Τετάρτη, 04 Αυγούστου 2021

Ζάχαρη: Δε θα ξαναφάτε αν δείτε τι προκαλεί στο σώμα σας - Πώς αντιμετωπίζουμε τον εθισμό

Είναι πειρασμός αλλά...

8 Ιουνίου 2021 19:57
Ζάχαρη: Δε θα ξαναφάτε αν δείτε τι προκαλεί στο σώμα σας - Πώς αντιμετωπίζουμε τον εθισμό
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Η ζάχαρη είναι ένα υλικό, που λατρεύουμε, αποτελώντας πάντοτε έναν... ωραίο πειρασμό, αλλά τα προβλήματα που φέρνει δεν είναι λίγα.

Η διατροφή μας περιλαμβάνει αρκετή ποσότητα ζάχαρης με αποτέλεσμα να παίρνουμε περισσότερη από όσο χρειαζόμαστε, έχοντας μάλιστα την πιθανότητα να καταστεί καρκινογόνα. Η κατανάλωση περισσότερης ποσότητας οδηγεί σε μία σειρά από ποικίλα για τον οργανισμό προβλήματα.

Βλάπτει το δέρμα

Η παραπάνω ζάχαρη από την ενδεδειγμένη ημερήσια κατανάλωση προξενεί φλεγμονή. Αυτή ως συνέπεια έχει το δέρμα να «γερνά» πιο γρήγορα. Προσκολλάται στις πρωτεΐνες στην κυκλοφορία του αίματος και δημιουργεί επιβλαβή μόρια που ονομάζονται «AGES». Πλήττεται έτσι το κολλαγόνο που είναι υπεύθυνο για την ελαστικότητα και τη «νεανική» εμφάνιση του δέρματος. Σε αρκετές περιπτώσεις επιδεινώνει την ακμή, τις ρυτίδες και προξενεί πιο αργή επούλωση στα σημάδια, τις πληγές, τις γρατζουνιές κλπ.

Κάνει κακό στα δόντια

Η τερηδόνα αποτελεί μία πολύ συχνή κατάσταση. Πρόκειται για μια αρρώστια των δοντιών κατά την οποία αυτά σταδιακά χαλάνε ήτοι σαπίζουν. Καλό θα είναι να προλαμβάνεται μέσω του συχνού βουρτσίσματος και των αντιβακτηριακών διαλυμάτων. Ο τρόπος με τον οποίον τρέφεται κάποιος επηρεάζει άμεσα τη στοματική υγιεινή και φυσικά τα ίδια τα δόντια.

Η ζάχαρη εν ολίγοις θρέφει τα βακτήρια που ήδη υπάρχουν στο στόμα με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται οξέα που διαβρώνουν και εν τέλει καταστρέφουν το σμάλτο τους. Η ζάχαρη στην ουσία ενεργοποιεί την πιθανότητα εμφάνισης τερηδόνας. Η ουλίτιδα και έπειτα η περιοδοντίτιδα είναι προχωρημένα στάδια ασθένειας των ούλων. Σε αυτά παίζει καθοριστικό ρόλο το καθάρισμα των δοντιών και η διατροφή.

Επηρεάζει την καρδιά

Όταν γίνεται υπερκατανάλωση της ζάχαρης, επηρεάζεται η ινσουλίνη. Αυτή με τη σειρά της μέσω της κυκλοφορίας του αίματος μπορεί να επηρεάσει τις αρτηρίες. Αυτό με την πάροδο του χρόνο δύναται να οδηγήσει σε καρδιαγγειακές παθήσεις, εγκεφαλικά επεισόδια κλπ. Μια έρευνα έδειξε ότι όσοι προσλαμβάνουν τουλάχιστον το 1/4 των θερμίδων τους από ζάχαρη, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις.

Επιπλέον, η υψηλότερη κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων, είναι συνυφασμένη με στατιστικά σημαντική αύξηση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων, της ολικής χοληστερόλης και της «κακής» χοληστερόλης.

Το πάγκρεας

Όταν τρώτε, το πάγκρεας αντλεί την ινσουλίνη. Αλλά εάν καταναλώνετε παραπάνω ζάχαρη, τότε το σώμα σταματά να ανταποκρίνεται σωστά στην ινσουλίνη. Έτσι το πάγκρεας αρχίζει να αντλεί ακόμα περισσότερη ινσουλίνη. Τελικά, η υπερβολική δραστηριότητα που κάνει το πάγκρεας θα το κάνει να μη λειτουργεί σωστά και να απορρυθμιστεί. Τοιουτοτρόπως τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα θα ανέβουν επικίνδυνα και έτσι αυξάνετε η πιθανότητα εμφάνισης Διαβήτη τύπου 2.

Νεφρά

Η υπερβολική ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε νεφρική βλάβη. Τα νεφρά παίζουν σημαντικό ρόλο στο φιλτράρισμα του σακχάρου στο αίμα. Μόλις τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα φτάσουν σε ένα ορισμένο ποσό, τα νεφρά αρχίζουν να αφήνουν περίσσεια ζάχαρης στα ούρα. Η βλάβη ονομάζεται διαβητική νευροπάθεια που αν δεν διαγνωστεί άμεσα οδηγεί σε νεφρική ανεπάρκεια.
Οι ουσίες που θα έπρεπε να ανακυκλωθούν και να περάσουν στο αίμα περνούν στα ούρα, ενώ ορισμένες ουσίες περνούν στο αίμα.

