Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2021

Χοληστερίνη: Τα ανησυχητικά σημάδια και πως να την αντιμετωπίσετε

Μεγάλη προσοχή

23 Ιουλίου 2021 10:18
Χοληστερίνη: Τα ανησυχητικά σημάδια και πως να την αντιμετωπίσετε
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η χοληστερίνη είναι μια λιπαρή ουσία που κυκλοφορεί στο αίμα, ενώ όταν αυτή φτάνει σε υψηλά επίπεδα, αυξάνεται ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων καθώς φράζουν οι αρτηρίες. Ο μοναδικός σίγουρος τρόπος να διαπιστώσετε αν έχετε υψηλή χοληστερίνη είναι από εξετάσεις αίματος. Παράλληλα, δείτε τους 5+1 φυσικούς τρόπους για να ρίξετε τη χοληστερίνη χωρίς χάπι

Τα ανησυχητικά σημάδια για υψηλή χοληστερίνη

Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα ύποπτα σημάδια που θα πρέπει να σας κάνουν να ανησυχήσετε για υψηλή χοληστερίνη. Μεταξύ αυτών, τα ξανθώματα (κιτρινωπές πλάκες που εμφανίζονται κάτω από το δέρμα και έχουν έντονα καθορισμένα όρια) που προκαλούνται ενίοτε από τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης.

Σύμφωνα με τις κλινικές μελέτες, τα ξανθώματα μπορεί να εμφανιστούν στους τένοντες των ποδιών και συνήθως αναπτύσσονται στον αχίλλειο τένοντα, σύμφωνα με το express.co.uk.

Το νοσοκομείο του Γουίντσεστερ, επισημαίνει πως αυτά τα λιπώματα μπορεί να είναι από πολύ μικρά ενώ ενδέχεται να φτάσουν σε μήκος έως και επτά εκατοστά.

Εκτός από την υψηλή χοληστερόλη, τα ξανθώματα μπορεί να προκληθούν από τα ακόλουθα:

  • διαβήτη
  • πρωτοπαθή χολική κίρρωση
  • ορισμένα είδη καρκίνου
  • υποθυρεοειδισμό

Πως να αντιμετωπίσετε την χοληστερίνη

Η υψηλή χοληστερίνη δεν προκαλεί συνήθως συμπτώματα και όπως υπογραμμίζει το NHS, μερικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην άνοδό της είναι:

  • η ηλικία
  • το βάρος
  • κάποια άλλη πάθηση (υψηλή αρτηριακή πίεση ή διαβήτης)

Πώς αντιμετωπίζεται η υψηλή χοληστερίνη

Εάν έχετε υψηλή χοληστερίνη, o γιατρός σας θα σας συμβουλεύσει για το πώς μπορείτε να την μειώσετε, με βασικό ρόλο να παίζουν οι αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Η υγιεινή διατροφή μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στα επίπεδα χοληστερόλης και στην υγεία της καρδιάς σας.

«Το υπερβολικό κορεσμένο λίπος θα αυξήσει τη χοληστερόλη στο αίμα σας, ενώ τα ακόρεστα λίπη είναι πιο υγιή για την καρδιά» τονίζει το ίδρυμα cholesterol Heart UK.

Το κορεσμένο λίπος αυτό που βρίσκεται στο βούτυρο, τα λιπαρά κρέατα και το τυρί.

Η μεσογειακή διατροφή, που μπορεί να διαφέρει ανά χώρα, ωστόσο διαθέτει μερικά κοινά χαρακτηριστικά.

«Η μεσογειακή διατροφή έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ξηρούς καρπούς, φασόλια, δημητριακά, ψάρια και ακόρεστα λίπη όπως το ελαιόλαδο. Συνήθως περιλαμβάνει χαμηλή πρόσληψη κρέατος και γαλακτοκομικών τροφίμων», διευκρινίζει το NHS.

Χοληστερίνη: Οι 10 τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες!

Η υψηλή χοληστερόλη (LDL), η οποία είναι γνωστή και ως “κακή χοληστερόλη”, είναι μία από τις πιο βασικές αιτίες της αθηροσκλήρωσης, δηλαδή της συσσώρευσης σκληρής πλάκας στις αρτηρίες σας, η οποία οδηγεί σε στένωσή τους, εμποδίζει την ομαλή ροή του αίματος και καταλήγει συνήθως σε έμφραγμα του μυοκαρδίου ή άλλη σοβαρή καρδιακή νόσο ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Χοληστερίνη – Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε την διατροφή εκείνη, που θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας από την χοληστερόλη και να προστατευθείτε από καρδιακές επιπλοκές.

