Τρίτη, 02 Μαρτίου 2021

Προσοχή με τα μελάτα αυγά - Τι πρέπει να ξέρετε για λόγους υγείας

Μεγάλη προσοχή

27 Δεκεμβρίου 2020 15:27
Προσοχή με τα μελάτα αυγά - Τι πρέπει να ξέρετε για λόγους υγείας
Από Γιάννης Κυριακόπουλος

Όλοι γνωρίζουν ότι τα αυγά περιέχουν σαλμονέλα, ένα επικίνδυνο βακτήριο που εξουδετερώνεται μόνο όταν τα μαγειρεύουμε καλά. Αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που προτιμούν το βραστό τους αυγό “μελάτο” και ανησυχούν, μήπως αυτή η μέθοδος δεν σκοτώνει επαρκώς το βακτήριο της σαλμονέλας.

Για την αποφυγή μόλυνσης από σαλμονέλα, τα αυγά πρέπει να μαγειρεύονται έως ότου τόσο η λευκή σάρκα, όσο και ο κρόκος είναι στερεά. Τα φαγητά που περιέχουν αυγό πρέπει να μαγειρεύονται τουλάχιστον στους 70° C.

Αν σας αρέσει “μελάτο” το αυγό ή χρειάζεστε ένα ωμό αυγό για το φαγητό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ήδη παστεριωμένο, το οποίο έχει θερμανθεί σε μία θερμοκρασία που σκοτώνει τα βακτηρίδια.

Mελάτα αυγά

Εάν μαγειρεύετε το μη-παστεριωμένο αυγό, μόνο έως ότου ο κρόκος είναι ακόμα υγρός (μελάτο), δεν θα φτάσει σε μια αρκετά υψηλή θερμοκρασία για να εξοντωθούν όλα τα βακτήρια, με αποτέλεσμα να διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης. Επίσης, δείτε εδώ γιατί είναι απαγορευτικός ο συνδυασμός αυγών με μπέικον.

4+1 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα μας αν φάμε 2 αυγά μέσα σε μια μέρα - Το 3ο ούτε που το φανταζόμασταν

2-3 αυγά τη μέρα κάνουν θαύματα στην υγεία. Δυσκολεύεστε να το πιστέψετε; Διαβάστε παρακάτω 4+1 πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα όταν τρώτε αυγά:

1. Μειώνετε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών ασθενειών

Το αβγό της κότας περιέχει 400 mg χοληστερίνης – αρκετά μεγάλη ποσότητα. Τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και καρδιαγγειακών ασθενειών. Σε αντίθεση με την επικρατούσα άποψη, ωστόσο, τα αβγά δεν αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης. Επίσης, δείτε το κόλπο για να καθαρίσετε τα αυγά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Κι αυτό γιατί το σώμα επιβραδύνει την δική του παραγωγή χοληστερίνης, όταν καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες χοληστερίνης. Είναι, επίσης, σημαντικό να ξέρετε ότι μόνο το 1/3 της χοληστερίνης αποθηκεύεται στα αγγεία. Η περισσότερη παράγεται από το ίδιο το σώμα.

Η υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών οξέων ω-3 των αβγών, ακόμη, μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκερίδιων στο αίμα. Οι υψηλές τιμές τριγλυκερίδιων αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο, αλλά τα αβγά μειώνουν τις πιθανότητες.

2. Μειώνετε τον κίνδυνο γενετικών ελαττωμάτων εξαιτίας της έλλειψης φολικού οξέος

Ένα αβγό περιέχει 0,7 mcg βιταμίνης Β9, γνωστής και ως φολικό οξύ. Η έλλειψη φολικού οξέος κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στο κεντρικό νευρικό σύστημα του αγέννητου παιδιού.

Στην χειρότερη, δεν σχηματίζονται πλήρως ο νωτιαίος μυελός και ο εγκέφαλος. Γι’αυτό και τα αβγά είναι ένας καλός τρόπος για να διατηρείτε υψηλά τα επίπεδα φολικού οξέος.

Aυγά

3. Καθυστερείτε την διαδικασία γήρανσης

Σύμφωνα με έρευνα, τα αβγά ελευθέρας βοσκής μπορούν να καθυστερήσουν την διαδικασία γήρανσης και να προλάβουν τον καρκίνο του δέρματος. Τα αυγά ελευθέρας βοσκής περιέχουν υψηλά επίπεδα βιολογικών χρωστικών ουσιών. Αυτές οι χρωστικές ουσίες είναι πλούσιες σε καροτενοειδή (αντιοξειδωτικά), τα οποία επιβραδύνουν την διαδικασία γήρανσης.

Το σώμα δεν μπορεί να παράγει από μόνο του καροτενοειδή, άρα τα παίρνει από το φαγητό. Είναι πολύ σημαντικά για την εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών. Είναι σημαντικό να ξέρετε πώς να μαγειρεύετε σωστά τα αυγά ώστε να επωφεληθείτε πλήρως: το μαγειρευτό αυγό περιέχει περισσότερα καροτενοειδή από το ωμό, λόγω των χημικών αλλαγών που συμβαίνουν όταν θερμαίνεται.

4. Μειώνετε τον κίνδυνο για καρκίνο

Σύμφωνα με έρευνα, η καθημερινή κατανάλωση αυγών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε έφηβες κατά 18%. Τα αβγά είναι πλούσια σε αμινοξέα, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και εξισορροπούν τα επίπεδα οιστρογόνων στο σώμα. Τα αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων θα μπορούσαν να προκαλέσουν καρκίνο του μαστού, γι’αυτό και τα αβγά βοηθάνε.

5. Είναι καλά για το δέρμα, τα μαλλιά και το συκώτι

Τα αυγά είναι πλούσια σε βιοτίνη, βιταμίνη Β12 και πρωτεΐνη. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι πολύ σημαντικά για υγιή μαλλιά και λαμπερό δέρμα. Είναι, επίσης, καλό να γνωρίζετε ότι οι δεσμοί πρωτεΐνης και θείου που περιέχουν οι κρόκοι είναι σημαντικοί για την αναζωογόνηση των θαμπών και εύθραυστων μαλλιών.

Τα αυγά ακόμη περιέχουν υψηλές ποσότητες λεκιθίνης, η οποία προστατεύει τα έντερα και συμβάλλει στην αποτοξίνωση του σώματος.

TAGS
 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share