Σάββατο, 04 Δεκεμβρίου 2021

Θα... ξεμπερδέψετε: Η τροφή που «διαλύει» τον κορωνοϊό

Καταναλώστε την για να τον νικήσετε

13 Ιουλίου 2021 20:55
Θα... ξεμπερδέψετε: Η τροφή που «διαλύει» τον κορωνοϊό
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Ο κορωνοϊός βρίσκεται τον τελευταίο καιρό σε έξαρση στην χώρα μας και όχι μόνο, αν κι εμείς μπορούμε να βάλουμε το χέρι μας, ώστε να τον αποφύγουμε, τόσο με τα υγειονομικά μέτρα που πρέπει να ακολουθούμε όσο και με τη διατροφή μας.

Οι εξελίξεις είναι απανωτές, καθώς και οι έρευνες καταπολέμησης του ιού είναι εντατικές. Μάλιστα, από μελέτες έχει προκύψει ότι η βιταμίνη D βοηθάει στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Η βιταμίνη D είναι γνωστό πως δρα κατά της οστεοπόρωσης και της διατήρησης ενός γερού μυοσκελετικού συστήματος, ωστόσο πια συνδέεται με την καταπολέμηση των ιώσεων. Συγκεκριμένα, μελέτες των τελευταίων χρόνων έχουν δείξει ότι η βιταμίνη D αλληλεπιδρά άμεσα με τα κύτταρα που είναι υπεύθυνα για την καταπολέμηση μολύνσεων της αναπνευστικής οδού, όπως για παράδειγμα η βρογχίτιδα. Σε έρευνα με ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (COPD) δόθηκαν υψηλές δόσεις συμπληρωμάτων βιταμίνης D για ένα έτος. Το συμπέρασμα των ερευνητών ήταν ότι μόνο όσοι είχαν σοβαρή ανεπάρκεια βιταμίνης D αποκόμισαν σημαντικά οφέλη από τη θεραπεία.

Έχοντας αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας ότι ο κορωνοϊός προσβάλλει το αναπνευστικό, οι επιστήμονες τείνουν να πιστεύουν ότι ένας οργανισμός κατάλληλα εφοδιασμένος με βιταμίνη D έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τον ιό απ’ ότι κάποιος που παρουσιάζει έλλειψη».

Λίγες από τις τροφές που θα ενισχύσουν τον οργανισμό μας έναντι του κορωνοϊού

Είναι σημαντικό να γίνουμε λίγο πιο επιλεκτικοί με τις τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά και να εστιάσουμε σε επιλογές υψηλής θρεπτικής αξίας, οι οποίες ενισχύουν την άμυνα και την υγεία του οργανισμού. Μερικές από αυτές, έχουμε συγκεντρώσει στη λίστα που ακολουθεί παρακάτω.

Μουρούνα, σκουμπρί, σαρδέλα, σολομός

Τα ψάρια και τα θαλασσινά αποτελούν μία «πλούσια» πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών, και ψευδαργύρου όμως, μόνο τα πολύ λιπαρά ψάρια, όπως είναι η μουρούνα, η σαρδέλα, ο σολομός, ο μπακαλιάρος και το σκουμπρί, διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα είναι ένα στοιχείο απαραίτητο για κάθε κύτταρό μας, αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας συνολικά. Και παρότι τα λιπαρά ψάρια είναι οι καλύτερες θαλασσινές επιλογές που μπορούμε να προσθέσουμε στα πιάτα μας, ακόμη και αυτές δεν αρκούν για να καλύψουμε την ημερήσια πρόσληψη ω-3 λιπαρών οξέων που χρειαζόμαστε. Ο ασφαλέστερος τρόπος για να το καταφέρουμε, είναι να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας το αυθεντικό νορβηγικό μουρουνέλαιο Möller’s, τον ισχυρό συνδυασμό από ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνες, ο οποίος ενισχύει την εύρυθμη λειτουργία, όχι μόνο του ανοσοποιητικού, αλλά της καρδιάς, της όρασης και του εγκεφάλου μας.

Τροφές για τον κορωνοϊό

Συκώτι, σπανάκι, αυγό

Μπορεί οι παραπάνω τροφές να είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, όμως μοιράζονται ένα πολύ σημαντικό κοινό στοιχείο που οφείλουμε να γνωρίζουμε. Το σπανάκι, το συκώτι αλλά και το αυγό, διαθέτουν υψηλά ποσοστά βιταμίνης Α στη σύστασή τους, δηλαδή την αντιοξειδωτική και θρεπτική ουσία που χρειάζεται το ανοσοποιητικό για να κερδίσει τη «μάχη» ενάντια στις λοιμώξεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως η ανεπάρκεια βιταμίνης Α, καθιστά έναν οργανισμό πολύ πιο ευάλωτο, αφού εκείνη είναι που προστατεύει τα κύτταρά μας, εξουδετερώνοντας και απομακρύνοντας τους παθογόνους μικροοργανισμούς από το αίμα. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη της λειτουργία, καθώς έχει αποδειχθεί πως η βιταμίνη Α αποτελεί ένα δομικό στοιχείο για την υγεία των ματιών και του σκελετικού μας συστήματος.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί, είναι μόνο μερικές από τις τροφές που υπάρχουν στην κουζίνα μας και οι οποίες προσφέρουν στον οργανισμό την απαιτούμενη ποσότητα βιταμίνης D3 που χρειάζεται, για να καλύψει τις ανάγκες του.

Για να καταλάβουμε πόσο «πολύτιμη» είναι η συγκεκριμένη βιταμίνη για τη θωράκιση της υγείας μας, αρκεί να σκεφτούμε πως ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, είναι ο τρόπος του οργανισμού να μας ειδοποιήσει για κάποια πιθανή ανεπάρκεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η βιταμίνη D3 είναι η πιο αποτελεσματική μορφή βιταμίνης D και εκείνη που ενισχύει την ανάπτυξη γερών οστών και δοντιών, την καλύτερη λειτουργία των αρθρώσεων αλλά και των ματιών μας.

Ηλιόσποροι, αμύγδαλα, φουντούκια

Όλοι γνωρίζουμε πως οι ξηροί καρποί είναι το πιο ωφέλιμο σνακ για να ανακουφίσουμε τη λιγούρα μας όμως, αυτό που λίγοι γνωρίζουν, είναι την πολλαπλή ευεργετική δράση τους στην άμυνα του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, ξηροί καρποί όπως οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα και τα φουντούκια, αποτελούν «πλούσιες» πηγές βιταμίνης Ε, μίας ουσίας με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, η οποία προστατεύει τα κύτταρα και ενισχύει τη φυσική άμυνα του οργανισμού, καταπολεμώντας αποτελεσματικά ιούς και βακτήρια. Εκτός από τους ξηρούς καρπούς, τη συναντάμε στα ακτινίδια, τα σπαράγγια, το αβοκάντο.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share