Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2019

Αυτά είναι τα φαγητά που "μπλοκάρουν" τις παθήσεις!

Δείτε εδώ!

19 Μαΐου 2019 18:10
Αυτά είναι τα φαγητά που

Αυτά είναι τα φαγητά που "μπλοκάρουν" τις παθήσεις! Εσείς γνωρίζετε ποια είναι και θα σας βοηθήσουν αν πάσχετε από κάποια πάθηση;

Το κάπνισμα, το άγχος, η ρύπανση του περιβάλλοντος και η κακή διατροφή προκα­λούν αύξηση των ελεύθερων ριζών με συνέπεια απ’ τη μία την επιτάχυνση της γήρανσης του οργανισμού και απ’ την άλλη την πρόκληση ασθενειών όπως ο καρκίνος, η νόσος Αλτσχάιμερ, οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Το οξειδωτικό στρες, αποτέλεσμα της αλόγι­στης παραγωγής των ελεύθερων ριζών, οδηγεί στη σταδιακή καταστροφή των κυττάρων.

Η βασική άμυνα του οργανισμού στη δράση των ελεύθερων ριζών είναι τα διάφορα αντιοξειδωτικά. Σημαντικές έρευνες που έχουν γίνει έχουν αναδείξει ως σημαντικότερα αντιοξειδωτικά συστατικά τη βιταμίνη Ε, τη βιταμίνη C, τη βιταμίνη Α, το λυκοπένιο, το β καροτένιο, τις πολυφαινόλες και το σελήνιο.

Φαγητά

Με αυτά τα αντιοξειδωτικά θα προστατέψουμε τον οργανισμό μας από την πρόωρη γήρανση και θα απομακρύνουμε την πιθανότητα να αρρωστήσουμε.

Η βιταμίνη Α, που βρίσκεται στο σπανάκι, τα πεπόνια, τα βερίκοκα, τα δαμάσκηνα και το αβοκάντο, ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα, συμβάλλει στη διατήρη­ση της καλής υγείας του δέρματος και παράλληλα ενισχύει την όρασή μας.

Η βιταμίνη C, περιέχεται στις πιπεριές, το ακτινίδιο, τα εσπεριδοειδή και τις φράου­λες, συμβάλλει στην καλή υγεία των οστών και του δέρματος.

Η βιταμίνη Ε, βρίσκεται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, στο ταχίνι και τα δαμάσκηνα, μας προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις και είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του δέρματος.

Το λυκοπένιο το βρίσκουμε στη σάλτσα ντομάτας και γενικά στα κόκκινα φρούτα. Προστατεύει τους άνδρες από τον καρκίνο του προστάτη.

Το β καροτένιο καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που γερνάνε τα κύτταρά μας. υπάρ­χει στο πεπόνι, το καρπούζι, τα ροδάκινα, τα βερίκοκα, τον ανανά.

Σημαντικό αντιοξειδωτικό ρόλο παίζουν και οι πολυφαινόλες. Το κόκκινο κρασί, τα λαχανικά, το σταφύλι, το ρόδι και τα εσπεριδοειδή περιέχουν αυτές τις φυτοχημικές ου­σίες. Οι πολυφαινόλες ενισχύουν την καλή λειτουργία της καρδιάς, του εγκεφάλου και του ουροποιητικού συστήματος.

Το σελήνιο πολεμά τις ελεύθερες ρίζες και ισχυροποιεί τον οργανισμό. Το βρίσκουμε κυρίως στα ροδάκινα, τα καρπούζια, τα σταφύλια, τα λαχανικά και τα θαλασσινά.

Όλα αυτά έχουν θετική επίδραση και στην ψυχική μας υγεία. Όσοι καταναλώνουν πολλά φρούτα και λαχανικά έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση, ενέργεια και αισιοδο­ξία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που έγινε από ειδικούς της Σχολής Δη­μόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επίσης πως άτομα με θετική σκέψη και ευχάριστη διάθεση είχαν στο αίμα τους υψηλά επίπεδα καροτενο­ειδών.

Μαύρο τσάι: Κίνδυνοι και οφέλη για την υγεία!

Γνωρίζετε ποια είναι τα οφέλη και ποιοι οι κίνδυνοι για την υγεία μας όταν καταναλώνετε μαύρο τσάι;

Το μαύρο τσάι είναι ένα πλήρως οξειδωμένο τσάι. Το πράσινο τσάι προέρχεται από το ίδιο φυτό, αλλά δεν οξειδώνεται.

