Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020

Δείτε ποια σπορ ταιριάζουν στο σώμα σας!

Μάθε ποια είναι!

9 Οκτωβρίου 2019 11:40
Δείτε ποια σπορ ταιριάζουν στο σώμα σας!

Θα έχετε παρατηρήσει ότι κάποια αθλήματα «ταιριάζουν» περισσότερο στο σώμα σας, ενώ κάποια άλλα δεν σας "πάνε" καθόλου. Ο οδηγός που ακολουθεί θα σας βοηθήσει να βρείτε το άθλημα που τους ταιριάζει!

Διαβάστε επίσης: Μάθε γιατί το περπάτημα σώζει ζωές!

Πράγματι δεν είναι όλα τα σώματα πλασμένα με τις ίδιες δυνατότητες. Yπάρχουν τρεις βασικοί σωματότυποι με διαφορετική διάπλαση και διαφορετική αναλογία μυϊκής μάζας και λιπώδους ιστού. Βέβαια υπάρχουν και πολλές παραλλαγές των βασικών αυτών τύπων. Στις γραμμές που ακολουθούν μπορείτε να μάθετε για τους τρεις βασικούς σωματότυπους και τα αθλήματα στα οποία αποδίδουν καλύτερα βάσει των σωματικών τους πλεονεκτημάτων.

Ο αδύνατος και ελαφρύς – λέγεται και εκτόμορφος. Έχει μακρύ σώμα, αδύνατο σκελετό και σχετικά χαμηλό ποσοστό λίπους. Δυσκολεύεται να «χτίσει» εύκολα μυϊκό ιστό και έχει σχετικά γρήγορο μεταβολικό ρυθμό, το οποίο σημαίνει ότι δεν παχαίνει εύκολα. Λόγω της ελαφριάς κατασκευής του του ταιριάζουν σπορ όπως το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, ο μαραθώνιος και το τρίαθλο. Για την αύξηση της μυϊκής μάζας του, δηλαδή για την ενίσχυση του αδύνατου σημείου του, πρέπει να εστιάσει στην προπόνηση ενδυνάμωσης σε συνδυασμό με μέτριας έντασης αερόβια άσκηση.

Δείτε ποια σπορ ταιριάζουν στο σώμα σας!

Ο βαρύς και με περισσότερο ποσοστό λίπους. Λέγεται ενδόμορφος. Έχει εκ φύσεως πιο βαριά κατασκευή, μεγαλύτερη δύναμη, αλλά και τάση για μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους, επειδή ο βασικός μεταβολικός ρυθμός του είναι σχετικά αργός. Το σώμα του είναι ιδανικό για σπορ με βάρη (άρση βαρών), πάλη και ομαδικά αθλήματα επαφής. Επειδή έχει την τάση να παίρνει βάρος (και λίπος) εύκολα, συνιστάται η προπόνησή τους να εστιάζει στην αερόβια άσκηση που συμβάλλει στη μείωση του ποσοστού λίπους στο σώμα.

Ο μυώδης με χαμηλό ποσοστό λίπους. Λέγεται μεσόμορφος. Όσοι έχουν αυτό το σωματότυπο αποδίδουν καλά σε όλα τα σπορ όπως το τρέξιμο και το σπριντ, η ποδηλασία, το μποξ και η άρση βαρών. Το σώμα τους είναι ευπροσάρμοστο, χτίζουν εύκολα μυϊκό ιστό και έχουν αντοχή. Η άσκησή τους πρέπει να συνδυάζει τόσο την αερόβια προπόνηση όσο και την προπόνηση δύναμης σε μέτρια ένταση.

Με αυτό το τεστ θα μάθεις ποιος είναι ο ιδανικός τύπος γυμναστικής για εσένα!

Δεν είναι όλα για όλους! Έτσι και η γυμναστική δεν ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο! Μάθε τώρα τι σωματότυπο έχεις -αν δεν ξέρεις ήδη- και την γυμναστική που σου αρμόζει για να γίνεις «φέτες»!

Για να δούμε...

Σε μια περίοδο που το άγχος και ο πολυάσχολος τρόπος ζωής κυριαρχούν στην καθημερινότητά των περισσότερων ανθρώπων και σε μια χρονική στιγμή που η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει όλο και περισσότερο κόσμο, πολλοί άνθρωποι λανθασμένα παραμελoύν την σωστή διατροφή, την άσκηση και την ευεξία τους, χωρίς να σκέφτονται τις επιπτώσεις που μπορει να εχει αυτό όχι μόνο στη γενικότερη υγεία τους, αλλά και σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Δείτε επίσης: Νέα έρευνα: Ένα ποτήρι κρασί αντί για μία ώρα γυμναστική!

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την τακτική άσκηση βελτιώνει κανείς την υγεία του. Η άσκηση μειώνει τους κινδύνους ασθενειών, βοηθά στην απώλεια ή τη διατήρηση βάρους και ενισχύει την ενεργητικότητα και την αυτοπεποίθηση. Η σωστή άσκηση μπορεί άμεσα να αμβλύνει το όποιο πρόβλημα υπάρχει και να βελτιώσει τα ήδη καλοσχηματισμένα σημεία του κορμιού, ενώ ένα ακατάλληλο πρόγραμμα μπορεί να φέρει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.


Μάθε το σωματότυπό σου και απόκτησε το σώμα που ονειρεύεσαι. Ιδού λοιπόν μερικά απλά tips για να αναγνωρίσει κανείς τον σωματότυπο του πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε άσκηση. Υπάρχουν τέσσερις τύποι σώματος ανάλογα με το σχήμα, το σκελετό και την κατανομή του βάρους: το Κουτάλι, η Κλεψύδρα, ο Κώνος και ο Χάρακας. Είναι όλοι σωματότυποι που έχουν από τη φυσική τους κατασκευή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share