Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2019

8+1 τροφές που καταπολεμούν το άγχος!

Ξεκίνα έναν υγιεινό τρόπο ζωής!

15 Μαΐου 2019 14:26
8+1 τροφές που καταπολεμούν το άγχος!

Δεν είναι μόνο η βαλεριάνα, η λουίζα και το χαμομήλι. Τα τρόφιμα με αντι-στρες ιδιότητες έχουν ως βασικά συστατικά της δομής τους βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι γνωστά για την αγχολυτική τους δράση και τη δουλίτσα που κάνουν κατά του εκνευρισμού και της αϋπνίας. Χαλάρωσε κι απόλαυσέ τα.

Ακτινίδιο
Δεν είναι σωτήριο μόνο κατά της δυσκοιλιότητας, διαθέτει επιπλέον χαλαρωτικές ιδιότητες χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε σεροτονίνη και φλαβονοειδή. Δυο ακτινίδια πριν κοιμηθείς σε στέλνουν πρώτα για ύπνο και μετά στην τουαλέτα.

Γιαούρτι
Το γιαούρτι σώζει από τη γρίπη και το κρυολόγημα χάρη στα προβιοτικά του, αλλά όχι μόνο αυτό. Οι συγκεκριμένες ουσίες διαθέτουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, ρίχνουν τα επίπεδα του άγχους, ενώ το μαγνήσιο, σήμα κατατεθέν των γαλακτοκομικών είναι εξίσουδιάσημο για τις χαλαρωτικές του ιδιότητες. Άσε που είναι τόσο ελαφρύ που δεν σε αγχώνει αν φας λίγο παραπάνω το βράδυ.

undefined

Πράσινα λαχανικά
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι άριστες πηγές φυλλικού οξέος, που επιδρά στη λειτουργία του νευρικού συστήματος και αυξάνουν την καλή διάθεση.

Λιπαρά ψάρια
Σολομός, σκουμπρί, σαρδέλα, τόνος, ξιφίας και λοιπά λιπαρά ψάρια είναι πρώτης τάξεως πηγές Ω3 λιπαρών και βιταμίνης D, τα οποία συμβάλλουν στην έκκριση σεροτονίνης, γνωστής και ως «ορμόνη της χαράς».

Ξηροί καρποί
Ο ηλιόσπορος είναι πλούσιος σε μαγνήσιο, τα καρύδια σφύζουν από Ω3 λιπαρά, τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνες Β και Ε, τα φυστίκια συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

undefined

Αυγά
Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12 και βοηθούν σημαντικά στη μείωση του στρες, επίσης λειτουργούν θετικά και για την εγκεφαλική λειτουργία ενώ ρυθμίζουν τη διάθεσή μας.

Μαύρη σοκολάτα
Η πιο σκούρα εκδοχή της σοκολάτας διαθέτει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Λιγότερη οξείδωση ίσον χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, δηλαδή της ορμόνης του στρες.

undefined

Όσπρια
Δεν σου συστήνω να τα απολαμβάνεις το βράδυ, αλλά γεύματα με φακές, φασόλια, ρεβύθια κι όλα τα σχετικά είναι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, οι οποία έχει την ιδιότητα να εξισορροπεί τις εναλλαγές της διάθεσης.

Γαλοπούλα
Τρυπτοφάνη δεν έχουν μόνο τα προϊόντα ολικής άλεσης, αλλά και το λευκό κρέας της γαλοπούλας. Τι είναι η τρυπτοφάνη; πρόκειται για το αμινοξύ που συμβάλλει στην παραγωγή της σερονοτονίνης και της μελατονίνης. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο ότι δεν παράγεται από το σώμα, αλλά από τις τροφές. Κι αν δε σ' αρέσει η γαλοπούλα, μπορείς να την λάβεις από άλλες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, όπως οι ξηροί καρποί, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά και η μαύρη σοκολάτα.

3+1 τροφές που σου φέρνουν κορεσμό και δεν πεινάς!

3+1 τροφές που σου φέρνουν κορεσμό και δεν πεινάς!

Το να τρως υγιεινά και σωστά συμπεριλαμβάνοντας στη διατροφή σου 4 τρόφιμα που σου δημιουργούν κορεσμό και άρα δεν θα πεινάς κάθε μισή ώρα. Στα καλά νέα, στη λίστα δεν θ' αναφέρουμε μήλα και πορτοκάλια, αλλά πιο ελκυστικές τροφές.

Αυγό
Γιατί είναι από τις πιο πλήρεις πρωτεΐνες που θα βρεις εκεί έξω, γιατί δημιουργεί ξαιρετική αίσθηση κορεσμού, γιατί μπορείς να τ' απολαύσεις με διάφορους τρόπους- κατά προτίμηση ομελέτα ή βραστό- γιατί είναι οικονομική τροφή και είναι πολύ δελεαστικά ακόμα κι αν τα συγκρίνεις με υδατάνθρακα (που είναι πάντα δελεαστικός).

undefined

Πατάτα
Οι πατάτες σε χορταίνουν 2 με 3 φορές πιο ικανοποιητικά σε σχέση με οποιασδήποτε άλλης μορφής άμυλο τρόφιμο. Τρώγεται με ποκιλία, έχουν υψηλή θρεπτική αξία (κάλιο και βιταμίνη C) και χαίρεσαι όταν την τρως. Αντί για ψωμί ή ρύζι, βάλε μία μέτρια βραστή πατάτα δίπλα από την πρωτεΐνη σου. Αν είναι και γλυκοπατάτα, ακόμα καλύτερα.

Σούπα
Ένα μπολ αρκεί για να σε χορτάσει και να σου περιορίσει την όρεξη καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα ζεστά υγρά προκαλούν κορεσμό, έστω και ψυχολογικά. Μιλάμε πάντα για μια απλή σούπα με λαχανικά ή κοτόπουλο, όχι για βελουτέ. Δεν είναι δα και καμία έκπληξη να φουσκώνεις με κάτι που έχει φτιαχτεί από κρέμα γάλακτος και βούτυρο.

undefined

Αβοκάντο
Μισό αβοκάντο στο πλαίσιο του μεσημεριανού γεύματος, μέσα στη σαλάτα ή στο τοστ θα σε κρατήσει χορτάτη μέχρι το απόγευμα. Και υγιεινό και χορταστικό, αρκεί να μην το παρακάνεις στην ποσότητα

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share