Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020

Αυτές είναι οι τιμές του αιματοκρίτη ανά ηλικία και φύλο - Όλα όσα πρέπει να προσέχετε

Μεγάλη προσοχή!

9 Μαρτίου 2020 12:34
Αυτές είναι οι τιμές του αιματοκρίτη ανά ηλικία και φύλο - Όλα όσα πρέπει να προσέχετε
Αρθρογράφος: ATHENSMAGAZINE TEAM
ATHENSMAGAZINE TEAM

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Οι φυσιολογικές τιμές του αιματοκρίτη ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την πιθανή εγκυμοσύνη και το υψόμετρο στο οποίο ζει κανείς. Προσοχή πρέπει να δίνετε και στις πατάτες καθώς μπορεί να προκαλέσουν δηλητηρίαση στον οργανισμό.

Τα παρακάτω είναι τα φυσιολογικά περιθώρια αιματοκρίτη για βρέφη, παιδιά και ενήλικες:

  • Νεογνά: 55% -68%
  • Μίας (1) εβδομάδας βρέφος: 47% -65%
  • Ενός (1) μήνα βρέφος: 37% -49%
  • Τριών (3) μηνών βρέφος: 30% -36%
  • Ενός (1) έτους παιδί: 29% -41%
  • Δέκα (10) ετών παιδί: 36% -40%
  • Ενήλικας άντρας: 42% -54%
  • Ενήλικη γυναίκα: 38% -46%
  • Ενήλικες έγκυες γυναίκες: Από 30% - 34% (χαμηλό όριο) έως 46% (άνω όριο)

Κάτοικοι σε μεγάλο υψόμετρο: περίπου 45% - 61% στους άνδρες και 41% - 56% στις γυναίκες (Αυτά τα επίπεδα είναι υψηλότερα επειδή οι άνθρωποι που ζουν σε μεγάλο υψόμετρο χρειάζονται περισσότερα ερυθρά αιμοσφαίρια, επειδή είναι εκείνα που μεταφέρουν οξυγόνο και υπάρχει μειωμένη συγκέντρωση οξυγόνου στην ατμόσφαιρα)

Αιματοκρίτης: Τι πρέπει να τρώτε για να τον αυξήσετε

Ο πιο απλός τρόπος, για να αυξήσετε τα επίπεδα του σιδήρου στον οργανισμό σας είναι να καταναλώνετε τροφές όπως είναι τα δημητριακά, το κόκκινο κρέας, τα όσπρια και το συκώτι.

Μάλιστα για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό, οι ειδικοί συστήνουν να τρώτε εσπεριδοειδή όπως είναι τα πορτοκάλια και τα λεμόνια που περιέχουν βιταμίνη C.

Επίσης οι ειδικοί συστήνουν να καταναλώνετε ντομάτες, πιπεριές,πατάτες, λάχανο και μπρόκολο.

Αιματοκρίτης: Τι πρέπει να αποφεύγετε

Για να μην χάνετε το σίδηρο αποφεύγετε να πίνετε πολλούς καφέδες, αναψυκτικά τύπου κόλα, σοκολάτες, γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί, γιαούρτι κ.α.), προϊόντα από σόγια, κρόκο αυγού και κόκκινο κρασί.

6 τροφές θάνατος - Κάνουν κακό στην υγεία και προκαλούν φλεγμονές

Υπάρχουν 6 τρόφιμα στην αγορά που κάνουν αρκετό κακό στην υγεία μας αλλά προκαλούν και φλεγμονές! Ποια είναι αυτά;

"Χρόνια φλεγμονή" - Αυτή είναι μια φράση που βλέπετε αρκετά συχνά στο διαδίκτυο. Αλλά τείνει να χάνει την σημασία της λόγω της συχνής χρήσης. Μην απατάστε! Η χρόνια φλεγμονή είναι κάτι σοβαρό. Οι επιστήμονες την έχουν συνδέσει με τις πιο επικίνδυνες ασθένειες, όπως η καρδιακή νόσος, ο διαβήτης, το Αλτσχάιμερ, το εγκεφαλικό και ο καρκίνος.

