Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2019

Αν πίνετε γάλα αμυγδάλου...αυτά είναι τα οφέλη για την υγεία σας!

Δείτε εδώ!

13 Απριλίου 2019 13:18
Αν πίνετε γάλα αμυγδάλου...αυτά είναι τα οφέλη για την υγεία σας!

Είστε από εκείνους ή εκείνες που προτιμούν το γάλα αμυγδάλου και το έχουν εντάξει στην καθημερινότητα τους; Ούτε που φανταζόσασταν πόσο ωφέλιμο είναι αυτό για την υγεία σας!

Το γάλα αμυγδάλου είναι μία εναλλακτική επιλογή για όσους επιλέγουν να μην πίνουν αγελαδινό γάλα. Επιπλέον θρεπτικά συστατικά όπως το ασβέστιο, η ριβοφλαβίνη, η βιταμίνη Ε και η βιταμίνη D προστίθενται συνήθως στο γάλα αμυγδάλου για να ενισχύσουν το θρεπτικό του περιεχόμενο.

Διάφορες εμπορικές ποικιλίες είναι διαθέσιμες, καθώς μερικοί άνθρωποι κάνουν το δικό τους στο σπίτι. Να σας θυμίσουμε: Ποιο είδος γάλακτος κάνει τελικά καλό στην υγεία;

Δείτε ποια είναι τα οφέλη:

Γάλα αμυγδάλου οφέλη

1. Χαμηλό σε θερμίδες
Το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ χαμηλότερο σε θερμίδες από ότι το αγελαδινό. Αυτό μπορεί να μπερδεύει κάποιους λαμβάνοντας υπόψη ότι τα αμύγδαλα είναι υψηλά σε θερμίδες και λιπαρά. Ωστόσο, λόγω της διαδικασίας επεξεργασίας του γάλακτος αμυγδάλου, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αμυγδάλων βρίσκεται στο τελικό προϊόν.

Έτσι λοιπόν αυτό είναι μια καλή επιλογή για άτομα που θέλουν να μειώσουν τις θερμίδες και να χάσουν βάρος.

Ένα ποτήρι (240ml) γάλα αμυγδάλου (χωρίς ζάχαρη) περιέχει περίπου 30-5- θερμίδες, ενώ η ίδια ποσότητα ενός πλήρες αγελαδινού γάλακτος περιέχει 146 θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι το γάλα αμυγδάλου περιέχει 65-80% λιγότερες θερμίδες.

Να σας θυμίσουμε: Αυτές είναι οι θερμίδες των τροφίμων που καταναλώνουμε καθημερινά!

Μειώνοντας την πρόσληψη θερμίδων είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να χάσετε βάρος, ειδικά σε συνδυασμό με άσκηση. Έστω και μία μικρή απώλεια βάρους της τάξης του 5-10% μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή και διαχείριση ασθενειών όπως ο διαβήτης.

Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αντικαθιστώντας απλά δύο με τρεις μερίδες γαλακτοκομικών με γάλα αμυγδάλου μπορεί να καταλήξει σε κατανάλωση έως και 348 λιγότερων θερμίδων.

Οι πλείστες στρατηγικές απώλειας βάρους προτείνουν την κατανάλωση περίπου 500 λιγότερων θερμίδων ημερησίως, έτσι πίνοντας γάλα αμυγδάλου μπορεί να είναι ένας απλός τρόπος για να χάσετε βάρος.

Λάβετε υπόψη ότι η προσθήκη ζάχαρης σε εμπορικές ποικιλίες μπορεί να καταστήσει το προϊόν πολύ υψηλότερο σε θερμίδες. Επιπλέον, το αφιλτράριστο σπιτικό γάλα αμυγδάλου μπορεί να περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα αμυγδάλων, έτσι μπορεί επίσης να είναι υψηλότερα σε θερμίδες.

2. Χαμηλό σε ζάχαρη
Εκτός και αν υπάρχει προσθήκη ζάχαρης, το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ χαμηλό σε περιεκτικότητα ζάχαρης. Ένα φλιτζάνι (240ml) γάλα αμυγδάλου περιέχει μόνο 1-2γρ υδατανθράκων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι φυτικές ίνες. Συγκριτικά, ένα φλιτζάνι (240ml) αγελαδινού γάλακτος περιέχει 13γρ υδατανθράκων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι σάκχαρα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αρκετές εμπορικές ποικιλίες γάλακτος αμυγδάλου περιέχουν προσθήκη ζάχαρης. Αυτές οι ποικιλίες μπορεί να περιέχουν περίπου 5-17γρ ζάχαρης ανά φλιτζάνι (240ml). Γι αυτό είναι σημαντικό να ελέγχετε πάντα την ετικέτα και τα διατροφικά στοιχεία για προσθήκη ζάχαρης, ειδικά σε περίπτωση που θέλετε να μειώσετε την πρόσληψη υδατανθράκων.

