Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2019

Κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες; Δες σε τι βιταμίνες έχεις έλλειψη!

Δείτε ποιες είναι!

11 Οκτωβρίου 2019 15:58
Κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες; Δες σε τι βιταμίνες έχεις έλλειψη!

Η έλλειψη ύπνου ως γνωστόν συνδέεται με την ελλιπή πρόσληψη σημαντικών βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων! Αυτό βρήκε επιστημονική έρευνα με επικεφαλής τον Τσιόμα Ικόντε που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στη Βαλτιμόρη.

Διαβάστε και αυτό: Τα 8 φθινοπωρινά φρούτα που πρέπει να καταναλώσεις!

Η μελέτη βασίστηκε στα δεδομένα της National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) των ΗΠΑ. Οι ερευνητές βρήκαν πως οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερες από επτά ώρες κάθε βράδυ κατά μέσο όρο προσλάμβαναν λιγότερες ποσότητες βιταμινών A, D, B1, νιασίνης, ασβεστίου, ψευδαργύρου και φωσφόρου.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα άτομα με έλλειψη ύπνου ενδέχεται να ωφεληθούν με την πρόσληψη αυτών των θρεπτικών ουσιών είτε μέσω της διατροφής, είτε μέσω συμπληρωμάτων», η διευθύντρια της εταιρείας που διεξήγαγε την επιστημονική έρευνα.

Στα ευρήματα για τη διάρκεια του ύπνου οι ερευνητές ανέφεραν ότι η ανεπάρκεια θρεπτικών ουσιών ενδέχεται να παίζει ρόλο στις διαταραχές του ύπνου και την αϋπνία.

Κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες; Δες σε τι βιταμίνες έχεις έλλειψη!

Τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία τα οποία το σώμα μας δεν τα παράγει αλλά τα προσλαμβάνει μέσω των τροφών. Παγκοσμίως δισεκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από την έλλειψη τουλάχιστον ενός μικροθρεπτικού συστατικού.

Προηγούμενη μελέτη έχει δείξει τη σημαντική επίδραση των μικροθρεπτικών συστατικών στην ανάπτυξη, την πρόληψη και αντιμετώπιση νόσων και στις φυσιολογικές σωματικές λειτουργίες συμπεριλαμβανομένου και του ύπνου. Το μαγνήσιο για παράδειγμα, βοηθά το σώμα να παράξει μελατονίνη και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τον ύπνο. Ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι και ο ψευδάργυρος παίζει ρόλο στην κανονικότητα του ύπνου.

Κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες; Δες σε τι βιταμίνες έχεις έλλειψη!

Οι ερευνητές ωστόσο προειδοποιούν πως ήταν μία αναδρομική ανάλυση και όχι μία τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη δοκιμή κι έτσι δεν μπορεί να αποδείξει τη σχέση αιτίου αποτελέσματος.

«Χρειάζεται να αποσαφηνιστεί αν η χρόνια έλλειψη ύπνου είναι αυτή που προκαλεί την ανεπάρκεια θρεπτικών στοιχείων ή το αντίστροφο. Μία κλινική μελέτη η οποία θα το ερευνά αυτό είναι απαραίτητη» αναφέρουν οι ερευνητές.

4 βιταμίνες που θεραπεύουν τους πνεύμονες μετά το κάπνισμα!

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το κάπνισμα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κινδύνου… για την εμφάνιση σοβαρών νόσων. Υπάρχουν τέσσερις βιταμίνες που θα σας θεραπεύσουν!

Αν θέλετε να βοηθήσετε το σώμα σας να παραμείνει υγιές, είναι σημαντικό να σταματήσετε το κάπνισμα και να φροντίσετε να συμπεριλάβετε στη διατροφή τις παρακάτω σημαντικές βιταμίνες που θεραπεύουν τους πνεύμονες.

Είστε καπνιστές; Σταματήσατε πρόσφατα το κάπνισμα; Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν ορισμένες βιταμίνες που θεραπεύουν τους πνεύμονες μετά το κάπνισμα.

