Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021

Τα τρόφιμα που θα προστατέψουν τα μάτια σου!

Δείτε αναλυτικά!

19 Σεπτεμβρίου 2019 15:23
Τα τρόφιμα που θα προστατέψουν τα μάτια σου!

Η διατροφή επηρεάζει κάθε λειτουργία του οργανισμού σας. Οι πέντε παρακάτω τροφές έχουν την ιδιότητα να προστατεύουν την όρασή σας.

Δείτε επίσης: Υποθυρεοειδισμός: Τι πρέπει να τρώτε και τι να αποφεύγετε!

Σολομός:Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή που περιλαμβάνει ψάρια (άρα εξαιρετική πηγή Ω3) μειώνει το ρίσκο της εκφύλισης ωχράς κηλίδας, μία κατάσταση που οδηγεί σε θολή όραση. Αυστραλιανοί ερευνητές βρήκαν ότι όσοι καταναλώνουν μία μερίδα ψαριών την εβδομάδα, προστατεύονται περισσότερο από εκείνους που τρώνε μία φορά το μήνα. Τα ψάρια του γλυκού νερού, όπως ο σολομός και ο τόνος, διατηρούν την υγρασία των ματιών και τα κάνουν υγιή. Πιο συγκεκριμένα, τα Ω3 λιπαρά παρέχουν δομική υποστήριξη στις κυτταρικές μεμβράνες των ματιών.

Αβοκάντο: Είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά και ελαττώνει το επιβλαβές φως που περνάει στο μάτι, άρα μειώνει και τον κίνδυνο για καταρράκτη. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη C, που έχει σχετιστεί την προστασία και την υγεία των ματιών εφόσον μας προστατεύει από τις ακτινοβολίες UV.

Αυγά: Αποτελούν άριστη πηγή βιταμίνης Α και την χρειαζόμαστε γιατί μειώνει την οφθαλμική ξηρότητα. Ο κρόκος περιέχει ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα μάτια ενάντια στη βλαβερή υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου. Επιπλέον, μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Περντού ανακάλυψε ότι το σώμα μπορεί να λάβει περισσότερα καροτενοειδή από τα ωμά λαχανικά όταν αυτά συνδυάζονται με μαγειρεμένα αυγά.

Καρότα: Περιλαμβάνουν βιταμίνη Α αλλά και Β καροτίνη που τους χαρίζει και αυτό το έντονο πορτοκαλί χρώμα και διατηρεί την όραση σε υψηλά επίπεδα. Η έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε ξηροφθαλμία και ευτυχώς την βρίσκουμε και στο γάλα, το τυρί, τον κρόκο, το συκώτι και τη γλυκοπατάτα.

Πράσινο τσάι: Παρέχει αναρίθμητα οφέλη, μεταξύ αυτών και η προστασία των ματιών. Σε διάφορες έρευνες που έχουν γίνει, έχει αποδειχθεί ότι το πράσινο τσάι αυξάνει την κυτταρική δραστηριότητα και προστατεύει από τις ακτινοβολίες UV.

Βιταμίνη D: Σε ποιες τροφές θα την βρείτε; Πόση χρειάζεστε ανά ηλικία;

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα είναι φτιαγμένο για να παίρνει βιταμίνη D (vitamin d) μέσω του δέρματος (την παράγει με την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία) και μέσω όχι από το στόμα (μέσω της διατροφής).

Δείτε επίσης:8+1 τεράστια λάθη που κάνουμε όλοι με το αδυνάτισμα και δεν μπορούμε να χάσουμε κιλά!

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση του ασβεστίου και του φωσφόρουστο σώμα. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της σωστής δομής των οστών.

Η έκθεση στον ήλιο είναι ένας εύκολος και αξιόπιστος τρόπος για τους περισσότερους ανθρώπους για να πάρετε τη βιταμίνη D που χρειάζεστε. Η απευθείας έκθεση του δέρματος στο φως του ήλιου δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα (για χρονικό διάστημα ίσο με το 1/4 του χρόνου στον οποίο μπορεί να πάθετε ήπιο ηλιακό έγκαυμα) είναι αρκετή για να παράγει όση βιταμίνη D σας είναι απαραίτητη. Ο αναγκαίος χρόνος έκθεσης στον ήλιο διαφέρει ανάλογα με την ηλικία, τον τύπο του δέρματος, την εποχή, την ώρα της ημέρας κ.λπ.

Υπάρχουν Τρεις “Σούπερ” Διαιτητικές Πηγές Βιταμίνης D:

-Σολομός (ιδιαίτερα ο άγριος, που αλιεύεται, και όχι ο σολομός ιχθυοτροφείου)
-Σκουμπρί (ιδιαίτερα το άγριο, που αλιεύεται)
-Μανιτάρια εκτίθενται σε υπεριώδες φως και έτσι έχουν περισσότερη βιταμίνη D
Σημείωση: Φάτε μέχρι 340 γραμμάρια/εβδομάδα από μια ποικιλία από ψάρια και οστρακοειδή, που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο.

Άλλες Τροφές Που Είναι Πλούσιες Σε Βιταμίνης D:

-Μουρουνέλαιο (προειδοποίηση: το μουρουνέλαιο είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη Α. Η υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Α μπορεί να είναι κακή για εσάς. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας)
-Τόνος (κονσέρβα σε νερό)
-Σαρδέλες (κονσέρβα σε λάδι)
-Γάλα ή γιαούρτι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D (ανεξάρτητα από το αν είναι άπαχα, ή με μειωμένα λιπαρά)
-Συκώτι από βοδινό, ή μοσχάρι
-Κρόκοι αυγών

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

4+1 συνήθειες που μας κάνουν να ζούμε περισσότερο! 

9+1 τροφές που αδυνατίζουν

Δείτε περισσότερα θέματα Υγείας & ομορφιάς στο Athensmagazine.gr

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share