Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2019

Πόσο καλό κάνει τελικά το γάλα στην υγεία μας;

Εσείς συνεχίζετε να πίνετε γάλα;

5 Σεπτεμβρίου 2019 15:48
Πόσο καλό κάνει τελικά το γάλα στην υγεία μας;

Τελικά πόσο καλό μας κάνει να πίνουμε γάλα; Τι ισχύει για την υγεία μας; Το γάλα αποτελεί εξαιρετικό συνδυασμό όλων των μακροθρεπτικών συστατικών, όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος μαζί, σε άριστη αναλογία μεταξύ τους, αλλά και αρκετές βιταμίνες και σημαντικά για τον οργανισμο μέταλλα.

Βέβαια, είναι κυρίως δημοφιλές για την περιεκτικότητά του σε ασβέστιο, το οποίο προάγει βασικές λειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό με κυριότερες τη δόμηση των οστών και των δοντιών. Μπορούν όμως να το καταναλώνουν όλοι; Είναι περισσότερο θρεπτικό από τα φυτικά γάλατα; Πόσο καλό μας κάνει η σοκολάτα τελικά;

Τα πιο βασικά θρεπτικά συστατικά που παρέχουν το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι το ασβέστιο, η βιταμίνη D, ο φώσφορος και, σε κάποιο βαθμό, το κάλιο.

Γάλα υγεία

Μερικά από τα υποκατάστατα του γάλακτος εμπλουτίζονται με τις αντίστοιχες ποσότητες αυτών των θρεπτικών ουσιών. Οι κατευθυντήριες γραμμές για τη διατροφή αναφέρονται μόνο στο γάλα σόγιας ως ισοδύναμη επιλογή. Όταν εξετάζετε τα υποκατάστατα του γάλακτος, διαβάστε τις ετικέτες για να βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει ένα υποκατάστατο που περιέχει παρόμοιες ποσότητες ασβεστίου και βιταμίνης D.

Ποια είναι τα θρεπτικά οφέλη του γάλακτος;

Ένα ποτήρι γάλα παρέχει ποικιλία βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Ασβέστιο και Βιταμίνη D
Το γάλα περιέχει το 30% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης (ΣΗΠ) ασβεστίου και 25% βιταμίνης D, τα οποία βοηθούν στη δομή και τη διατήρηση γερών οστών και δοντιών.

Φώσφορος
Ένα ποσοστό 25% του φωσφόρου προσλαμβάνεται μέσω του γάλατος και μας βοηθά στην ανάπτυξη του σκελετικού ιστού.

Πρωτεΐνη
Η πρωτεΐνη καλύπτει το 16% των ημερήσιων αναγκών και συμβάλλει στην αποκατάσταση του μυικού ιστού.

Βιταμίνη Α
Η βιταμίνη Α καλύπτει το 10% των ημερήσιων αναγκών και συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και των ματιών καθώς προάγει γενικότερα και την ανάπτυξη του ατόμου.

Ριβοφλαβίνη και Παντοθενικό οξύ
Ένα ποσοστό 25% της ριβοφλαβίνης προσλαμβάνεται μέσω του γάλατος και βοηθά το σώμα να χρησιμοποιήσει τους υδατάνθρακες το λίπος και την πρωτείνη για την παραγωγή ενέργειας, όπως και το παντοθενικό οξύ.

Βιταμίνη Β12
Η βιταμίνη Β12 καλύπτει το 10% των ημερήσιων αναγκών και συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργεία του αίματος και στη διατήρηση υγειούς νευρικού συστήματος.

Νιασίνη
Η νιασίνη καλύπτει το 10% των ημερήσιων αναγκών και είναι απαραίτητη για τον μεταβολισμό.

Υπάρχουν επικίνδυνα συστατικά στο γάλα;

Πολλά από τα ιχνοστοιχεία που περιέχονται στο γάλα μπορεί είναι τοξικά. Ωστόσο, οι συγκεντρώσεις τους σε αυτό είναι πολύ χαμηλές ώστε να αποτελούν απειλή για την υγεία. Όπως και η περιεκτικότητα σε άλλα μέταλλα που υπάρχουν στο γάλα, η συγκέντρωση ιχνοστοιχείων δεν είναι σταθερή. Εξαρτάται από το στάδιο της γαλουχίας, τη διατροφική κατάσταση του θηλαστικού, αλλά και τους περιβαλλοντικούς και γενετικούς παράγοντες.

Πότε αντενδείκνυται η προσλήψη γάλακτος;

Γάλα υγεία

Στη δυσανεξία στη λακτόζη

Ένα άτομο με δυσανεξία στη λακτόζη είναι εν μέρει ή πλήρως αδύνατον να αφομοιώσει το φυσικό σάκχαρο στο αγελαδινό γάλα (λακτόζη). Περίπου το 65% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει μειωμένη ικανότητα να αφομοιώσει τη λακτόζη μετά τη βρεφική ηλικία. Ο λόγος είναι πως διαθέτουν μειωμένα επίπεδα λακτάσης, δηλαδή του ενζύμου που διασπά την λακτόζη του γάλακτος σε γλυκόζη και γαλακτόζη.

Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι συνήθως κληρονομική και τα συμπτώματα εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της εφηβικής ή ενήλικης ζωής μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις συστήνεται η αποφυγή του γάλακτος και η αντικατάστασή του από προϊόντα με λιγότερη λακτόζη.

Για μερικούς ανθρώπους, η δυσανεξία στη λακτόζη αναπτύσσεται μετά από ασθένεια, όπως είναι ορισμένες ασθένειες του λεπτού εντέρου ( Νόσος του Crohn ή κοιλιοκάκη) ή μετά από χειρουργική επέμβαση του εντέρου.

Εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, μπορεί να είστε σε θέση να ανεχτείτε τη λακτόζη σε μικρές ποσότητες που κατανέμονται καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αν αυτή η αντιμετώπιση δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωσή σας, τότε ίσως χρειαστεί να επιλέξετε ένα υποκατάστατο γάλακτος, εμπλουτισμένο με ασβέστιο και βιταμίνη D.

Τα απίστευτα οφέλη από το γάλα γαϊδούρας που δεν ξέρατε!

Γάλα

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια αγαπημένη συνήθεια πολλών γυναικών το γάλα γαϊδούρας! Τα οφέλη του είναι πάρα πολλά και κάνουν πάρα πολύ καλό στο σώμα σας!

Από τα αρχαία κιόλας χρόνια μέχρι τις αρχές του 19ο αιώνα, το γάλα γαϊδούρας χρησιμοποιήθηκε για τη θεραπεία ηπατικών προβλημάτων, ιογενών και βακτηριακών λοιμώξεων, καθώς και για την καταπολέμηση του βήχα, των γαστρεντερικών διαταραχών και της αναιμίας.

Σήμερα, η πλούσια διατροφική του αξία που είναι ανάλογη με το μητρικό γάλα, οι θεραπευτικές και καλλυντικές του ιδιότητες, όπως επίσης και το γεγονός ότι είναι δυσεύρετο, το καθιστούν ως μια από τις πιο θρεπτικές και ακριβές τροφές σε ολόκληρο τον κόσμο.

undefined

Η σύνθεση για το γάλα γαϊδούρας είναι παρόμοια με το μητρικό και περιέχει:

Βιταμίνες

Βιταμίνη Α
Βιταμίνη Β1, Β2, Β3, Β6, Β12
Βιταμίνη C
Βιταμίνη D
Βιταμίνη E
Ιχνοστοιχεία

Ασβέστιο
Μαγνήσιο
Φώσφορο
Νάτριο
Σίδηρο
Ψευδάργυρο
Ανοσοσφαιρίνες

Λακτοφερρίνη
Λυσοζύμη
Λιπαρά οξέα

Λινολενικό οξύ (ωμέγα-3)
Λινελαϊκό οξύ (ωμέγα-6)

Φαρμακευτικές ιδιότητες

Στην πραγματικότητα, οι κλινικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί προκειμένου να αποδειχθούν οι θεραπευτικές ιδιότητες του δεν επαρκούν. Ωστόσο, η πλήρης αποκωδικοποίηση της σύνθεσης του, έχει βοηθήσει στον προσδιορισμό ορισμένων ευεργετικών δράσεων.

Πιο συγκεκριμένα:

Αντιφλεγμονώδες: Το γεγονός ότι είναι φτωχό σε λιπαρά, αλλά πλούσιο σε ωμέγα-3 το καθιστά ως ένα εξαιρετικό φυσικό αντιφλεγμονώδες.

Αντιβακτηριακό: Περιέχει υψηλά ποσοστά λυκοζύμης. Μιας πολύτιμης πρωτεΐνης που έχει την ικανότητα όχι μόνο να καταστρέφει το κυτταρικό τοίχωμα των βακτηρίων, αλλά και να εμποδίζει την εισβολή των παθογόνων μικροοργανισμών στο σώμα.

Υποαλλεργικό: Εκτός από την λυκοζύμη, η περιεκτικότητα πρωτεϊνών στο γάλα γαϊδούρας είναι πολύ χαμηλή. Συνεπώς, συγκαταλέγεται στη λίστα με τα υποαλλεργικά γάλατα, τα οποία αποτελούν ιδανική τροφή για όσους είναι αλλεργικοί στην πρωτεΐνη (β-λακτοσφαιρίνη).

Οφέλη

Η υψηλή θρεπτική αξία, παρέχει στον οργανισμό τα παρακάτω οφέλη:

Πηγή βιταμινών: Εκτιμάται, ότι το γάλα γαϊδούρας περιέχει 60 φορές περισσότερη βιταμίνη C από το αγελαδινό.

