Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2021

Μην κοιμάστε με ανοιχτά τα φώτα ή την τηλεόραση, γιατί θα παχύνετε!

Έρευνα σοκ!

11 Ιουνίου 2019 11:24
Μην κοιμάστε με ανοιχτά τα φώτα ή την τηλεόραση, γιατί θα παχύνετε!

Οι γυναίκες που έχουν τη συνήθεια να κοιμούνται στην κρεβατοκάμαρα τους με ανοιχτά τη φώτα ή την τηλεόραση, είναι πιθανότερο να παχύνουν, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Αν και η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι τα αναμμένα φώτα προκαλούν την αύξηση του βάρους, βρήκε μια συσχέτιση ανάμεσα σε αυτά τα δύο πράγματα. Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Internal Medicine», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 44.000 γυναίκες ηλικίας 35 έως 74 ετών, από τις οποίες περίπου 5.000 κοιμούνταν με φως ή τηλεόραση μέσα στο δωμάτιο.

Διαπιστώθηκε ότι όσες κοιμούνταν συχνά με κάποιο φως αναμμένο ή την τηλεόραση, ήταν 17% πιθανότερο να βάλουν γύρω στα πέντε πρόσθετα κιλά μέσα σε μια εξαετία, δηλαδή σχεδόν ένα έξτρα κιλό κάθε χρόνο. Οι γυναίκες αυτές ήταν 22% πιο πιθανό να είναι υπέρβαρες και 33% να είναι παχύσαρκες, σε σχέση με όσες κοιμούνταν μέσα σε πλήρες σκοτάδι. Όπως έχουν δείξει πειράματα με ζώα και μελέτες με εργαζόμενους σε νυχτερινές βάρδιες, το τεχνητό φως στη διάρκεια του ύπνου πιθανώς καταστέλλει την παραγωγή της ορμόνης μελατονίνης και διαταράσσει το βιολογικό ρολόι, με συνέπεια να διαταράσσεται ο μεταβολισμός, με τελική κατάληξη την προσθήκη κιλών. Επίσης το φως τη νύχτα προκαλεί μικρότερης διάρκειας και χειρότερης ποιότητας ύπνο, πράγμα που μπορεί να έχει ως συνέπεια λιγότερη άσκηση και περισσότερο φαγητό την επόμενη μέρα.

Πηγή: AΠΕ ΜΠΕ - REUTERS

Ποιές ώρες της ημέρας είμαστε πιο παραγωγικοί;

Για τους περισσότερους ανθρώπους είναι πραγματικά δύσκολο να συγκεντρωθούν και να εστιάσουν την προσοχή τους πολύ νωρίς το πρωί. Από την άλλη μεριά όμως τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το χρονικό διάστημα από τις 9 π.μ. έως τις 11 π.μ. είναι το πλέον παραγωγικό της ημέρας για εργασία.

Αυτή η παρατήρηση είναι σύμφωνη με όσα γνωρίζουμε για το κιρκαδιανό ρολόι, τον κύκλο ύπνου – αφύπνισης και τις υποκείμενες ορμονικές αλλαγές που αυτό προκαλεί στον οργανισμό μας.

Από την άλλη μεριά όμως δεν είμαστε όλοι ίδιοι, υπάρχουν και τα «νυχτοπούλια» που φτάνουν στην κορυφή της παραγωγικότητάς τους μετά τις 11 μ.μ.

undefined

Το αν είμαστε πρωινοί ή βραδινοί τύποι επηρεάζεται από δεκαπέντε κομβικά σημεία στο γονιδίωμά μας σύμφωνα με σχετική γονιδιωματική μελέτη.

Κι ενώ τα γονίδια επηρεάζουν το πόσο πρωινοί τύποι είμαστε, ο κιρκαδιανός ρυθμός από την άλλη μεριά μπορεί να υποστεί μικρές τροποποιήσεις ώστε να μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε π.χ. σε ένα καθημερινό πρωινό ξύπνημα.

Και πάλι όμως παρατηρούνται ατομικές διαφορές στις ώρες που ο καθένας είναι σε μεγαλύτερη εγρήγορση καθώς και διαφορές φύλου. Καταρχήν όσο μεγαλώνουμε το κιρκαδιανό ρολόι τείνει να μετατοπίζει όλο και νωρίτερα την ώρα της αφύπνισής μας.

Επιπλέον οι γυναίκες συνήθως ξυπνούν νωρίτερα από τους άνδρες, αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι αναλαμβάνουν περισσότερα καθήκοντα από αυτούς μεταξύ των οποίων και η φροντίδα των παιδιών.

Αν και η γνώση του κιρκαδιανού ρολογιού μπορεί να φανεί χρήσιμη για την μεγιστοποίηση της απόδοσής μας εντούτοις υπάρχουν πλήθος παραδειγμάτων επιφανών ανδρών που δούλευαν πάντα με τους δικούς τους τρελούς και χαοτικούς ρυθμούς παράγοντας λαμπρό αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Νικόλα Τέσλα και ο Τόμας Έντισον που κοιμούνταν ελάχιστα στη διάρκεια του 24ωρου.

undefined

Όσο για τον Άλμπερτ Αινστάιν, λέγεται ότι κοιμόταν καλά κάθε βράδυ και φρόντιζε να παίρνει και μικρούς υπνάκους στη διάρκεια της ημέρας.

Για τους περισσότερους από εμάς πάντως, τους κοινούς θνητούς, που δεν ανήκουμε στις διάνοιες και τους επιστήμονες – θαύματα της ιστορίας, ο καλύτερος τρόπος να γίνουμε πιο παραγωγικοί είναι να σεβαστούμε το κιρκαδιανό μας ρολόι, σύμφωνα με τις συστάσεις των ειδικών.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για την πλειοψηφία εξ ημών που ανήκουμε στους πρωινούς τύπους, η πιο παραγωγική περίοδος της ημέρας είναι τις πρωινές ώρες. Για τους βραδινούς τύπους από την άλλη μεριά απαιτείται η μετατόπιση των εργασιακών ωρών λίγο αργότερα μέσα στην ημέρα.

Πάντως ακόμα κι αν εντοπίσουμε τις ώρες που είμαστε πιο παραγωγικοί στη διάρκεια της ημέρας και πάλι όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία, δεν μπορούμε να δουλεύουμε αδιάκοπα και να παραμένουμε παραγωγικοί. Τα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι η δημιουργικότητά μας μαζί με την παραγωγικότητά μας κάμπτονται μετά από 90 λεπτά ή και λιγότερο.

Πηγή: ygeiamou.gr

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share