Σάββατο, 31 Ιουλίου 2021

Ζαχαρούχο γάλα: Πώς φτιάχνεται και πόσο επικίνδυνο είναι για την υγεία των παιδιών μας

Πρέπει τελικά να τρώμε αυτό το υλικό;

28 Μαΐου 2021 18:48
Ζαχαρούχο γάλα: Πώς φτιάχνεται και πόσο επικίνδυνο είναι για την υγεία των παιδιών μας
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Το ζαχαρούχο γάλα είναι ένα αγαπημένο υλικό της παιδικής μας ηλικίας, καθώς διαθέτει ένα συνδυασμό ακαταμάχητο, που μας έκανε να το λατρεύουμε. Τι είναι, όμως, και πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι για την υγεία των παιδιών μας;

Καταρχήν το γάλα είναι συμπυκνωμένο, που σημαίνει ότι αφού έχει θερμανθεί και εξατμιστεί, περιέχει χαμηλότερες ποσότητες νερού από το γάλα κανονικής πυκνότητας. Επιπλέον είναι ζαχαρούχο, δηλαδή περιέχει πρόσθετη ζάχαρη η οποία, ως ένα συντηρητικό πρώτης τάξης, παρατείνει τη διάρκεια ζωής του σε θερμοκρασία δωματίου έως και για χρόνια. ενώ σας έχουμε και την τέλεια συνταγή για πρωινό με την χρήση ζαχαρούχου γάλακτος.

Υπάρχει και το άγλυκο συμπυκνωμένο γάλα, γνωστό ως «εβαπορέ». Δεν μπορείς, ωστόσο, να αντικαταστήσεις το ένα με το άλλο στην ίδια συνταγή.

Πού θα χρησιμοποιήσεις λοιπόν το συμπυκνωμένο ζαχαρούχο γάλα, αν δεν το πιείς όπως είναι με το κουταλάκι; Μπορείς να το προσθέσεις σε μικρή ποσότητα στον καφέ σου, αν σου αρέσει γλυκός και με γάλα, ή να το επιστρατεύσεις για να φτιάξεις διάφορα κρεμώδη γλυκά όπως σπιτικό παγωτό, λεμονόπιτα, καραμέλα ή fudge cake. Γενικά μπορείς να το εκμεταλλευτείς οπουδήποτε χρειάζεσαι και γάλα και ζάχαρη, από τη φρουτοσαλάτα και το τσάι σου μέχρι μια ασιατική συνταγή με κάρι.

Ζαχαρούχο γάλα για τα παιδιά

Πόσο επικίνδυνο είναι το ζαχαρούχο γάλα για τα παιδιά μας;

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Cambridge στην Αγγλία, καλό θα ήταν οι γονείς να αποφεύγουν τα ζαχαρούχα γάλατα, μια και η τακτική κατανάλωση τους σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη» αναφέρει η καθηγήτρια και επικεφαλής της έρευνας Nita Forouhi. Επιπλέον υπολογίστηκε ότι μια αύξηση μόλις 5% στην ημερήσια πρόσληψη ενέργειας ενός ατόμου από ζαχαρούχα ποτά γενικότερα, αυξάνει κατά 18% την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι αν κάποιος αντικαταστήσει την κατανάλωση τους με νερό, τσάι ή σκέτο καφέ θα μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη μεταξύ 14% και 25%. Τα ευρήματα της έρευνας προσφέρουν σημαντικές αποδείξεις για τον επιβαρυντικό ρόλο της ζάχαρης στην διατροφή. Η καθηγήτρια Nita Forouhi καταλήγει ότι το ιατρικό προσωπικό, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και οι υπόλοιποι φορείς δημόσιας υγείας θα πρέπει να συμβουλεύσουν την μείωση ή την αποφυγή πρόσληψης ενέργειας από ποτά με πρόσθετη ζάχαρη και την αντικατάστασή τους με πιο υγιεινές επιλογές όπως το νερό και το τσάι.

Οι μελετητές αξιολόγησαν την κατανάλωση ποτών 25639 ενήλικων κατοίκων της Μεγάλης Βρετανίας χωρίς διαβήτη. Η έρευνα είναι η πρώτη αυτού του είδους που αξιολόγησε με τόσο λεπτομερή τρόπο τις διατροφικές συνήθειες.

«Χρησιμοποιήθηκαν εβδομαδιαία ημερολόγια, όπου οι συμμετέχοντες κατέγραφαν τι έπιναν και τι έτρωγαν με ιδιαίτερη έμφαση στο είδος, την ποσότητα και την συχνότητα.

Οι συμμετέχοντες σημείωναν επίσης πότε προσέθεταν ζάχαρη στο ρόφημά τους. Αυτό μας επέτρεψε για πρώτη φορά να εντοπίσουμε την διαφορετική επίδραση της κατανάλωσης καφέ ή τσαγιού με ή χωρίς ζάχαρη» σημείωσε η Forouhi.

Μετά από 10,8 χρόνια και 847 περιστατικά βρέθηκε ότι η πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 αυξάνει κατά : 22% με την κατανάλωση ζαχαρούχων γαλάκτων 22% με την κατανάλωση ποτών που περιέχουν χημικά γλυκαντικά μέσα ενώ αντίθετα -2% με την κατανάλωση τσαγιού ή καφέ με ζάχαρη -1% με την κατανάλωση χυμών.

Όταν συνυπολογίστηκαν οι δείκτες παχυσαρκίας (περιφέρεια μέσης και δείκτης μάζας σώματος) φάνηκε ότι ο κίνδυνος από τα προϊόντα γάλακτος με ζάχαρη είναι ακόμη μεγαλύτερος ενώ η σύνδεση ανάμεσα στον διαβήτη και τα ποτά με χημικά γλυκαντικά μέσα μειώθηκε στο 6%.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share