Τρίτη, 20 Απριλίου 2021

Χοληστερίνη: Οι θαυματουργές τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες από την χοληστερόλη

Έτσι θα προστατευτείτε από τις καρδιακές επιπλοκές

8 Απριλίου 2021 12:10
Χοληστερίνη: Οι θαυματουργές τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες από την χοληστερόλη
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Οι σωστές τροφές που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε την χοληστερίνη σε χαμηλά επίπεδα και να έχετε έναν καλύτερο τρόπο ζωής.

Η υψηλή χοληστερόλη αυξάνει την συσσώρευση σκληρής πλάκας στις αρτηρίες, η οποία προκαλεί στένωση. Επιπλέον, εμποδίζει την ομαλή ροή του αίματος και συνήθως καταλήγει σε έμφραγμα του μυοκαρδίου ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Για ν' αποφύγετε όλα τα παραπάνω θα πρέπει ν' ακολουθήσετε μια σωστή διατροφή, οι οποία περιλαμβάνει συγκεκριμένες τροφές. Παράλληλα, διαβάστε εδώ τις τροφές που μας αδυνατίζουν.

Οι κατάλληλες τροφές για χαμηλή χοληστερόλη

Αναλυτικά οι τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες

1. Δημητριακά ολικής αλέσεως

Το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το πίτουρο ρυζιού είναι δημητριακά ολικής αλέσεως που με μεγάλες ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες δεσμεύουν την περιττή χοληστερόλη στον οργανισμό σας και του επιτρέπει να την αποβάλλει από το σώμα σας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσφέρουν μαγνήσιο, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, κρατώντας την πίεση του αίματος σας σε υγιή επίπεδα.

2. Φρούτα

Τα φρούτα στην διατροφή είναι σημαντικά, καθώς περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. 4-5 μερίδες την ημέρα από μήλα, αχλάδια, μπανάνες, δαμάσκηνα ή πορτοκάλια θα σας βοηθήσουν να μειώσετε ακόμα περισσότερο την LDL χοληστερόλη στο αίμα σας. Αυτά τα φρούτα παρέχουν αρκετό κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις του διαιτητικού νατρίου στην αρτηριακή πίεση.

3. Λαχανικά

Τα λαχανικά φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με τις διαλυτές φυτικές ίνες. 3-5 μερίδες στην διατροφή σας από λαχανικά όπως: γλυκοπατάτες, μπρόκολο, καρότα αλλά και σπανάκι και λάχανο θα βοηθήσουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4. Όσπρια

Τα όσπρια έχουν σημαντικές ποσότητες διαλυτών ινών και γι' αυτό τον λόγο θα πρέπει να υπάρχουν στη διατροφή σας. Οι φακές, τα φασόλια και τα ρεβίθια μειώνουν την LDL χοληστερόλη.

5. Ψάρια

Τα ψάρια περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα και βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες. Η φλεγμονή είναι ένας από τους βασικούς αιτιολογικούς παράγοντες σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Γι' αυτό τον λόγο η διατροφή σας θα πρέπει να περιέχει δυο φορές την εβδομάδα λιπαρά ψάρια όπως: σολομό, ιππόγλωσσα, σκουμπρί, τόνο, πέστροφα.

6. Άπαχο κρέας

Η πρωτεΐνη είναι σημαντική για τον οργανισμό γι' αυτό θα πρέπει να λαμβάνεται συχνά. Το τηγανιτό κρέας ή το πολύ ψημένο θα πρέπει ν' αποφεύγεται. Καλό θα είναι να μην γίνεται μεγάλη κατανάλωση κόκκινου κρέατος επειδή έχει πολλά κορεσμένα λιπαρά, τα οποία ενισχύουν τον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες.

7. Άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι κατάλληλα για τον οργανισμό, καθώς περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη. Επίσης, παρέχουν ασβέστιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος.

8. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα και βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο. Μια χούφτα την ημέρα είναι αρκετή, καθώς οι ξηροί καρποί έχουν αρκετές θερμίδες.

9. Έλαια

Τα καλά έλαια περιέχουν επίσης Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα και βοηθούν την πρόληψη του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες. Επίσης, υγιή έλαια περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το έλαιο από canola. Το ελαιόλαδο ενισχύει τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης), η οποία βοηθά στη μείωση του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Καλό είναι στο μαγείρεμα ν' αποφύγετε το βούτυρο.

10. Ροφήματα

Πρέπει να πίνετε αρκετό νερό και ν' αποφεύγετε τους χυμούς και τα επεξεργασμένα ποτά που περιέχουν πολύ ζάχαρη. Το μαύρο τσάι και το κόκκινο κρασί περιέχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, δηλαδή φυτοχημικών συστατικών που προστατεύουν τις αρτηρίες σας.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share