Δευτέρα, 27 Μαΐου 2019

Αυτή η βιταμίνη σε χαλαρώνει και σε βοηθά να χάσεις κιλά!

Δες ποια είναι...

21 Απριλίου 2019 13:14
Αυτή η βιταμίνη σε χαλαρώνει και σε βοηθά να χάσεις κιλά!

Ένα ασυνήθιστα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού πάσχει από την έλλειψη αυτής της βιταμίνης και μάλιστα χωρίς να το γνωρίζει.

Ο λόγος είναι απλός: Οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε κλειστούς χώρους κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποκτούν έλλειψη βιταμίνης D.

Η βιταμίνη D είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος υγείας για όλες τις ηλικίες.
Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη η οποία συνθέτεται στον οργανισμό κυρίως μέσω της επίδρασης της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου στο δέρμα μας αλλά προσλαμβάνεται και από την κατανάλωση ορισμένων τροφών με κύριο ρόλο τη σωστή ανάπτυξη των οστών μας και την προαγωγή της υγείας του σκελετού μας.

Τα τελευταία όμως χρόνια πλήθος επιστημονικών μελετών υπογραμμίζουν το σημαντικότατο ρόλο της βιταμίνης D στη συνολική υγεία του οργανισμού, καθώς έχει καταγραφεί πως βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού, στον έλεγχο του σακχάρου αλλά και στην πρόληψη άλλων σοβαρών παθήσεων όπως διαφόρων μορφών καρκίνου, σκλήρυνσης κατά πλάκας, ψυχιατρικών νόσων, υπέρτασης,αλλά και παχυσαρκίας.

βιταμίνη d
O οργανισμός προσλαμβάνει τη βιταμίνη D κυρίως μέσω της σύνθεσής της στο δέρμα μας με την επίδραση της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας. Ο χρόνος έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία που απαιτείται για τη σύνθεση των απαραίτητων ποσοτήτων βιταμίνης D εξαρτάται από την ηλικία, το χρώμα του δέρματος και από τα υποκείμενα προβλήματα υγείας
Η άλλη λιγότερο σημαντική πηγή βιταμίνης D είναι η πρόσληψη μέσω των τροφών. Λίγες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη D και αυτές είναι ορισμένα «λιπαρά» ψάρια (όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, ο μπακαλιάρος, η πέστροφα, οι σαρδέλες), το μουρουνέλαιο, τα αυγά και το βοδινό συκώτι.

Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος των επιπέδων αυτής της πολύτιμης βιταμίνης απαιτεί ειδική εξέταση, όχι ιδιαίτερα ακριβή. Για τις περιόδους πάντως που ο ήλιος δεν σας βλέπει αρκετά, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και να λάβετε ειδικό συμπλήρωμα διατροφής, το οποίο θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα φυσιολογικά επίπεδά της και να αποφύγετε τους κινδύνους που συνιστά η έλλειψή της.

Τελικά στα συμπληρώματα διατροφής μας κάνουν καλό;

Τελικά στα συμπληρώματα διατροφής μας κάνουν καλό;

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μία ασφαλή λύση για καλή υγεία

«Tα συμπληρώματα διατροφής δεν έχουν αποτελέσμα και η λήψη ορισμένων μπορεί να αυξήσει ακόμη και τον κίνδυνο θανάτου από τον καρκίνο», προειδοποιεί Αμερικανός καθηγητής από το Πανεπιστήμιο Tufts της Μασαχουσέτης

Η αμερικανική μελέτη έδειξε ότι τα συμπληρώματα ασβεστίου και της βιταμίνης D σχετίζονται με υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου, όπως γράφει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μία ασφαλή λύση για καλή υγεία. Η υγιεινή διατροφή και το life style είναι το «κλειδί» για μία καλή υγεία, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες. «Δεν μπορείτε να μετατρέψετε μια κακή διατροφή σε μια καλή διατροφή με μία χούφτα χάπια», προειδοποιεί ο επικεφαλής της έρευνας.

συμπλήρωματα

Ωστόσο, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η λήψη συμπληρωμάτων έχει ελάχιστη επίδραση στον οργανισμό και μόνο τα θρεπτικά συστατικά που εμπεριέχονται στις τροφές, μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες θανάτου.

Στην πραγματικότητα, ορισμένα συμπληρώματα - όπως το ασβέστιο και η βιταμίνη D - συνδέονται με υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου.

Η μελέτη, η οποία επικεντρώθηκε σε δεδομένα από περισσότερους από 27.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι ορισμένα θρεπτικά συστατικά στα τρόφιμα - αλλά όχι τα συμπληρώματα - συνδέονται γενικά με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tufts συνέκριναν τη λήψη διαφόρων θρεπτικών ουσιών με ποσοστά θανάτου από όλες τις αιτίες, καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο.

Τα αποτελέσματά τους έδειξαν ότι η επαρκής κατανάλωση βιταμινών Α και Κ καθώς και μαγνησίου και ψευδαργύρου, μείωνε τον κίνδυνο θανάτου.

Αυτό όμως αφορούσε ορισμένα θρεπτικά συστατικά στα τρόφιμα - αλλά όχι σε συμπληρώματα.

Για τους επιστήμονες, οι καταναλωτές θα μπορούσαν άθελά τους να βρεθούν σε μεγαλύτερο κίνδυνο, λαμβάνοντας συμπληρώματα ασβεστίου υψηλότερα από χίλια mg την ημέρα.

Για τον επικεφαλής της έρευνας, καθηγητή Fang Fang Zhang: «Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσουν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών και η πηγή τους στα αποτελέσματα της ανθρώπινης υγείας, ιδιαίτερα αν το αποτέλεσμα δεν είναι καλό για τον οργανισμό».

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share