Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2019

Κρατάω τα πόδια μου ψηλά για 15 λεπτά κάθε μέρα και να τι συμβαίνει στο σώμα μου!

Απίστευτο!

21 Μαΐου 2019 16:30
Κρατάω τα πόδια μου ψηλά για 15 λεπτά κάθε μέρα και να τι συμβαίνει στο σώμα μου!

Στην πραγματικότητα αυτή η άσκηση είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική.
Από παλιά οι άνθρωποι εφάρμοζαν αυτή την άσκηση. Από που νομίζετε εσείς προέκυψε η συνήθεια να απλώνουμε την πλάτη στο κάθισμα και να βάζουμε τα πόδια ψηλά στο τραπέζι. Την συνήθεια να βάζουν τα πόδια στο τραπέζι δεν την έχουν μόνο οι καουμπόηδες στις ταινίες. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πολλούς ανθρώπους και ειδικά τις γυναίκες από πολλές ώρες οδήγησης ή μιας κουράστηκες ημέρας να τοποθετούν τα πόδια ψηλά.

Η απλή εξήγηση έγκειται στο γεγονός πως στα πόδια βρίσκονται οι πιο μεγάλοι μύες του οργανισμού. Και η καρδιά πρέπει να καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να αντλήσει το αίμα, ιδίως εάν έχετε μπλοκάρει την ροή του αίματος με την γνωστή στάση σταυροπόδι. Από εδώ προκύπτει το βάρος στα πόδια και σε βάθος χρόνου ο φλεβίτης.

Αλλά είναι δυνατόν στην επίλυση τέτοιων προβλημάτων να βοηθήσει η τόσο απλή αλλά παράλληλα τεμπέλικη άσκηση; Το θέμα είναι ότι δεν είναι απλά μία σωματική άσκηση αλλά πραγματική θεραπεία.
Δεν προϋποθέτει κάποια σωματική επιβάρυνση και δεν υπάρχει κίνηση ή διέγερση των μυών. Περισσότερο μοιάζει με στατική άσκηση ή διάταση, στόχος τις οποίας να αποκαταστήσει την σύνδεση του σώματος με την ψυχή.
Εντούτοις, για τον οργανισμό μας κάτι τέτοιο θα είναι πολύ ωφέλιμο. Πώς να εκτελέσουμε σωστά αυτή την άσκηση;

Τοποθετήστε στη λεκάνη ένα μαξιλάρι ώστε το σώμα να βρίσκεται σε άνετη θέση.
Στη συνέχεια, τεντώστε τα πόδια στην επιφάνεια του τοίχου, ενώ τα χέρια τεντώστε τα κατά το μήκος του σώματος.
Θα πρέπει να είναι εντελώς χαλαρά.
Είναι αρκετό να παραμείνετε σε αυτήν την στάση για 15 με 20 λεπτά χωρίς να κάνετε απολύτως τίποτα.
Προσπαθήστε να αισθανθείτε την εσωτερική ισορροπία και ηρεμία. Μετά από μερικά λεπτά θα νιώσετε ένα ευχάριστο και ζεστό κύμα ενέργειας στο στήθος και στο κεφάλι. Αυτή η άσκηση θα μειώσει το πρήξιμο στα πόδια καθώς θα απομακρύνει το σύνδρομο των κουρασμένο ποδιών και θα χαλαρώσει το νευρικό σύστημα ενώ αν εφαρμόσετε την εν λόγω τεχνική συστηματικά θα αποκτήσετε την ηρεμία και σωματική άνεση. Εάν, επίσης, στην συγκεκριμένη τεχνική εφαρμόζεται διαφραγματική αναπνοή τότε θα βελτιώσετε την λειτουργία του πεπτικού συστήματος, την ελαστικότητα των εσωτερικών οργάνων. Επιπρόσθετα, η τεχνική αυτή θα διώξει την στασιμότητα του αίματος από τα όργανα.

4+1 σημαντικές επιπτώσεις της καθιστικής ζωής στην υγεία και το σώμα μας!

4+1 σημαντικές επιπτώσεις της καθιστικής ζωής στην υγεία και το σώμα μας!