Παράλληλα, αποτελεί καλή πηγή βιταμινών της ομάδας Β και των βιταμινών A, D και Ε, καθώς επίσης μετάλλων και υγιών λιπαρών οξέων (ωμέγα-3 και ωμέγα-6).

Ιδανικό για άτομα με δυσανεξία στο αγελαδινό: Το γάλα αγελάδας, έχει χαμηλή περιεκτικότητα β-λακτοβουλίνης και καζεΐνης, γεγονός που το καθιστά εξαιρετική επιλογή για όσους έχουν δυσανεξία στο αγελαδινό.

Κατάλληλο για βρέφη: Δεδομένου ότι η σύνθεση του είναι σχεδόν ίδια με του μητρικού γάλακτος, το γάλα γαϊδούρας θεωρείται πλήρης τροφή για τα μωρά που δεν θηλάζουν. Παράλληλα, παιδικές ασθένειες όπως ο κοκκύτης, το άσθμα, οι αναπνευστικές και δερματικές διαταραχές, μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά με την κατανάλωση του.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης: Η λακτόζη είναι μια ουσία που ενισχύει τη διαδικασία απορρόφησης σιδήρου από τον οργανισμό. Ως εκ τούτου, το γάλα γαϊδούρας έχοντας στην σύνθεση του, υψηλές ποσότητες λακτόζης, βοηθά στην ανάπτυξη και στη διατήρηση της οστική πυκνότητας του οργανισμού.

Βελτιώνει τη διαδικασία της πέψης: Η λακτόζη, εκτός από τον πολύτιμο ρόλο στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, βοηθά και στην ανάπτυξη υγιών βακτηρίων (προβιοτικά) της εντερικής χλωρίδας, γεγονός που όχι μόνο βελτιώνει τη διαδικασία της πέψης, αλλά ενισχύει τη συνολική υγεία του πεπτικού συστήματος.

Γάλα

Προάγει τη συνολική υγεία: Η υψηλή θρεπτική αξία του διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην καταπολέμηση του βήχα, του πονόλαιμου, της δυσμηνόρροιας, καθώς και στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις

Κατάλληλο για όσους αθλούνται: Περιέχει συστατικά που ενδυναμώνουν τους μύες, εξισορροπούν τα επίπεδα των ηλεκτρολυτών και μειώνει τον πόνο που προκαλείται από την έντονη άσκηση.

Βοηθά στην απώλεια βάρους: Το γάλα γαϊδούρας περιέχει το μικρότερο ποσοστό λίπους από οποιοδήποτε άλλο γάλα, μόλις 1% (π.χ. αγελαδινό 3,9%, πρόβειο 6%, κατσικίσιο 3,5%). Παράγοντας που επιτρέπει την ένταξή του σε ένα πρόγραμμα διατροφής με λίγα λιπαρά.

Για να επωφεληθείτε, συνιστάται η κατανάλωση 20 ml ημερησίως.

Γάλα γαϊδούρας για το δέρμα

Η συμβολή στην υγεία της επιδερμίδας είναι πολύτιμη. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πολλές εταιρίες καλλυντικών παρασκευάζουν προϊόντα φροντίδας τις επιδερμίδας και των μαλλιών, με βάση το γάλα γαϊδούρας.

Αναλυτικότερα:

Η υψηλή περιεκτικότητα σε φωσφολιπίδια και κηραμίδια (ceramides) προσδίδει ιδιότητες τόνωσης, αναδόμησης, σύσφιξης και λείανσης του δέρματος.

Οι αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, καταπραΰνουν το ερεθισμένο δέρμα και μειώνουν την ερυθρότητα. Συνεπώς, το γάλα γαϊδούρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φυσικό φάρμακο για την αντιμετώπιση ακμής, εκζέματος και της ψωρίασης.

Το γαλακτικό οξύ συμβάλλει στην απολέπιση του δέρματος, γεγονός που κάνει την επιδερμίδα να δείχνει λαμπερή.
Οι βιταμίνες που βρίσκονται στην σύνθεση του, μειώνουν τα σημεία πρόωρης γήρανσης συμπεριλαμβανομένου των ρυτίδων και λεπτών γραμμών.

Ο συνδυασμός γάλακτος γαϊδούρας με κόκκους καφέ είναι εξαιρετικό scrub κατά της κυτταρίτιδας.

Για τα μαλλιά

Το γάλα γαϊδούρας περιέχει συστατικά όπως ασβέστιο, πρωτεΐνες καζεΐνης και ορού γάλακτος, καθώς και βιταμίνες Α, Β6 και Β7 που ενισχύουν την υγεία στο τριχωτού της κεφαλής.

Συγκεκριμένα:

Προάγουν την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών

Χαρίζουν λάμψη

Διεγείρουν την παραγωγή κερατίνης

Προσφέρουν ενυδάτωση
Αυξάνουν την ελαστικότητα της τρίχας

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share