Σάββατο, 24 Αυγούστου 2019

Τα 3 ''χρυσά'' φρούτα για μακροζωία!

Βάλτε τα στη διατροφή σας!

17 Ιουλίου 2019 11:35
Τα 3 ''χρυσά'' φρούτα για μακροζωία!

Η κληρονομικότητα, οι περιβαλλοντικές συνθήκες, η ηλικία και φυσικά οι συνήθειες είναι κάποιοι από τους παράγοντες που καθορίζουν το πόσο τελικά θα ζήσουμε- εκτός απροόπτου και χτυπάω ξύλο-. Όπου συνήθειες, βάλε κάπνισμα, σωματική άσκηση και φυσικά διατροφή.

Κι όπου διατροφή, βγάλε τα πολλά λιπαρά, τα πολλά αλάτια, την υπερκατανάλωση κόκκινου κρέατος και άλλα τέτοια που ήδη γνωρίζεις. Να τρως φρούτα και λαχανικά, γράφουμε παντού, μια από τις βασικές εντολές της σωστής διατροφής, η οποία σχετίζεται με την επίτευξη της μακροζωίας. Φαγόπυρο: To νέο superfood! Αν δεις τα ωφέλη του θα θες να το φας τώρα!

Τις δύο αυτές κατηγορίες τροφίμων συνθέτουν συστατικά που μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης παθήσεων που μπορούν να αποβούν μοιραίες για την υγεία. Εστιάζουμε στα φρούτα και ειδικότερα σε 3 είδη που φημίζονται ιδιαίτερα για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Τι σημαίνει αυτό; προστατεύουν τα κύτταρα από την οξείδωση, αποτρέποντας το εκφυλισμό τους και συνεπώς την εμφάνιση του καρκίνου και την εμφάνιση ελεύθερων ριζών που τα φθείρουν, αφήνοντάς μας εκτεθειμένες στα δεινά της γήρανσης.

Μούρα

undefined
Εδώ έχεις ποικιλία. Διαλέγεις και παίρνεις. Φράουλες, σμέουρα, μύρτιλα, άσπρα μούρα, μαύρα μούρα, όλα τα είδη του φρούτου αυτού είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, την κατηγορία εκείνη των αντιοξειδωτικών που μειώνει δραστικά τις φλεγμονές στο σώμα. Φρόντισε να καταναλώνεις 3-5 μερίδες εβδομαδιαίως.

Αβοκάντο

 Τα 3 ''χρυσά'' φρούτα για μακροζωία!
Μπορεί να του φέρεσαι σα να 'ναι λαχανικό, αλλά το αβοκάντο γεννήθηκε φρουτάκι και μάλιστα πλήρες βιταμινών, όπως C, K, B, E και A. Πιο ειδικά, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως τα καροτενοειδή, η λουτεϊνη και η ζεαξανθίνη. Παράλληλα, πρόκειται για τροφή που περιέχει φυτικές ίνες και καλά λιπαρά, αλλά και κάλιο, όσο και η μπανάνα.Τα έχει όλα και συμφέρει, κοινώς.

Δαμάσκηνο

undefined
Άλλο ένα πεντανόστιμο φρούτο το οποίο μπορείς να απολαύσεις φρέσκο ή αποξηραμένο. Φημίζεται για τη δράση του κατά της δυσκολιότητας, ωστόσο, δε μένει εκεί. Το δαμάσκηνο είναι μία ακόμα φυσική τροφή με ισχυρή αντιοξειδωτική σύσταση, οπότε μην το αγνοείς όταν το βλέπεις διαθέσιμο στον πάγκο.

Αυτές τι τροφές πρέπει να τις τρως καθημερινά, αν θες καλή υγεία!

Αυτές τι τροφές πρέπει να τις τρως καθημερινά, αν θες καλή υγεία!

Δεν μπορείς να κάνεις μεγαλύτερο δώρο στον οργανισμό σου, από το να τρέφεσαι υγιεινά. Στις τροφές άλλωστε θα βρεις όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που σου δίνουν ενέργεια και σε κρατούν υγιή, για να μην χρειάζεται να καταφεύγεις σε συμπληρώματα. Ιδού λοιπόν η λίστα με τις 40 πιο υγιεινές τροφές, που αξίζει να βάζεις καθημερινά στο πιάτο σου.

τροφές υγείας 3

1. Μπανάνα: Είναι εξαιρετική πηγή καλίου, ενώ θεωρείται και αποτελεσματικό προβιοτικό που ενισχύει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό, αυξάνει την ντοπαμίνη και τη σεροτονίνη -των χημικών ουσιών που επηρεάζουν τη διάθεση και αποτρέπουν την κατάθλιψη.

2. Σμέουρα: Τα λέμε και φραμπουάζ και συναντώνται σε 3 χρώματα: τα κόκκινα (που είναι και τα πιο γνωστά), τα μαύρα και τα μοβ. Είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, μαγγανίου, βιταμινών C και Κ, φυλλικού οξέως, μαγνησίου, καλίου και χαλκού. Τα σμέουρα έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες και αυξάνουν τον μεταβολισμό βοηθώντας την απώλεια βάρους.