Πρόκειται για μία από τις φαινομενικά πιο «αθώες» αλλά εξαιρετικά επιβλαβείς συνήθειες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Η παραμονή για ώρες σε μία καρέκλα, χωρίς ενδιάμεσα διαλείμματα, που δεν ισορροπεί με σωματική άσκηση, αυτή η ακινησία στην οποία υποβάλλουμε τον οργανισμό μας συχνά για περισσότερες από 8 ώρες σε καθημερινή βάση, συνδέεται με αρκετές παθήσεις. Το σώμα δεν είναι «σχεδιασμένο» γι' αυτή τη στάση, όσο κι αν έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουμε επίμονα το αντίθετο. Καμία δουλειά δεν αξίζει να σου προκαλεί τέτοια σημαντικά προβλήματα.
Σύμφωνα με έρευνα, τα άτομα που κάνουν καθιστική εργασία συμπληρώνουν κατά μέσο όρο 15 ώρες καθιστοί.Στην καρέκλα του γραφείου, στο αυτοκίνητο, στον καναπέ και σ' ένα κάθισμα, περιμένοντας να 'ρθει η σειρά τους για να σηκωθούν. Όπως αναφέρει μάλιστα πρόσφατη μελέτη (Απρίλιος 2018), υπάρχει συσχετισμός ανάμεσα στην καθιστική ζωή και την αποδυνάμωση περιοχών του εγκεφάλου, οι οποίες είναι καθοριστικές για τη μνήμη. Άρα η ανησυχία ξεπερνά τον κίνδυνο της παχυσαρκίας που συνήθως σχετίζεται με το πολύωρο καθισιό. Οι παθογενείς καταστάσεις που σχετίζονται με την καθιστική ζωή υπερβαίνουν τις 35 σε αριθμό. Ακολουθούν μερικές εξαιρετικά επιβαρυντικές για την υγεία.

undefined

Άγχος και κατάθλιψη: Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Mental and Physical Activity, η καθιστική ζωή αυξάνει το ρίσκο εμφάνισης των παραπάνω αρνητικών συναισθηματικών καταστάσεων, ακόμα και σε άτομα που γυμνάζονται κάποιες ώρες μέσα στην εβδομάδα. Η λύση είναι μία: έστω κι ολιγόλεπτη κίνηση, ακόμα και στην απλούστερη μορφή της (περπάτημα), όσο το δυνατόν περισσότερες φορές μέσα στη μέρα.

Πόνος στη μέση και την πλάτη: Από τις πιο συνηθισμένες επιπτώσεις. Οι δίσκοι χαμηλά στη σπονδυλική στήλη συμπιέζονται και 4 ώρες στην ίδια θέση αρκούν για να νιώσεις πόνο. Η κακή στάση του σώματος στην καρέκλα επιβαρύνει και τον αυχένα, ο οποίος δεν στηρίζεται πουθενά και παραμένει «κολλημένος» στην ίδια θέση για ώρα.

Παχυσαρκία, διαβήτης και καρδιοαγγειακά προβλήματα: Είναι κι αυτές μερικές από τις πιο γνωστές επιπτώσεις της καθιστικής ζωής. Δεν είναι μόνο το ότι η καύση των θερμίδων επιβραδύνει σημαντικά, το πιο σημαντικό που συμβαίνει είναι πως η ιδιότητα της ινσουλίνης να αποσπά τη γλυκόζη από το αίμα φθίνει σημαντικά όταν καθόμαστε. Η χοληστερόλη έχει την τάση ν' ανεβαίνει, όπως και οι δείκτες των φλεγμονών, σε αντίθεση με τον μεταβολισμό του λίπους. Όλα αυτά είναι σαφώς δυσχερή και για τη λειτουργία της καρδιάς.

Αδύναμα κόκκαλα: Όταν καθόμαστε παραπάνω απ' ό,τι πρέπει και κινούμαστε αντιστρόφως ανάλογα, το σώμα αντικαθιστά σε πολύ μικρότερη ένταση οστικό ιστό με νέο, ειδικά με την πάροδο των χρόνων. Αυτό οδηγεί σαφώς σε μυοσκελετικά προβλήματα.

Θρόμβωση: Τα άτομα που κάνουν καθιστική ζωή διατρέχουν μεγαλύτερο κίμδυνο για θρόμβωση. Ειδικότερα, οι γυναίκες που κάθονταν περισσότερες από 40 ώρες την εβδομάδα διατρέχουν κάτι παραπάνω από διπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης θρόμβου σε σύγκριση με όσες κάθονται λιγότερες από 10 ώρες.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share