Αύξηση του σωματικού βάρους

Η ζάχαρη είναι ένας απλός υδατάνθρακας, ένας δισακχαρίτης ο οποίος περιέχει ένα μόριο γλυκόζης και ένα μόριο φρουκτόζης. Οι έρευνες δείχνουν ότι η φρουκτόζη είναι το επικίνδυνο μόριο καθώς μεταβολίζεται διαφορετικά από τη γλυκόζη στο συκώτι και μπορεί να οδηγήσει σε λίπος στο συκώτι και σε αύξηση του βάρους.

H ζάχαρη δεν έχει θρεπτική αξία. Λειτουργεί ως υποκατάστατο σε φρούτα και γεύματα με πολλές βιταμίνες χρήσιμες για τον οργανισμό. Επιπλέον προξενεί πείνα με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση φαγητού. Υποκαθιστά το λίπος οπότε ο οργανισμός «καίει» για ενέργεια τα σάκχαρα και όχι το λίπος. Επιπλέον μεταβάλλει τον γλυκαιμικό δείκτη με αποτέλεσμα να αυξάνει την πείνα με απότομους ρυθμούς και για αυτόν τον λόγο.

Ζάχαρη τι προκαλεί στο σώμα μας

Πώς βάζουμε «στοπ» στη ζάχαρη

Το σώμα αντιδρά σε κάθε απότομη αλλαγή που κάνουμε στις συνήθειές μας, γιατί έτσι μας προστατεύει. Πόσες φορές έχεις κάνει δίαιτα και μετά από απότομη απώλεια βάρους, σταμάτησες να χάνεις κιλά, παρόλο που η δίαιτα ήταν εξαντλητική; Αυτό συνέβη επειδή το σώμα μας, αντιμετώπισε αυτήν την ξαφνική απώλεια, ως κίνδυνο και επιβράδυνε την διαδικασία.

Βάλε περισσότερα μπαχαρικά στο μενού

Μπαχαρικά όπως κανέλα, κουρκουμάς κ.α σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερη επιθυμία για γλυκό.

Δείτε συνταγές που έχουν μπαχαρικά για να τα εντάξετε στο μενού σας. Ο κουρκουμάς πάει πολύ με το κοτόπουλο και η κανέλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον καφέ, στο κρασί η ακόμα και στο κοκκινιστό κρέας.

Πρωτεΐνες, ο σύμμαχός σου

Η πέψη των πρωτεϊνών είναι πιο δύσκολη από ότι των υπόλοιπων στοιχείων. Έτσι νιώθουμε περισσότερη ώρα χορτάτοι με αποτέλεσμα να κρατάμε για περισσότερη ώρα σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Επίσης ο συνδυασμός πρωτεϊνών με γλυκές τροφές αλλά και υδατάνθρακες μειώνει την αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Όταν πχ τρως ένα φρούτο, το συνδυάζεις με ξηρούς καρπούς – extra Tip: αν είναι μήλο μπορείς να βάλεις & κανέλα, όπως είπαμε παραπάνω.

Φρούτα: Τα γλυκά της φύσης

Τα φρούτα είναι τα γλυκά της φύσης, αλλά με την διαφορά ότι πολλά από αυτά έχουν και αρκετές φυτικές ίνες, που εμποδίζουν την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Είναι δηλαδή, σύνθετοι υδατάνθρακες. Προσοχή: Οι χυμοί δεν έχουν φυτικές ίνες και συνήθως έχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Αυτό συμβαίνει επειδή κατά το στύψιμο, καταστρέφονται οι φυτικές ίνες, αλλά κυρίως επειδή προστίθεται ζάχαρη.

Τα φρούτα που μπορούν να αντικαταστήσουν τα γλυκά και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι: καρπούζι, πεπόνι, σύκα, σταφύλια, μούρα, φράουλες κ.α.

Η ζάχαρη που δε βλέπεις

Τέλος, θα πρέπει να μάθουμε να διαβάζουμε τις ετικέτες των τροφίμων. Δηλαδή, να διαβάζουμε τα συστατικά και να βλέπουμε αν υπάρχει πρόσθετη ζάχαρη. Από τα συσκευασμένα τρόφιμα που κυκλοφορούν στην αγορά τουλάχιστον το 60% έχει πρόσθετη ζάχαρη.

Με ποιες ονομασίες θα δείτε τη ζάχαρη: Γαλακτόζη, Φρουκτόζη, Γλυκόζη, Δεξτρόζη, Εκχύλισμα Βύνης, Ινβερτοσάκχαρο, Λακτόζη, Μελάσα, Μαλτοδεξτρίνη, Ισχογλυκόζη, Σιρόπι Γλυκόζης, Σιρόπι Ρυζιού, Χυμός Ζαχαροκάλαμου.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share