Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Τα βακτήρια του εντέρου προκαλούν αυτισμό!

Νέα έρευνα αποκαλύπτει!

1 Ιουνίου 2019 13:44
Τα βακτήρια του εντέρου προκαλούν αυτισμό!

Τα γονίδια παίζουν καθοριστικό ρόλο στον κίνδυνο για την εμφάνιση αυτισμού, όμως μερικοί επιστήμονες υποψιάζονται ότι εμπλέκεται και ένας άλλος παράγοντας: τα βακτήρια του εντέρου. Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα έρχεται να παράσχει νέες ενδείξεις που ενισχύουν αυτή την -μέχρι τώρα επίμαχη- θεωρία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον μικροβιολόγο Σαρκίς Μαζμανιάν του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας (Caltech), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας "Cell", προκάλεσαν συμπτώματα αυτισμού σε ποντίκια, στα οποία μετέφεραν κόπρανα από παιδιά με αυτισμό. Οι μικροοργανισμοί από τα ανθρώπινα κόπρανα στη συνέχεια αποίκισαν το έντερο των τρωκτικών.

Τα πειραματόζωα έγιναν λιγότερο κοινωνικά και εκδηλωτικά, ενώ ανέπτυξαν επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές. Δεν συνέβη όμως το ίδιο στα ζώα, στα οποία μεταφέρθηκαν κόπρανα από ανθρώπους χωρίς αυτισμό. Το γεγονός αυτό δεν αποδεικνύει ότι τα εντερικά βακτήρια μπορούν να προκαλέσουν αυτισμό, αλλά πιθανώς αποκαλύπτει ότι -τουλάχιστον στα ποντίκια- το εντερικό μικροβίωμα σχετίζεται με τα συμπτώματα του αυτισμού.

Ο Μαζαμανιάν δήλωσε ότι αν και δεν φαίνεται τα μικρόβια του εντέρου να είναι αυτά που προκαλούν τον αυτισμό, δείχνουν να προκαλούν διάφορα σχετικά συμπτώματα. Έτσι, όπως είπε, τα νέα ευρήματα αυξάνουν την πιθανότητα να βρεθούν νέου τύπου θεραπείες για τα πιο συχνά συμπτώματα της διαταραχής.

Το ανθρώπινο έντερο φιλοξενεί τρισεκατομμύρια μικροοργανισμούς, «καλούς» και «κακούς». Ορισμένα από αυτά τα βακτήρια βοηθούν στην πέψη των τροφών, στην «εκπαίδευση» του ανοσοποιητικού συστήματος, στον έλεγχο του μεταβολισμού κ.α. Το εντερικό μικροβίωμα εμφανίζει διαφορές από άνθρωπο σε άνθρωπο, ανάλογα με τη διατροφή του, το περιβάλλον, τον τρόπο ζωής του και το γενετικό υπόβαθρο του, αλλά οι άνθρωποι με αυτισμό -όπως έχουν δείξει προηγούμενες έρευνες- εμφανίζουν συγκεκριμένες διαφορές, σε σχέση με τους ανθρώπους χωρίς αυτισμό, πράγμα που έχει εγείρει το ερώτημα κατά πόσο τα μικρόβια παίζουν ρόλο στην εν λόγω διαταραχή.

Ο αυτισμός εμφανίζεται περίπου σε ένα παιδί στα 6 και η διάγνωση του σε μικρή ηλικία δεν είναι εύκολη. Η νέα μελέτη ανοίγει την πιθανότητα κάποτε να υπάρξει ένα τεστ μικροβιακής διάγνωσης.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Πώς μπορεί μια τούρτα γενεθλίων να γίνει επικίνδυνη;

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα κομμάτι φρέσκιας, λαχταριστής, πεντανόστιμης τούρτας με σοκολάτα στο εσωτερικό, γλάσο βανίλιας στο εξωτερικό και ντεκόρ από φράουλες. Και αφού σου ανοίξαμε την όρεξη, καιρός να χαλάσουμε τη φαντασίωσή σου αφού σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το σβήσιμο των κεριών από τον εορταζόμενο δεν σκορπάει μόνο τη χαρά στους φίλους και τους συγγενείς, αλλά και τα βακτήρια.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα του πανεπιστημίου Κλέμσον της Νότιας Καρολίνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Food Research, ύστερα από το σβήσιμο των κεριών τα βακτήρια της τούρτας αυξάνονται κατά 1,400%. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως, η αύξηση αγγίζει τις τάξεις του 12,000%, τονίζοντας την πιθανότητα, κάποια άτομα να μεταφέρουν περισσότερα βακτήρια από άλλα. Για να φτάσουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι επιστήμονες έφτιαξαν μερικές ψεύτικες τούρτες και έβαλαν επάνω τους κεριά, μιμούμενοι ένα κοινό πάρτι γενεθλίων. Στη συνέχεια, είπαν σε εθελοντές συμμετέχοντες που μόλις είχαν φάει πίτσα, δηλαδή ένα συνηθισμένο γεύμα σε τέτοια περίσταση, να φυσήξουν τα κεράκια σε μερικές από τις τούρτες. Ύστερα από το πείραμα αυτό, διαπίστωσαν ότι σε εκείνες που οι εθελοντές φύσηξαν τα κεράκια υπήρχαν μαζικά περισσότερα βακτήρια σε σύγκριση με τις υπόλοιπες.

Τα καλά νέα βέβαια είναι ότι τα συγκεκριμένα βακτήρια συνήθως δεν είναι επιβλαβή. «Στην πραγματικότητα, αν το κάνατε αυτό ακόμα 100.000 φορές, τότε η πιθανότητα να αρρωστήσετε θα ήταν και πάλι πολύ μικρή», εξήγησε ο συγγραφέας της μελέτης, Paul Dawson. Όπως και να έχει όμως είναι λίγο αηδία αν το καλοσκεφτείς…