Δείτε με την ευκαιρία: Άρχισα να τρώω 3 βραστά αυγά την ημέρα για ένα μήνα – Αυτά είναι τα αποτελέσματα

Δείτε τι περιέχει η διατροφή ενάντια στην χοληστερίνη

1. Δημητριακά ολικής αλέσεως
Η American Heart Association συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον έξι μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα. Το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το πίτουρο ρυζιού είναι δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν μεγάλες ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες δεσμέυουν την περιττή χοληστερόλη στον οργανισμό σας και του επιτρέπει να την αποβάλλει από το σώμα σας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως θα σας δώσουν επίσης μαγνήσιο, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, διατηρώντας την πίεση του αίματος σας σε υγιή επίπεδα.

Χοληστερίνη: Οι 10 τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες!

2. Φρούτα
Βάλτε μερικά φρούτα στην διατροφή σας, επειδή επίσης περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. Προσθέστε 4-5 μερίδες ημερησίως από μήλα, αχλάδια, μπανάνες, δαμάσκηνα ή πορτοκάλια στην διατροφή σας για να μειώσετε ακόμα περισσότερο την LDL χοληστερόλη στο αίμα σας. Αυτά τα φρούτα παρέχουν επίσης αρκετό κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις του διαιτητικού νατρίου στην αρτηριακή πίεση.

3. Λαχανικά
Τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζεται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με τις διαλυτές φυτικές ίνες. Επιλέξτε 3-5 ημερήσιες μερίδες στην καθημερινή σας διατροφή από έντονα χρωματισμένα λαχανικά (γλυκοπατάτες, μπρόκολο, καρότα κλπ). Τα λαχανικά περιέχουν κάλιο, αντισταθμίζει την αρνητική δράση του αλατιού στην υπέρταση. Επίσης, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο, παρέχουν μαγνήσιο, το οποίο είναι σημαντικό για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4. Όσπρια
Σημαντικές ποσότητες διαλυτών ινών θα βρείτε επίσης στα όσπρια. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε 3-4 μερίδες όσπρια την εβδομάδα. Συμπεριλάβετε φακές, φασόλια και ρεβίθια στη διατροφή σας για να μειώσετε την LDL χοληστερόλη.

5. Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες σας. Η φλεγμονή είναι ένας από τους βασικούς αιτιολογικούς παράγοντες σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προγραμματίστε τουλάχιστον 2 μερίδες από λιπαρά ψάρια (σολομός, ιππόγλωσσα, σκουμπρί, τόνος, πέστροφα κλπ) στην εβδομαδιαία διατροφή σας.

6. Άπαχο κρέας
Χρειάζεστε 85-170 γραμμάρια πρωτεΐνης κάθε μέρα. Αποφύγετε το τηγάνισμα του κρέατος ή το υπερβολικό “καψάλισμά” του στα κάρβουνα. Περιορίστε όσο μπορείτε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, επειδή είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες σας.

7. Χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (ή και και χωρίς λιπαρά) γαλακτοκομικά προϊόντα
Επιλέξτε τέτοιου τύπου γαλακτοκομικά προϊόντα επειδή περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν επίσης ασβέστιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος. Δεν χρειάζεστε πάνω από 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα.

Χοληστερίνη: Οι 10 τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες!

8. Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο. Χρειάζεστε μόνο μια χούφτα την ημέρα, επειδή οι ξηροί καρποί είναι ταυτόχρονα πολύ πλούσια σε θερμίδες.

9. Έλαια
Τα καλά έλαια περιέχουν επίσης Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν την πρόληψη του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες. Τα υγιή έλαια περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το έλαιο από canola. Το ελαιόλαδο ενισχύει επίσης τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης), η οποία βοηθά στη μείωση του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προτιμήστε αυτού του τύπου τα έλαια αντί για βούτυρο στο μαγείρεμα για να πάρετε τις απαραίτητες 2-3 μερίδες που χρειάζεστε κάθε μέρα.

10. Ροφήματα
Το νερό είναι πολύ βασικό και πρέπει κάθε μέρα να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια. Αποφύγετε, ωστόσο, χυμούς και επεξεργασμένα ποτά που περιέχουν πολύ ζάχαρη. Το μαύρο τσάι και το κόκκινο κρασί περιέχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, δηλαδή φυτοχημικών συστατικών που προστατεύουν τις αρτηρίες σας.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share