Πολλοί άνθρωποι το αγνοούν αυτό. Συνήθως πιστεύουμε ότι η διακοπή του καπνίσματος αρκεί για να είναι όλα ξανά τέλεια.

Βιταμίνες κάπνισμα πνεύμονες

Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η συνήθεια του καπνίσματος οφείλεται στην εξάρτηση που προκαλεί η νικοτίνη.

Αυτό το ναρκωτικό προκαλεί σοβαρή βλάβη στα κύτταρά σας και στα συστήματα του σώματός σας. Οι δομές αυτές δεν θεραπεύονται πάντα από μόνες τους ή γρήγορα.

Ευτυχώς υπάρχουν μερικές τροφές που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά τα οποία εξουδετερώνουν τη βλάβη που προκαλεί η νικοτίνη. Έτσι, βοηθούν τους πνεύμονές σας να θεραπευτούν και προλαμβάνουν τις αναπνευστικές νόσους.

Στο παρακάτω άρθρο σας παρουσιάζουμε τις απαραίτητες βιταμίνες που θεραπεύουν τους πνεύμονες μετά το κάπνισμα.

1. Βιταμίνη C

Το κάπνισμα μειώνει τη βιταμίνη C στο σώμα σας κατά 25%. Ως αποτέλεσμα, είναι απαραίτητο να αυξήσετε την πρόσληψη αυτής της σημαντικής βιταμίνης.

Η έλλειψη σε βιταμίνη C θα σας κάνει πιο ευάλωτους απέναντι σε λοιμώξεις, επειδή το ανοσοποιητικό σας σύστημα θα είναι πιο αδύναμο.
Άλλα προβλήματα που συνδέονται με την έλλειψη βιταμίνης C είναι τα εξής:

Εμφάνιση πρόωρων ρυτίδων
Αϋπνία
Προβλήματα στα ούλα, όπως πόνος, φλεγμονή και ελαφριά αιμορραγία
Μερικές από τις τροφές που περιέχουν βιταμίνη C είναι οι εξής:

Ακτινίδιο
Λεμόνι
Μανταρίνι
Γκρέιπφρουτ
Ανανάς
Αν εξακολουθείτε να καπνίζετε, πρέπει να καταναλώνετε τρεις φορές περισσότερη βιταμίνη C. Αυτό βοηθάει τους πνεύμονές σας να θεραπευτούν μετά το κάπνισμα.

Αν προσπαθείτε να κόψετε το κάπνισμα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η βιταμίνη C θα σας βοηθήσει να μειώσετε την εξάρτηση από τη νικοτίνη.

2. Βιταμίνη Α

Η έλλειψη σε βιταμίνη Α ή σε βήτα-καροτένιο μπορεί να προκαλέσει μεταβολές στο ανοσοποιητικό σύστημα. Έτσι, ο αριθμός των μολυσματικών νόσων του αναπνευστικού συστήματος μπορεί να αυξηθεί.

Μπορείτε να βρείτε βιταμίνη Α στις παρακάτω τροφές:

Βιταμίνες κάπνισμα πνεύμονες

Δαμάσκηνο
Κολοκύθα
Μάνγκο
Ροδάκινο
Ροζ γκρέιπφρουτ
Μαρούλι, σέσκουλο
Καρπούζι
Τομάτα
Καρότο
Μπρόκολο

3. Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε βοηθάει στη μείωση του κινδύνου για όγκους στους πνεύμονες που συνδέονται με το κάπνισμα.

Η βιταμίνη αυτή είναι επίσης γνωστή ως τοκοφερόλη. Πρόκειται για μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που λειτουργεί ως αντιοξειδωτική ουσία. Ταυτόχρονα, συνεισφέρει στην προστασία των απαραίτητων λιπαρών οξέων.