Έχοντας αυτό στο μυαλό μπορεί κανείς να καταλάβει για ποιο λόγο αυτές οι ασθένειες είναι συχνές στην Αμερική. Απλά ρίξτε μια ματιά στην διατροφή τους. Είναι γεμάτη φλεγμονώδεις τροφές και συστατικά. Εκτός όμως, από αυτές τις τροφές που κάνουν φλεγμονές, δείτε εδώ τα 8 τρόφιμα που είναι απαγορευμένα στον κόσμο αλλά συνεχίζουμε και τα τρώμε.

Πάμε να δούμε τις τροφές:

Τηγανητά

απαγορευμένα τρόφιμα

Η υψηλή θερμοκρασία προκαλεί τον σχηματισμό τελικών προϊόντων προχωρημένης ζύμωσης. Το σώμα συμπεριφέρεται σε αυτά τα συστατικά σαν ξένα και ανταποκρίνεται με φλεγμονή. Ούτως ή άλλως, η φλεγμονή είναι απλά η αντίδραση του σώματος σε κάτι που αντιλαμβάνεται σαν λοίμωξη. Ξανασκεφτείτε το την επόμενη φορά που θα πάτε να φάτε τηγανητό κοτόπουλο ή πατάτες.

Προπαρασκευασμένα, συσκευασμένα και έτοιμα φαγητά

Ανήκουν σε μια μεγάλη κατηγορία φλεγμονωδών τροφών. Περιέχουν ένα σωρό βλαβερά έλαια, ακόρεστα λίπη, σάκχαρα και πρόσθετα όπως MSG – όλα αυτά καταστρέφουν τα κύτταρα του σώματος και προκαλούν υπερπολλαπλασιασμό των φλεγμονών. Απλά πείτε όχι σε επεξεργασμένα τυριά, γλυκά, αναψυκτικά και φανταχτερά δημητριακά.

Λάδι από λαχανικά

τροφές που δεν πρέπει να τρώμε

Ακούγεται παράλογο, σωστά; Πώς μπορεί να είναι βλαβερό κάτι που περιέχει λαχανικά; Και το ελαιόλαδο μπορεί να είναι κακό. Είναι σημαντικό να ξέρετε ότι τα λάδια από λαχανικά (καλαμπόκι, σόγια και ηλιόσπορο συγκεκριμένα) περιέχουν επικίνδυνες ποσότητες ω-6 λιπαρών οξέων τα οποία προκαλούν φλεγμονή. Το ελαιόλαδο, το οποίο περιέχει ω-3 λιπαρά οξέα, είναι η καλύτερη επιλογή.

Άσπρο ψωμί

Το άσπρο ψωμί περιέχει πολλούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες. Το σώμα μετατρέπει αυτούς τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη με ανησυχητική ταχύτητα, αυξάνοντας τα επίπεδα ινσουλίνης. Αυτό συμβάλλει στον σχηματισμό φλεγμονών. Μια μελέτη του Journal of Nutrition το 2012 αναφέρει ότι η κατανάλωση ψωμιού ολικής άλεσης μειώνει τον κίνδυνο φλεγμονών σε σχέση με το άσπρο ψωμί.

Αγελαδινό γάλα

επικίνδυνα τρόφιμα

Το γάλα της αγελάδας είναι από τις πιο φλεγμονώδεις τροφές. Υπάρχουν δύο λόγοι γι’αυτό: η λακτόζη του γάλακτος και οι πρωτεΐνες του. Φυσικά, αυτά τα συστατικά είναι φανταστικά για τα μοσχαράκια – τα βοηθάνε να μεγαλώσουν πιο γρήγορα. Αλλά οι άνθρωποι δεν είναι μοσχαράκια και αυτό είναι ξεκάθαρο από τον τρόπο που το σώμα μας αντιδρά στο γάλα. Η αποβουτύρωση δεν βοηθά. Στην πραγματικότητα κάνει το γάλα πιο φλεγμονώδες.

Αλκοόλ

Το σώμα αντιδρά πολύ άσχημα στο αλκοόλ. Στην προσπάθεια του να το διασπάσει δημιουργούνται τοξίνες που βλάπτουν τα κύτταρα του συκωτιού. Και αυτό φυσικά σημαίνει φλεγμονή.

Τι μπορείτε να κάνετε για την φλεγμονή;

Μην ανησυχείτε, δεν θα σας απαγορεύσουμε όλα τα τρόφιμα. Απλά σας προτείνουμε μερικές αλλαγές. Αν θέλετε μερικές γρήγορες συμβουλές, δείτε το παρακάτω βίντεο:

TAGS
 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share