3. Υψηλό σε Βιταμίνη Ε
Τα αμύγδαλα είναι από τη φύση τους υψηλά σε Βιταμίνη Ε, παρέχοντας σας με το 37% των ημερήσιων απαιτήσεων Βιταμίνης Ε σε μόνο 28γρ. Επομένως, το γάλα αμυγδάλου είναι επίσης μία φυσική πηγή Βιταμίνης Ε, παρόλο που οι πλείστες εμπορικές ποικιλίες προσθέτουν έξτρα Βιταμίνη Ε κατά την επεξεργασία.

Ένα φλιτζάνι (240ml) γάλα αμυγδάλου παρέχει το 20-50% των καθημερινών σας αναγκών σε Βιταμίνη Ε, αναλόγως με την μάρκα. Συγκριτικά, το γάλα αγελάδας δεν περιέχει καθόλου Βιταμίνη Ε.

Η Βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τη φλεγμονή και το στρες στο σώμα. Βοηθά στην προστασία ενάντια της καρδιοπάθειας και του καρκίνου, και μπορεί επίσης να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία των οστών και των ματιών.

Η Βιταμίνη Ε έχει βρεθεί να ωφελεί σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να βελτιώσει τη νοητική απόδοση, να μειώσει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ και να επιβραδύνει την εξέλιξη του.

Καλή πηγή Ασβεστίου

Το γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι σημαντικές πηγές ασβεστίου στη διατροφή πολλών ατόμων. Ένα φλιτζάνι (240ml) πλήρες γάλακτος παρέχει το 28% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης.

Συγκριτικά, τα αμύγδαλα περιέχουν μόνο ένα μικρό ποσοστό ασβεστίου, μόλις 7% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε 28γρ.

Επειδή το γάλα αμυγδάλου χρησιμοποιείται συχνά ως αντικατάστατο για το αγελαδινό γάλα, οι κατασκευαστές το εμπλουτίζουν με ασβέστιο επιβεβαιώνοντας ότι θα παρέχει το ίδιο όφελος.

Το ασβέστιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο για την ανάπτυξη και την υγεία των οστών και βοηθά επίσης στη μείωση του κινδύνου καταγμάτων και οστεοπόρωσης. Επιπρόσθετα, το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την κατάλληλη λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων και των μυών.

Ένα φλιτζάνι (240ml) γάλα αμυγδάλου παρέχει 20-45% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης ασβεστίου.

Κάποια προϊόντα χρησιμοποιούν ένα είδος ασβεστίου που ονομάζεται φωσφορικό ασβέστιο, αντί το ανθρακικό ασβέστιο. Ωστόσο, το φωσφορικό ασβέστιο δεν απορροφάται καλά. Για να δείτε πιο είδος ασβεστίου περιέχεται στο γάλα αμυγδάλου που χρησιμοποιείται, ελέγξτε την ετικέτα με τα συστατικά.

Εάν κατασκευάζετε γάλα αμυγδάλου στο σπίτι, μπορεί να χρειαστεί να βρείτε άλλες πηγές ασβεστίου για να συμπληρώσετε τη διατροφή σας, όπως τυρί, γιαούρτι, ψάρια, σπόρους, όσπρια και φυλλώδη λαχανικά.

5. Συχνά είναι εμπλουτισμένο με Βιταμίνη D
Η βιταμίνη D είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την καλή υγεία, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας της καρδιάς, της υγείας των οστών και της ανοσοποιητικής λειτουργίας.

Το σώμα σας μπορεί να την παράγει όταν το δέρμα σας είναι εκτεθειμένο στον ήλιο. Ωστόσο, 30-50% των ανθρώπων δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη D λόγω του χρώματος του δέρματος, του τρόπου ζωής, ή απλά για τον λόγο ότι ζουν σε περιοχές με περιορισμένη ηλιοφάνεια.

Δείτε ακόμα: Τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D!

Γάλα αμυγδάλου οφέλη

H έλλειψη βιταμίνης D συσχετίζεται με ένα αυξημένο κίνδυνο καρκίνου, καρδιοπάθειας, υψηλής αρτηριακής πίεσης, οστεοπόρωσης, μυϊκής αδυναμίας, προβλήματα γονιμότητας και αυτοάνοσων ασθενειών.

Πολύ λίγα φαγητά περιέχουν φυσικά βιταμίνη D, έτσι οι κατασκευαστές μπορεί να τα ενισχύουν με αυτή. Προϊόντα που συχνά εμπλουτίζονται με βιταμίνη D συμπεριλαμβάνουν το γάλα, τους χυμούς, τα δημητριακά, το τυρί, τη μαργαρίνη και το γιαούρτι.

Τα περισσότερα γάλατα αμυγδάλου είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D2. Κατά μέσο όρο, 1 φλιτζάνι (240ml) εμπλουτισμένου γάλακτος αμυγδάλου παρέχει το 25% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης D.