Για να αξιοποιήσετε αυτές τις ωφέλειες και για να θεραπεύσετε τους πνεύμονές σας μετά το κάπνισμα, φροντίστε να λαμβάνετε βιταμίνη Ε. Μερικοί φυσικοί τρόποι να την εξασφαλίσετε είναι καταναλώνοντας τις εξής τροφές:

Κρόκοι αβγών
Φιστίκια
Καρύδα
Δημητριακά, ρύζι, σόγια
Μπρόκολο
Μαρούλι
Λαχανάκια Βρυξελλών
Ψωμί ολικής άλεσης
Επιπλέον, πέρα από το ότι σας βοηθάει να αποκαταστήσετε την υγεία των πνευμόνων σας, η βιταμίνη Ε συμβάλλει στην αντιμετώπιση των εξής:

Νόσος του Αλτσχάιμερ
Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο
Ανδρική στειρότητα

4. Βιταμίνη Β9

Η βιταμίνη Β9, ή το φυλλικό οξύ, συνεισφέρει στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων. Έτσι προλαμβάνεται η αναιμία και το δέρμα σας διατηρείται υγιές.

Πέρα από το ότι θεραπεύει τους πνεύμονες μετά το κάπνισμα, η βιταμίνη Β9 είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Ο λόγος είναι ότι η συγκεκριμένη βιταμίνη παίζει ρόλο στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών.

Δείτε ακόμα: Το app που θα σε κάνει να κόψεις το τσιγάρο!

Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η βιταμίνη Β9 βοηθάει τους καπνιστές να κόψουν αυτήν την κακή συνήθεια. Η βιταμίνη Β9 περιλαμβάνεται στις παρακάτω τροφές:

Αβοκάντο
Κρεμμύδι
Σκόρδο
Σόγια
Ξηροί καρποί
Φράουλες
Σταφίδες
Λεμόνι
Καρότο
Κολοκύθα

Άλλοι τρόποι να προλάβετε τις νόσους των πνευμόνων που συνδέονται με το κάπνισμα

Αποφεύγετε την κατανάλωση πρόχειρων φαγητών, όπως οι τηγανιτές πατάτες ή οι τροφές με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες.
Καταρχάς, υπάρχουν τροφές με τις οποίες πρέπει να είστε προσεκτικοί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα αναψυκτικά. Ο λόγος είναι ότι προκαλούν αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του νευρικού συστήματος και των εντέρων σας. Ως αποτέλεσμα, αυξάνουν τις βλαπτικές επιπτώσεις του καπνίσματος.

Όταν σχεδιάζετε τα γεύματά σας, να συμπεριλαμβάνετε τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη. Πρόκειται για το αμινοξύ που ευθύνεται για την παραγωγή σεροτονίνης.
Αυτό είναι χρήσιμο για τους ανθρώπους που προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα. Εξάλλου, τα υψηλά επίπεδα σεροτονίνης μειώνουν τα επίπεδα του άγχους.

Καταναλώνετε περισσότερο ασβέστιο.
Η βλάβη που προκαλεί η νικοτίνη επιταχύνει την απώλεια οστικής μάζας που προκύπτει με την ηλικία. Επομένως η πρόσληψη περισσότερου ασβεστίου από την τροφή σας επιβραδύνει αυτήν την επίδραση. Σας βοηθάει επίσης να διατηρείτε τα οστά σας υγιή. Ως αποτέλεσμα μπορούν να μειωθούν τα κατάγματα και άλλες βλάβες.

Η άσκηση σας βοηθάει να ενισχύσετε το καρδιοπνευμονικό σας σύστημα.
Όταν επιδίδεστε σε καθημερινή σωματική δραστηριότητα ή άσκηση, γυμνάζετε την καρδιά σας. Αυτό ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος και βοηθάει στην πρόληψη του σχηματισμού θρόμβων στις αρτηρίες σας. Μακροπρόθεσμα οι θρόμβοι μπορεί να οδηγήσουν σε καρδιακή προσβολή.

Η άσκηση μειώνει επίσης την υψηλή αρτηριακή πίεση. Επιπλέον αυξάνει την απόδοση των πνευμόνων σας, κάτι που σας βοηθάει να διατηρείτε έναν σταθερό αναπνευστικό ρυθμό (από 14 έως 22 αναπνοές το λεπτό).

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το κάπνισμα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση σοβαρών νόσων.

Αν θέλετε να σταματήσετε το κάπνισμα, είναι καλή ιδέα να μείνετε μακριά από τις υψηλές δόσεις συμπληρωμάτων βήτα-καροτένιου μακροπρόθεσμα.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share