3. Πορτοκάλι: Το πιο δημοφιλές φρούτο διεθνώς περιέχει βιταμίνη Α, Β και C και είναι καλή πηγή φολικού οξέως, καλίου, ασβεστίου, σιδήρου, ιωδίου, φωσφόρου, μαγγανίου, νατρίου και ψευδαργύρου. Τα πορτοκάλια, μεταξύ άλλων, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθούν στην προστασία του δέρματος από τις ελεύθερες ρίζες, μειώνουν την πίεση του αίματος και τη χοληστερόλη και βοηθούν την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

4. Ακτινίδιο: Δεν υπάρχει διαιτολόγος που να μη σου πει ότι είναι από τα καλύτερα φρούτα για τη δίαιτα. Ειδικά αν αντιμετωπίζεις πρόβλημα δυσκοιλιότητας, το ακτινίδιο αποδεικνύεται εξαιρετικά ωφέλιμο στην αντιμετώπιση της. Επίσης, η βιταμίνη C που περιέχει φαίνεται να βοηθάει στον έλεγχο των αλλεργικών συμπτωμάτων, ενώ σου χαρίζει υγιή μαλλιά, δέρμα και νύχια.

τροφές υγείας7

5. Ρόδι: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, E, σίδηρο, κάλιο, φυτικές ίνες και φυλλικό οξύ, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και θωρακίζει την υγεία. Επίσης, το ρόδι έχει αντιγηραντικές ιδιότητες, προστατεύει τα νεφρά από τις τοξίνες, προστατεύει το αγγειακό σύστημα και βοηθά στην αντιμετώπιση της κακής χοληστερόλης καθώς και στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, ενώ ο χυμός ροδιού έχει αντικαρκινική δράση και καταπολεμά τα καρκινικά κύτταρα.

6. Μύρτιλα: Είναι “βόμβα” αντιοξειδωτικών και βιταμινών (Α, C και Ε), καθώς και καλή πηγή καλίου, μαγνησίου, φωσφόρου και φυτικών ινών. Η κατανάλωση τους προστατεύει από καρδιοπάθειες και διαβήτη, μειώνει την πίεση του αίματος, θωρακίζει το ανοσοποιητικό, τονώνει τη μνήμη και την όραση, ενώ βοηθάει και στην πρόληψη των εντερικών παθήσεων. Επιπλέον, τα αποκαλούν και “πηγή αιώνιας νιότης” επειδή προλαμβάνουν το σχηματισμό ελεύθερων ριζών που ευθύνονται για τη γήρανση του δέρματος.

7. Γκρέιπφρουτ: Με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά, το γκρέιπφρουτ αποτοξινώνει το ήπαρ και ενισχύει την διαδικασία καθαρισμού. Επιπλέον, οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και σε κρατούν χορτάτο για αρκετή ώρα. Το γκρέιπφρουτ συμβάλει και στην απώλεια βάρους και τη μείωση της χοληστερίνης.

8. Μανταρίνι: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C, φυτικές ίνες, νάτριο, ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο. Έχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από ένα πορτοκάλι, ενισχύει σημαντικά τη διαχείριση του βάρους και κάνει καλό στα μάτια.

τροφές υγείας2

9. Αβοκάντο: Πλούσιο σε βιταμίνες Κ, C και Ε, φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, κάλλιο και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που μειώνουν την κακή χοληστερίνη και βελτιώνουν την καλή, δεν θα έπρεπε να λείπει από τη διατροφή μας. Επίσης, χάρη στα παραπάνω, το αβοκάντο ενισχύει το ανοσοποιητικό και προστατεύει την καρδιά και τους ιστούς ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, συμβάλλει στην αναπαραγωγή των κυττάρων και στην ανάπτυξη των ιστών, κάνει καλό στο δέρμα και στα μάτια, βοηθά το νευρικό σύστημα, μειώνει την υπέρταση, έχει αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση κ.α.

10. Ντομάτα: Περιέχει πάνω από 20 χρήσιμες για τον οργανισμό ουσίες, μεταξύ των οποίων βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Κ, χρώμιο, σελήνιο, σίδηρο, χαλκό, μαγγάνιο και πολλές φλαβονοειδείς ουσίες όπως κατεχινικό οξύ, φλαβόνη, φλαβονόλη, καμφερόλη και κερκετίνη. Η πιο πολύτιμη, όμως, ουσία της είναι το λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που ουσιαστικά εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που καταστρέφουν τα κύτταρα και τους ιστούς και που δημιουργούνται με τη διάρκεια του χρόνου κατά τον μεταβολισμό των κυττάρων. Επίσης, προστατεύει το δέρμα από τις υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου, ρίχνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης (LDL) στο αίμα, ενώ σε έρευνες έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου, διαβήτη, οστεοπόρωση, διαταραχές της όρασης και από ανδρική υπογονιμότητα.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share