6. Δεν περιέχει λακτόζη
Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι μια κατάσταση κατά την οποία οι άνθρωποι είναι ανίκανοι να αφομοιώσουν τη λακτόζη – τα σάκχαρα που περιέχονται στο γάλα. Προκαλείται από μια ανεπάρκεια της λακτάσης, το ένζυμο που είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση της λακτόζης σε μια πιο εύπεπτη μορφή. Αυτή η ανεπάρκεια μπορεί να οφείλεται στη γενετική, στη γήρανση ή σε ορισμένες ιατρικές παθήσεις.

Η δυσανεξία μπορεί να προκαλέσει μία ποικιλία από δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πόνο στο στομάχι, φούσκωμα και αέρια.

Η δυσανεξία στη λακτόζη εκτιμάται ότι επηρεάζει έως και το 75% των ανθρώπων παγκοσμίως. Είναι λιγότερο συχνή στους λευκούς ευρωπαίους κατοίκους, που επηρεάζουν το 5-17% του πληθυσμού. Ωστόσο, στη Νότια Αμερική, την Αφρική και την Ασία, τα ποσοστά είναι τόσο υψηλά όσο 50-100%.

Το γάλα αμυγδάλου δεν περιέχει λακτόζη, έτσι είναι κατάλληλο για άτομα που έχουν δυσανεξία.

7. Ιδανικό για Vegans
Κάποια άτομα επιλέγουν να αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά για διάφορους λόγους, είτε θρησκευτικούς είτε περιβαλλοντικούς.

Δεδομένου ότι το γάλα αμυγδάλου είναι πλήρως φυτικό, αυτό σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για αυτή την ομάδα ανθρώπων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αντικατάστατο του αγελαδινού γάλακτος μόνο του ή σε οποιαδήποτε συνταγή.

Επιπλέον, το γάλα αμυγδάλου είναι απαλλαγμένο από τις πρωτεΐνες που προκαλούν αλλεργία στο γάλα σε ποσοστό έως και 0,5% των ενηλίκων.

Καθώς το γάλα σόγιας έχει υπάρξει το τυπικό αντικατάστατο στο αγελαδινό γάλα, περίπου το 14% των ανθρώπων που είναι αλλεργικοί στα γαλακτοκομικά είναι επίσης αλλεργικοί στο γάλα σόγιας. Επομένως το γάλα αμυγδάλου αποτελεί μία καλή εναλλακτική λύση.

Ωστόσο, δεδομένου ότι το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ χαμηλό σε εύπεπτη πρωτεΐνη σε σύγκριση με το αγελαδινό, δεν είναι κατάλληλο ως υποκατάστατο για βρέφη ή μικρά παιδιά με αλλεργίες στο γάλα. Αντ ‘αυτού, μπορεί να απαιτούν εξειδικευμένες φόρμουλες.

8. Χαμηλό σε Φώσφορο, με ένα μέτριο ποσό Καλίου
Άτομα με χρόνια νεφρική νόσο συχνά αποφεύγουν το γάλα λόγω των υψηλών επιπέδων σε φώσφορο και κάλιο.

Επειδή τα νεφρά δεν μπορούν να αποβάλουν αυτά τα θρεπτικά συστατικά σωστά, υπάρχει ο κίνδυνος να συγκεντρωθούν στο αίμα.

Δείτε ακόμα: Κάλιο: Δείτε ποιες τροφές πρέπει να προτιμάτε και από ποιες θανατηφόρες ασθένειες σας προστατεύει

Η υπερβολική ποσότητα φωσφόρου στο αίμα αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, υπερπαραθυρεοειδισμού και οστικής πάθησης. Το υπερβολικό κάλιο αυξάνει τον κίνδυνο ακανόνιστου καρδιακού ρυθμού, καρδιακής προσβολής και θανάτου.

Το αγελαδινό γάλα περιέχει 233mg φωσφόρου και 366mg καλίου ανά φλιτζάνι (240ml), ενώ η ίδια ποσότητα γάλακτος αμυγδάλου περιέχει μόνο 20mg φωσφόρου και 160mg καλίου. Ωστόσο, τα ποσά ενδέχεται να διαφέρουν από μάρκα σε μάρκα.

Εάν πάσχετε από νεφρική νόσο, οι ατομικές απαιτήσεις και τα όριά σας μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το στάδιο της νόσου και τα τρέχοντα επίπεδα του καλίου και του φωσφόρου στο αίμα.

Το γάλα αμυγδάλου μπορεί να είναι μια κατάλληλη εναλλακτική λύση για τους ανθρώπους που προσπαθούν να μειώσουν την πρόσληψη καλίου και φωσφόρου από τη νεφρική νόσο.

Να σας θυμίσουμε ακόμα: Εσύ το ήξερες; 4 τροφές που έχουν περισσότερο ασβέστιο από ένα ποτήρι γάλα!

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share