Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2019

Γιατί δεν πρέπει να φοράτε τις κάλτσες 2η μέρα;

Τι κινδύνους κρύβουν;

19 Ιουνίου 2019 18:18
Γιατί δεν πρέπει να φοράτε τις κάλτσες 2η μέρα;

Είστε από εκείνους που βαριέστε να αλλάξετε τις κάλτσες και φοράτε τις ίδιες για 2η ημέρα συνεχόμενα; Τότε πρέπει να σταματήσετε αμέσως! Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για την υγεία που κρύβονται πίσω από αυτήν την "αθώα" συνήθεια;

Μία από τις μολυσματικές λοιμώξεις, που μπορεί να πλήξουν τα πόδια και ειδικά τα πέλματά σας, είναι το λεγόμενο «πόδι του αθλητή». Είναι μια μεταδοτική πάθηση και μπορεί να γίνει επικίνδυνη εάν εξαπλωθεί.

Τι ακριβώς είναι αυτό:

Υγεία πόδια

Το πόδι του αθλητή εκδηλώνεται με εξάνθημα που προκαλείται από ένα μύκητα ο οποίος εμφανίζεται συνήθως ανάμεσα στα δάκτυλα των ποδιών και μπορεί να προκαλέσει στους πάσχοντες κνησμό, ερυθρότητα, καθώς και φολιδωτό, ξηρό, ραγισμένο ή με μικρά σπυράκια δέρμα.

Παρόλο που δεν είναι συνήθως σοβαρό, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται για να σταματήσει να εξαπλώνεται. Αυτό συμβαίνει επειδή θα μπορούσε να φτάσει στο λεμφικό σύστημα, προκαλώντας μόλυνση των λεμφικών αγγείων και των λεμφαδένων.

Επιπλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις η αρχική προσβεβλημένη περιοχή μπορεί να μολυνθεί με βακτήρια. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κυτταρίτιδα, αφήνοντας το δέρμα κόκκινο, ζεστό και πρησμένο.

Η κύρια αιτία είναι ο μύκητας που αναπτύσσεται και πολλαπλασιάζεται στο δέρμα. Ευδοκιμεί σε ζεστά, σκοτεινά και υγρά μέρη.

Αυτοί οι τέσσερις «καθημερινοί» παράγοντες θα μπορούσαν να προκαλέσουν το πόδι του αθλητή:

Λάθος παπούτσια

Φορώντας παπούτσια που κάνουν τα πέλματά σας να ζεσταθούν και να ιδρώνουν αυξάνει επίσης τον κίνδυνο. Φροντίστε να αλλάζετε παπούτσια σας κάθε δύο μέρες, επιτρέποντάς τους να στεγνώσουν μεταξύ χρήσεων.

Θα πρέπει επίσης να φοράτε κάθε μέρα ένα καθαρό ​ζευγάρι κάλτσες και να προτιμάτε τις βαμβακερές μαζί με ευρύχωρα παπούτσια κατασκευασμένα από φυσικά υλικά, όπως το δέρμα, για να επιτρέπετε στα πόδια σας να «αναπνέουν». Αυτό ισχύει ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ που τα πόδια ιδρώνουν πιο εύκολα.

Βρώμικα, βρεγμένα πόδια

Αν τα πόδια σας δεν είναι καθαρά και στεγνά, τότε είναι πιο πιθανό να αναπτύξετε την μόλυνση. Πρέπει να στεγνώνετε τα πόδια σας καλά μετά το πλύσιμο, ιδιαίτερα τις περιοχές μεταξύ των δακτύλων σας. Χρησιμοποιήστε σκόνη ταλκ για να σταματήσετε να ιδρώνετε, αλλά αποφύγετε την ενυδάτωση στην περιοχή, καθώς αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τους μύκητες να πολλαπλασιαστούν, σύμφωνα με το iatropedia.

Γυμναστήριο

Το να είστε ξυπόλυτοι σε περιοχές όπως κοινόχρηστα ντους, αποδυτήρια και γυμναστήρια αυξάνει επίσης την πιθανότητα να αναπτύξετε το «πόδι του αθλητή». Αυτά είναι μέρη όπου οι μυκητιασικές λοιμώξεις μπορούν να εξαπλωθούν εύκολα.

Χρησιμοποιημένες πετσέτες

Δεν πρέπει να μοιράζεστε πετσέτες, κάλτσες και παπούτσια με άλλα άτομα. Επιπλέον, πρέπει να πλένετε τακτικά τις πετσέτες σας.

Αύξηση βάρους ή κατακράτηση υγρών; Πώς θα καταλάβετε τη διαφορά!

Κιλά αλάτι

Είναι βιολογικά αδύνατο να πάρουμε κιλά εν μία νυκτί, οπότε ο λόγος που η ζυγαριά ανεβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη μπορεί να είναι η κατακράτηση υγρών.

Εάν το βάρος σας παρουσιάζει συχνά-πυκνά διακυμάνσεις, ξυπνάτε δηλαδή μια μέρα μέσα στη βδομάδα και η ζυγαριά ξαφνικά δείχνει ότι έχετε πάρει 1 ή 1,5 κιλό, τότε δεν έχετε πάρει πραγματικά βάρος.

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να είναι η αληθινή αιτία που φαίνεται να έχετε πάρει βάρος.

Η αυξημένη πρόσληψη αλατιού έχει σαν αποτέλεσμα την κατακράτηση υγρών, κάτι που «μεταφράζεται» άμεσα σε φούσκωμα, δυσκαμψία και πόνο στις αρθρώσεις, πόνο στα πέλματα, πρήξιμο τους αστραγάλους και γενικώς ένα αίσθημα δυσφορίας και ένα… κύμα ενοχλήσεων.

Το αλάτι είναι ένα αρκετά «παρεξηγημένο» συστατικό της διατροφής μας. Έχει πολλάκις κατηγορηθεί για τις αρνητικές συνέπειες που έχει για την υγεία μας, ωστόσο οι συνέπειες αυτές παρατηρούνται όταν καταναλώνουμε πάρα πολύ αλάτι.

Μικρή ποσότητα αλατιού, όχι επεξεργασμένου αλλά αλατιού που βρίσκεται φυσικά στις τροφές, είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της καρδιάς, των μυών και του εγκεφάλου.

Περιορίζοντας για μερικές ημέρες τις ποσότητες αλατιού που καταναλώνετε –κυρίως αποφεύγοντας έτοιμα, επεξεργασμένα τρόφιμα και γεύματα.

Θα μπορέσετε να αξιολογήσετε ρεαλιστικά το βάρος σας και να διαπιστώσετε εάν η ένδειξη της ζυγαριάς ήταν τελικά παραπλανητική.

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Φυσικό μαύρισμα χωρίς να κάτσετε στον ήλιο!

Πως να χάσετε κιλά χωρίς δίαιτα!

Διαβάστε περισσότερα θέματα ομορφιάς και υγείας στο Αthensmagazine.gr

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share