Σάββατο, 08 Μαΐου 2021

Καρκίνος του προστάτη: Οι δύο τροφές που τον προλαμβάνουν

Δώστε προσοχή!

2 Ιανουαρίου 2021 11:25
Καρκίνος του προστάτη: Οι δύο τροφές που τον προλαμβάνουν

Καρκίνος του προστάτη: Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα δύο ερευνών για τη σημασία της διατροφής και ειδικά δύο τροφών, στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη. Οι επιστήμονες δεν είναι σε θέση να εξηγήσουν πως και γιατί προστατεύονται οι άνδρες απέναντι στον καρκίνο του προστάτη από τις δύο αυτές τροφές, αλλά δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από τη στατική επεξεργασία των δεδομένων.

Από μια μελέτη του Harvard Medical School που διήρκησε 6 χρόνια και συμμετείχαν περίπου 48.000 άνδρες εθελοντές και επιστήμονες υγείας, διαπιστώθηκε ότι όσοι κατανάλωναν τρόφιμα που βασίζονταν στη ντομάτα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, εμφάνιζαν έως και 34% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη σε σχέση με εκείνους που δεν κατανάλωναν ντομάτα ή κάποιος προιόν ντομάτας.

Είναι γνωστό ότι η ντομάτα, αλλά και τα προιόντα της (σάλτσες, κετσαπ, κ.λπ.) περιέχουν υψηλά επίπεδα λυκοπενίου ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Η επίπτωση του καρκίνου του προστάτη υπολογίζεται σε 17 άνδρες ανά 100.000 στις δυτικές χώρες. Αντίθετα, στην Ιαπωνία η αναλογία αυτή είναι μόνο 4 στα 100.000 άτομα. Παράλληλα δείτε και πώς η ντομάτα βοηθάει στο πάρκινσον.

Η χαμηλή επίπτωση του καρκίνου του προστάτη στους Ιάπωνες, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στην αυξημένη κατανάλωση τροφίμων από σόγια. Τα τρόφιμα αυτά περιέχουν φυτικά οιστρογόνα, τα οποία μειώνουν την δραστηριότητα μιας ορμόνης που σχετίζεται με την ανάπτυξη του καρκίνου του προστάτη.

Καρκίνος του προστάτη: Ποια τροφή τον προλαμβάνει

Καρκίνος εντέρου: Ποια τροφή σκοτώνει το 75% των όγκων

Καρκίνος εντέρου: Ο καρκίνος του παχέος εντέρου αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτων από καρκίνο στις ΗΠΑ και την τρίτη πιο συνηθισμένη μορφή καρκίνου σε άνδρες και γυναίκες, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Παρά τη συχνότητά της, τα αίτιά της παραμένουν ασαφή. Οι επιστήμονες ωστόσο, πιστεύουν ότι η ασθένεια μπορεί να συνδέεται με τη διατροφή δυτικού τύπου, η οποία είναι συνήθως πλούσια σε λιπαρά και φτωχή σε φυτικές ίνες.

Επιστήμονες από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης έκαναν μια εντυπωσιακή ανακάλυψη. Μετά από σχετική έρευνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ένα γιαούρτι με βάση το μπρόκολο θα μπορούσε να αποτρέψει, ακόμη και να θεραπεύσει, τον καρκίνο στο παχύ έντερο.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το γιαούρτι με βάση τη γνωστή υπερτροφή, τα οφέλη της οποίας για τον οργανισμό είναι αναρίθμητα, σκότωσε το 75% των όγκων σε ποντίκια και περισσότερα από 95 κύτταρα καρκίνου του εντέρου που αναπτύχθηκαν σε εργαστήριο. Επίσης το γιαούρτι σας βοηθάει και στην γρίπη, δείτε με ποιον τρόπο σας προστατεύει.

Καρκίνος εντέρου ποια τροφή σκοτώνει το 75% των όγκων

Καρκίνος του εντέρου: Γιαούρτι με μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει σουλφόνη, μια χημική ουσία που καταπολεμά τον καρκίνο, ενώ το γιαούρτι περιέχει προβιοτικά, τα καλά βακτήρια που βοηθούν στη διατήρηση της χλωρίδας του στομάχου και των εντέρων.

Με βάση τα ευρήματά τους, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το γιαούρτι με βάση το μπρόκολο αποτελεί θεραπεία για τη νόσο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο προληπτικά όσο και για την απομάκρυνση των υπόλοιπων καρκινικών κυττάρων μετά τη χειρουργική αφαίρεση των όγκων.

«Μια συναρπαστική πτυχή της στρατηγικής μας είναι ότι απλά εκμεταλλεύεται τον τρόπο ζωής μας, μετατρέποντας ενδεχομένως τη συνήθη διατροφή μας σε ένα βιώσιμο, χαμηλού κόστους θεραπευτικό σχήμα », δήλωσε ο ερευνητής Matthew Chang, καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης. Ο καθηγητής Matthew Chang και ο Δρ Chun-Loong Ho δημιούργησαν έναν ακίνδυνο τύπο βακτηρίων που ονομάζονται E. coli Nissle, τα οποία βρίσκονται στο έντερο.

Χρησιμοποιώντας γενετικές μεθόδους τα εξέλιξαν σε ένα προβιοτικό, το οποίο προσκολλήθηκε στην επιφάνεια των κυττάρων του καρκίνου του εντέρου και απελευθέρωσε ένα ένζυμο που μετέτρεψε μια ουσία που βρέθηκε στο μπρόκολο και τα άλλα σταυροειδή λαχανικά σε ένα ισχυρό αντικαρκινικό παράγοντα.

Στις δοκιμές σκότωσε σχεδόν όλα τα κύτταρα καρκίνου του εντέρου που αναπτύχθηκαν σε εργαστήριο. Η εντυπωσιακή συνέχεια ήταν ότι ο συνδυασμός γιαουρτιού και μπρόκολου σκότωσε το 75% των καρκινικών όγκων σε ποντίκια με τη νόσο. Οι όγκοι που ανιχνεύθηκαν στα τρωκτικά ήταν τρεις φορές μικρότεροι από αυτούς της ομάδας που δεν τράφηκε με το συγκεκριμένο μείγμα.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο συγκεκριμένος συνδυασμός, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως μέτρο πρόληψης όσο και για την απομάκρυνση των εναπομεινάντων καρκινικών κυττάρων μετά τη χειρουργική αφαίρεση των όγκων.

Γιαούρτι για τον καρκίνο του εντέρου

Η κατανάλωση των λαχανικών είναι σημαντική

Είναι πιθανό, μελλοντικά οι άνθρωποι να λαμβάνουν προβιοτικά ως συμπλήρωμα διατροφής σε συνδυασμό με μπρόκολο για την πρόληψη την νόσου καθώς και την αποτροπή της επανεμφάνισής της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το μείγμα δεν είχε καμία επίδραση στα κύτταρα άλλων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού και του στομάχου.

Ο Δρ Ho πρόσθεσε: «Οι μητέρες έχουν δίκιο τελικά: η κατανάλωση λαχανικών είναι σημαντική». Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι αυτά τα ειδικά βακτήρια και μια δόση μπρόκολου καθημερινά, μπορούν να κρατήσουν τον καρκίνο μακριά. Η μελέτη δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Nature Biomedical Engineering.