. Περιέχει θρεπτικά συστατικά. Το καρπούζι αποτελεί μια καλή πηγή καλίου, βιταμίνης C και βιταμίνης Α. Παράλληλα, είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, ένα συστατικό με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.
  • 3. Μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς σας. Το λευκό τμήμα μεταξύ της κόκκινης σάρκας και της φλούδας του περιέχει την ουσία κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που μετατρέπεται στο σώμα σε αργινίνη, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία των αγγείων και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.
  • 4. Μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές και το οξειδωτικό στρες. Οι φλεγμονές μπορούν να οδηγήσουν σε χρόνιες ασθένειες. Το καρπούζι βοηθάει στη μείωση των φλεγμονών και της οξειδωτικής βλάβης, καθώς είναι πλούσιο στα αντιφλεγμονώδη αντιοξειδωτικά λυκοπένιο και βιταμίνη C.
  • 5. Συμβάλλει στην πρόληψη της εκφύλισης ωχράς κηλίδας. Το λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, μιας νόσου που είναι συνηθισμένη μεταξύ των ηλικιωμένων και σε προχωρημένες περιπτώσεις οδηγεί ακόμα και σε τύφλωση.
  • 6. Μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο των μυών. Η κιτρουλίνη που περιέχει το καρπούζι μπορεί να μειώσει τον μυϊκό πόνο. Έρευνα των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας των ΗΠΑ έχει βρει ότι η κατανάλωση χυμού καρπουζιού μετά την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση των μυών.
  • 7. Κάνει καλό στο δέρμα και τα μαλλιά. Δύο βιταμίνες του καρπουζιού, η Α και η C, είναι σημαντικές για την υγεία του δέρματος και των μαλλιών. Η βιταμίνη C βοηθάει τον οργανισμό σας να παράγει κολλαγόνο, μια πρωτεΐνη η οποία κρατάει το δέρμα υγιές και τα μαλλιά δυνατά, σύμφωνα με το imommy. Η βιταμίνη Α είναι επίσης σημαντική για την υγεία του δέρματος, αφού βοηθάει στη δημιουργία και την επιδιόρθωση των κυττάρων του δέρματος. Παράλληλα, το λυκοπένιο και η βήτα καροτίνη προστατεύουν από τα ηλιακά εγκαύματα.
  • 8. Βελτιώνει την πέψη. Το καρπούζι περιέχει πολύ νερό και φυτικές ίνες, στοιχεία απαραίτητα για την ομαλή πέψη. Γενικά η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες, συμπεριλαμβανομένου του καρπουζιού, ενισχύει την υγεία του εντέρου.
  • 9. Έχει ελάχιστες θερμίδες. Με μόλις 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, το καρπούζι είναι το ιδανικό σνακ για όσους προσέχουν το βάρος τους. Αντικαθιστώντας τα παγωτά και τα γλυκά με το καρπούζι, θα γλιτώσετε πολλές θερμίδες και θα είστε σε θέση να αδυνατίσετε ευκολότερα.
  • 10. Μπορείτε να το απολαύσετε με πολλούς τρόπους. Σκέτο, ως χυμό, μαζί με φέτα, σε σαλάτα μαζί με ρόκα ή σε μια πιο ιδιαίτερη εκδοχή της κλασικής χωριάτικης σαλάτας, το καρπούζι είναι πάντα απολαυστικό!

Γιατί δεν πρέπει να ξαναπετάξεις τα κουκούτσια

Oι περισσότεροι από εμάς μπορεί να μεγαλώσαμε με τον μύθο ότι δεν πρέπει να καταπίνουμε τα κουκούτσια από το καρπούζι, γιατί κινδυνεύουμε να φυτρώσει στην... κοιλιά μας! Κόντρα στις προκαταλήψεις, οι επιστήμονες εξετάζοντας την διατροφική τους αξία, τους αναδεικνύουν σε super food και τονίζουν τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωσή τους.

Και αυτό γιατί είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά, ενώ αυτοί που έχουν φυτρώσει και βλαστήσει, είναι ακόμη πιο θρεπτικοί. Η πρωτεΐνη ως γνωστό, είναι σημαντική για την επιδιόρθωση των μυών και την ανάπτυξη. Ενδεικτικά, μόλις 1/8 του φλιτζανιού σπόροι περιέχουν 10 γραμμάρια πρωτεΐνης-ποσότητα συγκρίσιμη με όση πρωτεΐνη περιέχει ένα γιαούρτι.

Γιατί δεν πρέπει να πετάξεις τα κουκούτσια

Περιέχουν επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μικροθρεπτικά συστατικά όπως το κάλιο, μαγνήσιο, σελήνιο, χαλκό και ψευδάργυρο τα οποία συνήθως δεν λαμβάνουμε σε επαρκείς ποσότητες από την διατροφή μας καθώς επίσης και μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη που βοηθούν στην μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και των φλεγμονών, μειώνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα και εγκεφαλικά επεισόδια.

Τα κουκούτσια του καρπουζιού είναι πλούσια σε λυκοπένιο, ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό που περιέχουν και οι ντομάτες, συμβάλλοντας στην διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Το έλαιο των σπόρων του καρπουζιού περιέχει λιπαρά οξέα και είναι πολύ καλό για το δέρμα και τα μαλλιά.

Το ρόφημα από σπόρους καρπουζιού, έχει πανίσχυρη καθαριστική δράση, βοηθά στην απομάκρυνση των συσσωρευμένων άχρηστων ουσιών και τοξινών και βελτιώνει την λειτουργία των νεφρών με τελικό αποτέλεσμα την πρόληψη του σχηματισμού νεφρικών λίθων. Μπορείτε να πίνετε τσάι με κουκούτσια καρπουζιού όχι μόνο για τη φροντίδα της υγείας των νεφρών σας αλλά και για τη ρύθμιση της πίεσης του αίματος.

Πως θα φτιάξετε τσάι με κουκούτσια από καρπούζι

  • Αρχικά, αλέστε 4 κουταλιές της σούπας φρέσκα κουκούτσια καρπουζιού και στη συνέχεια βράστε τα σε 2 λίτρα νερού για 15 λεπτά.
  • Καταναλώστε αυτό το τσάι για 2 ημέρες και στη συνέχεια σταματήστε για 1 ημέρα.
  • Επαναλάβετε τη διαδικασία για 1-2 εβδομάδες.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κουκούτσια από το καρπούζι και ως ένα νόστιμο σνακ.

  • Πλύνετε τους σπόρους και αφήστε τους στον ήλιο να στεγνώσουν και να ξεραθούν, μόλις είναι έτοιμα, ψήστε τα στο φούρνο για 20 λεπτά περίπου.
  • Ρίξτε λίγο αλάτι από πάνω και θα έχετε υγιεινούς και νόστιμους ξηρούς καρπούς από κουκούτσια καρπουζιών.

Το επίσημο φρούτο του καλοκαιριού, με τα πολλά αντιοξειδωτικά

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share