Οφέλη του μαύρου τσαγιού για την υγεία

Τσάι υγεία

Το μαύρο τσάι έχει μεγάλη περιεκτικότητα καφεΐνης. Περιέχει επίσης ποσότητα μιας ουσίας που ονομάζεται θεοφυλλίνη. Αυτές οι δύο ουσίες μπορούν να επιταχύνουν το ρυθμό της καρδιάς και να σας κάνουν να αισθανθείτε σε αυξημένη εγρήγορση.

Το μαύρο τσάι είναι επίσης πλούσιο σε πολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες είναι αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες του DNA.

Μερικοί επιστήμονες πιστεύουν ότι τα συγκεκριμένα αντιοξειδωτικά στο τσάι (συμπεριλαμβανομένων και των κατεχινών) μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ορισμένων τύπων καρκίνου. Για παράδειγμα, έρευνες δείχνουν ότι οι γυναίκες που πίνουν τακτικά μαύρο τσάι έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου των ωοθηκών από τις γυναίκες που δεν πίνουν μαύρο τσάι.

Επίσης, ολοένα και περισσότερα επιστημονικά ευρήματα υποδεικνύουν ότι τα αντιοξειδωτικά στο μαύρο τσάι μπορούν να μειώσουν την αθηροσκλήρωση (φραγμένες αρτηρίες), ιδιαίτερα στις γυναίκες. Μπορεί επίσης να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Η τακτική κατανάλωση μαύρου τσαγιού μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο για τις παρακάτω ασθένειες:

Διαβήτης

Υψηλή χοληστερόλη

Πέτρες στα νεφρά

Νόσος του Πάρκινσον

Αλλά περισσότερη έρευνα για τις ακριβείς επιπτώσεις της κατανάλωσης μαύρου τσαγιού για αυτές τις σοβαρές ασθένειες κρίνεται απαραίτητη από τη σύγχρονη επιστήμη.

Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι η μακροχρόνια κατανάλωση μαύρου τσαγιού μπορεί επίσης να βοηθήσει στην προστασία από οστεοπόρωση και καρκίνο του πνεύμονα.

Τέλος, έρευνες δείχνουν ότι το μαύρο τσάι αυξάνει τον μεταβολισμό και την αρτηριακή πίεση.

Οι κίνδυνοι από την υπερβολική κατανάλωση μαύρου τσαγιού

Το μαύρο τσάι, όταν καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες είναι γενικά ασφαλές για τους περισσότερους ανθρώπους. Η κατανάλωση, όμως, μεγάλων ποσοτήτων μαύρου τσαγιού (πάνω από από 4-5 φλιτζάνια την ημέρα) μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της καφεΐνης που συνδέεται με πολλές παρενέργειες.

Οι παρενέργειες του μαύρου τσαγιού μπορεί να περιλαμβάνουν:

Αυξημένο στρες και δυσκολία στον ύπνο

Γρήγορη αναπνοή

Πονοκέφαλος

Αυξημένη ούρηση

Ακανόνιστος καρδιακός παλμός (αρρυθμία)

Ναυτία και τάση προς έμετο

Νευρικότητα και ανησυχία

Κουδούνισμα/βούισμα στα αυτιά

Τρέμουλο

Η ταυτόχρονη κατανάλωση μαύρου τσαγιού με άλλες τροφές-πηγές καφεΐνης μπορεί να αποδειχτεί πολύ επικίνδυνη. Μερικά από τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει περιλαμβάνουν τρέμουλο, αύξηση της πίεσης του αίματος, μεταβολές του καρδιακού ρυθμού, επιληπτικές κρίσεις, και λιποθυμικά επεισόδια.

Το μαύρο τσάι μπορεί επίσης να αλληλεπιδράσει με άλλα φάρμακα και συμπληρώματα που παίρνετε. Μερικά φάρμακα μπορούν να κάνουν την καφεΐνη να παραμείνει στο σώμα σας περισσότερο από το συνηθισμένο. Συζητήστε με το γιατρό σας για να δείτε αν τα φάρμακα που παίρνετε μπορεί να έχουν αυτή την παρενέργεια.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share