Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Βάζετε μέσα στο αλουμινόχαρτο ντομάτα μαζί με φέτα και το ψήνετε; Μεγάλο λάθος

Μην το ξανακάνετε ποτέ!

11 Αυγούστου 2020 11:43
Βάζετε μέσα στο αλουμινόχαρτο ντομάτα μαζί με φέτα και το ψήνετε; Μεγάλο λάθος

Ο συνδυασμός της ντομάτας μαζί με τη λιωμένα φέτα που έχουν ψηθεί μέσα στο αλουμινόχαρτο αποτελεί απόλαυση, ωστόσο θα πρέπει να σταματήσετε να το μαγειρεύετε με αυτό τον τρόπο. Το Athensmagazine.gr βρήκε το λόγο και σας τον αποκαλύπτει παρακάτω.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία, τότε απελευθερώνεται αλουμίνιο και καταναλώνουμε αυτό το μέταλλο με αποτέλεσμα να μην κάνει καλό στην υγεία μας. Οπότε καλό θα ήταν από εδώ και πέρα να χρησιμοποιείτε κάποιο σκεύος. Κι επειδή εμείς φροντίζουμε για εσάς, δείτε εδώ τι μπορεί να κάνει η ντομάτα στο πρόσωπό σας.

Μυρίζουν οι μασχάλες σας; Φταίνε οι ντομάτες γιατί...

Η κακοσμία της μασχάλης δεν έχει να κάνει με το πόσο καθαρός είναι κάποιος. Είναι συχνό το φαινόμενο, άνθρωποι που μόλις βγαίνουν από το μπάνιο και η μασχάλη τους να μυρίζει. Και μάλιστα όσο περνάει η ώρα να μυρίζει και όλο και πιο έντονα. Τα διάφορα αποσμητικά δεν βελτιώνουν την κατάσταση, απλά την «κουκουλώνουν» και αυτό όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κακοσμία της μασχάλης είναι σε μεγάλο βαθμό γονιδιακό θέμα. Δηλαδή θέμα DNA. Αφού τα γονίδια καθορίζουν την ποσότητα του ιδρώτα που θα παραχθεί από τους αδένες. Όμως δεν είναι μόνο θέμα DNA, αλλά και θέμα βακτηριών που υπάρχουν στο δέρμα.

Η επαφή του ιδρώτα με τα συγκεκριμένα βακτήρια δημιουργεί αυτή την έντονη και συχνά αποκρουστική μυρωδιά. (τα βακτήρια όταν έρχονται σε επαφή με τον ιδρώτα διασπούν τις διάφορες πρωτεΐνες και έτσι απελευθερώνεται η συγκεκριμένη και χαρακτηριστική μυρωδιά).

Όμως πριν από λίγο καιρό ένας χημικός με εξειδίκευση στις χημικές ενώσεις και τις μυρωδιές, ο Τσαρλυ Στιούαρτ, ύστερα από έρευνα που έκανε διαπίστωσε ότι για την κακοσμία της μασχάλης ίσως να παίζει και κάτι άλλο σημαντικό ρόλο: Για την κακοσμία στη μασχάλη σύμφωνα με τον χημικό ευθύνεται και η… ντομάτα.

Ωστόσο, όσο κι αν αγαπάμε τις ντομάτες απ' ότι έχει αποδειχθεί πέραν της ενοχλητικής κακοσμίας μπορεί να βλάψει και σε άλλα θέματα τον οργανισμό μας, δείτε εδώ πώς επηρεάζει το συκώτι.

Ναι καλά διαβάσατε η ντομάτα. Ο επιστήμονας διαπίστωσε ότι στο κοτσάνι της υπάρχει σε μικρές ποσότητες ένα έλαιο, το οποίο δρα συσσωρευτικά όταν καταναλώνουμε ντομάτες. Το έλαιο αυτό περιέχει τερπένια, μια ομάδα ουσιών που προσδίδουν σε φρούτα και λαχανικά – όπως τα πορτοκάλια και τα λεμόνια – τη χαρακτηριστική μυρωδιά και γεύση τους.Τα τερπένια σχετίζονται με την κακοσμία εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο διασπώνται από τα ένζυμα.

Κατά τη διαδικασία της διάσπασης παράγονται χημικές ουσίες που αντιδρούν με το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο της τομάτας. Στη συνέχεια, παράγονται άλλες χημικές ουσίες που επηρεάζουν τη μυρωδιά του ιδρώτα. Η μελέτη του Δρ Στιούαρτ δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Medical Hypotheses και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι ακόμη και 100 γραμμάρια ντομάτας είναι ικανά για να «εξουδετερώσουν» το αποσμητικό ή την κολόνια που έχουμε βάλει.

Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι εάν κάποιος έχει πρόβλημα κακοσμίας με τη μασχάλη του, να περιορίσει τις ντομάτες.