Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2019

Τα μυστικά της μακροζωίας των Ιαπώνων!

Η διατροφή και ο τρόπος ζωής!

11 Ιουλίου 2019 18:28
Τα μυστικά της μακροζωίας των Ιαπώνων!

Οι Ιάπωνες είναι από τους λαούς με τον μεγαλύτερο δείκτη μακροζωίας στον κόσμο, ξεπερνώντας κατά πολλές μονάδες τον παγκόσμιο μέσο όρο. Ποιό είναι όμως το μυστικό τους;

Σύμφωνα με τον διατροφολόγο Πίτερ Κοξ, είναι η διατροφή τους, η οποία είναι φτωχή σε επεξεργασμένα λιπαρά και εξαιρετικά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά.

undefined

Βασικό συστατικό της διατροφής τους είναι τα δημητριακά, όπως το ρύζι και τα noodles. Αγαπημένη τους πηγή πρωτεΐνης είναι το ψάρι και όχι το κρέας, το οποίο μάλιστα καταναλώνουν μαγειρεμένο αλλά και ωμό. Το καθημερινό τους διαιτολόγιο είναι επίσης πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά, ενώ αποφεύγουν τα πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα. Πιο συγκεκριμένα, καταναλώνουν το πολύ δύο μερίδες τη μέρα. Από τη διατροφή τους δεν λείπει και η σόγια, είτε στη φυσική της μορφή ως φασόλι, είτε με τη μορφή φυτικού γάλακτος και τόφου.

Αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους είναι και το τσάι και πιο συγκεκριμένα το πράσινο, αλλά και το τσάι matcha, το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά (κατεχίνες) τα οποία προστατεύουν από καρδιακές παθήσεις. Μάλιστα σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να έχει αντικαρκινική δράση, προστατεύοντας από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του μαστού, των ωοθηκών, του προστάτη και του πνεύμονα. Επίσης, το matcha βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου, μειώνει την αρτηριακή πίεση και έχει αντιγηραντική δράση.

Πολύ σημαντικό θεωρείται επίσης ότι δεν το παρακάνουν ποτέ με τις μερίδες τους. Πιο συγκεκριμένα, φροντίζουν να τρώνε μέχρι να αισθανθούν ότι είναι κατά 70-80% χορτάτοι. Το μυστικό βρίσκεται στον τρόπο που σερβίρουν το φαγητό τους. Αντί να έχουν ένα μεγάλο γεμάτο πιάτο μπροστά τους, τρώνε από ένα μικρό μπολ, ενώ τσιμπούν και από άλλα μικρότερα μπολάκια που υπάρχουν στο τραπέζι.

Γιατί οι Ιάπωνες είναι (σχεδόν όλοι) αδύνατοι;

Δεν ξέρουμε αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά η πλειονότητα των Ιαπώνων κάθε ηλικίας είναι αδύνατη. Ποιο είναι τελικά το μυστικό τους;

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης, με επικεφαλής τον καθηγητή Τομόκο Ιμάι, η συχνή κατανάλωση ρυζιού φαίνεται να συνοδεύεται με τα μειωμένα ποσοστά παχυσαρκίας. Οι επιστήμονες συνέκριναν την κατανάλωση ρυζιού σε 136 χώρες με πληθυσμό πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη Διεθνή Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας.Οι χώρες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, βάσει των επίπεδων κατανάλωσης ρυζιού. Οι κάτοικοι των χωρών της πρώτης ομάδας, οι οποίοι καταναλώνουν 150 γραμμάρια ρυζιού ημερησίως κατά μέσο όρο, ήταν σύμφωνα με την έρευνα λιγότερο ευάλωτοι στην παχυσαρκία από ό,τι οι κάτοικοι χωρών που καταναλώνουν ελάχιστο ρύζι (14 γραμμάρια την ημέρα κατά μέσο όρο). Η μελέτη έδειξε ότι οι κάτοικοι του Μπαγκλαντές (473 γραμμάρια κατά μέσο όρο ημερησίων), του Λάος (443 γραμμάρια) και της Καμπότζης (438 γραμμάρια) είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές ρυζιού. Από την άλλη, εκείνοι που καταναλώνουν λιγότερο είναι οι Γάλλοι τρώνε (15 γραμμάρια/ την ημέρα), οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί (19 γραμμάρια/την ημέρα).

undefined

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη της Σκωτίας, δείχνουν ότι η συσχέτιση ρυζιού και παχυσαρκίας εξακολουθεί να υφίσταται ακόμη και αν ληφθούν υπ’ όψιν και άλλοι παράγοντες όπως ο τρόπος ζωής, το επίπεδο οικονομίας, η εκπαίδευση και οι δαπάνες για την υγεία. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αύξηση της μέσης κατανάλωσης ρυζιού σε μόλις 50 γραμμάρια ημερησίως κατ’ άτομο, μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ατόμων που πάσχουν από παχυσαρκία κατά 1%, δηλαδή από 650 εκατομμύρια σε 643,5 εκατομμύρια άτομα.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οφείλεται στη χαμηλή περιεκτικότητα του σε λιπαρά, αλλά και στα πλούσια θρεπτικά συστατικά του, όπως οι φυτικές ίνες, που μάς βοηθούν να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share