Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Επιτέλους βρέθηκε η θεραπεία που αποκαθιστά τη γονιμότητα στον άνδρα!

Σας αφορά!

27 Μαρτίου 2019 09:36
Επιτέλους βρέθηκε η θεραπεία που αποκαθιστά τη γονιμότητα στον άνδρα!

Η θεραπεία που αποκαθιστά την γονιμότητα του άνδρα βρέθηκε από επιστήμονες που κατάφεραν με κρυοσυντήρηση ορχικού ιστού να αποκαταστήσουν τη γονιμότητα σε αρσενικό πειραματόζωο που είχε υποβληθεί σε αντικαρκινική θεραπεία σε παιδική ηλικία! Είναι ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα γιατί έτσι δημιουργείται η ελπίδα!

Αμερικανοί επιστήμονες αναπτερώνουν τις ελπίδες των ανθρώπων που έχουν επιβιώσει καρκίνου της παιδικής ηλικίας, καθώς ανακοίνωσαν ότι κατάφεραν να αποκαταστήσουν τη γονιμότητα πειραματόζωου μετά από αντικαρκινική θεραπεία.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε στο Science η επιστημονική ομάδα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Πιτσμπουργκ και του Ερευνητικού Ινστιτούτου Magee, πέτυχε σε ζωικό μοντέλο πρωτεύοντος θηλαστικού (πίθηκος) να αφαιρέσει και να κρυοσυντηρήσει ανώριμο ορχικό ιστό και έπειτα να τον χρησιμοποιήσει για να αποκαταστήσει τη γονιμότητα στο ίδιο πειραματόζωο.

Το επίτευγμα χαρακτηρίζεται ως «ορόσημο» στην Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή και προσφέρει ουσιαστικές ελπίδες για τα αγόρια προεφηβικής ηλικίας που νόσησαν από καρκίνο και υποβλήθηκαν σε θεραπείες με αρνητικές επιπτώσεις στην γονιμότητά τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα στα τρία άτομα που έχει επιβιώσει καρκίνου της παιδικής ηλικίας αντιμετωπίζει κίνδυνο υπογονιμότητας λόγω χημειοθεραπείας ή ακτινοθεραπείας. Κι επειδή το σπέρμα ή τα ωάρια των παιδιών προεφηβικής ηλικίας δεν έχουν ωριμάσει, οι θεραπείες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής σε αυτό το ανώριμο γενετικό υλικό δεν ενδείκνυνται για την περίπτωση που επιθυμούν να τεκνοποιήσουν.

«Φαντάζομαι ότι όλοι μας μεγαλώνοντας σκεφτόμασταν ότι θα θέλαμε να κάνουμε οικογένεια και παιδιά. Και το να μπορούμε να προσφέρουμε ουσιαστική βοήθεια σε ανθρώπους που έχουν νοσήσει από καρκίνο ώστε να αποκτήσουν δικά τους παιδιά είναι ένα πραγματικό επίτευγμα, ειδικά στην περίπτωση των αγοριών», εξηγεί ο Δρ. Kyle Orwig, καθηγητής Γυναικολογίας, Μαιευτικής και Αναπαραγωγικών Επιστημών στο αμερικανικό πανεπιστήμιο.

Τα αγόρια όταν γεννιούνται το σπέρμα τους δεν έχει ωριμάσει. Αλλά οι ορμονικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στην εφηβεία και συντελούν σε αύξηση της τεστοστερόνης ενεργοποιούν με τη σειρά τους τα βλαστικά κύτταρα των όρχεων και ξεκινά η παραγωγή σπέρματος. Στα αγόρια προεφηβικής ηλικίας, η χημειοθεραπεία, η ακτινοθεραπεία και άλλες αντικαρκινικές αγωγές μπορούν να εξοντώσουν τα βλαστοκύτταρα των όρχεων και έτσι να προκληθεί μόνιμη στειρότητα.

«Προηγούμενες μελέτες σε πρωτεύοντα μη ανθρώπινα θηλαστικά είχαν δείξει ότι το σπέρμα μπορεί να παραχθεί και από αυτόλογες μεταμοσχεύσεις ορχικού ιστού προεφηβικού σταδίου, αλλά η ικανότητα παραγωγής υγιών ζώντων απογόνων δεν είχε μέχρι σήμερα καταστεί εφικτή», σημειώνει ο Adetunji Fayomi, πρώτος συγγραφέας της μελέτης και μέλος του εργαστηρίου του Δρ. Orwig.

Στην παρούσα μελέτη, λοιπόν, οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα ζωικό μοντέλο πρωτεύοντος θηλαστικού, δηλαδή ένα πίθηκο, που είχε επιβιώσει καρκίνου παιδικής ηλικίας. Πριν την υποβολή του σε χημειοθεραπεία, οι ερευνητές είχαν συλλέξει και κρυοσυντηρήσει ανώριμο ορχικό ιστό. Στη συνέχεια απόψυξαν και μεταμόσχευσαν τμήματα του ιστού αυτού κάτω από το δέρμα του ίδιου πειραματόζωου.

Οκτώ με 12 μήνες μετά, όταν το αρσενικό πειραματόζωο είχε πλέον μπει στην εφηβεία, οι επιστήμονες αφαίρεσαν το μόσχευμα και εντόπισαν την παρουσία μεγάλου αριθμού σπερματοζωαρίων. Έστειλαν το σπέρμα στο Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, στο ειδικό ερευνητικό κέντρο για Πρωτεύοντα Θηλαστικά, και στη συνέχεια παρήχθησαν βιώσιμα έμβρυα, τα οποία εμφυτεύθηκαν σε θηλυκούς πιθήκους.

Τον Απρίλιο του 2018, το ένα από τα θηλυκά πειραματόζωα γέννησε ένα υγιές θηλυκό, που το ονόμασαν Grady.

Μήπως πίνετε κόκκινο κρασί; Δείτε πως συνδέεται με την γονιμότητα!

«Με την γέννηση της Grady καταφέραμε να αποδείξουμε ότι μπορούμε να κρυοσυντηρήσουμε προεφηβικό ορχικό ιστό και μετέπειτα με αυτόν να αποκαταστήσουμε τη γονιμότητα μετά την ενηλικίωση», τονίζει ο ερευνητής Fayomi.

Και συμπληρώνει ότι «συγκριτικά με προηγούμενες μελέτες, στην παρούσα προσπάθεια χρησιμοποιήσαμε το πρωτόκολλο της κρυοσυντήρησης και μεγαλύτερα τμήματα ορχικού ιστού, γεγονός που μπορεί να συντέλεσε στην επιτυχία του εγχειρήματος».

Αυτή τη στιγμή ο Δρ. Kyle Orwig έχει ήδη δομήσει πρόγραμμα διατήρησης της γονιμότητας στο Γυναικολογικό Νοσοκομείο Magee, το οποίο στόχο έχει να προσφέρει σε παιδιατρικούς ασθενείς με καρκίνο την επιλογή της κρυοσυντήρησης ωοθηκικού ή ορχικού ιστού πριν την έναρξη της αντικαρκινικής θεραπείας. Ο ερευνητής ελπίζει ότι όταν οι ασθενείς αυτοί θα μεγαλώσουν θα μπορέσουν τελικά να αποκτήσουν τους δικούς τους απογόνους.

Ένα πολύ σημαντικό άρθρο για τον άνδρα που πρέπει να διαβάσει για τον καρκίνο του πέους και ποια είναι τα σημάδια! Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο!

«Προσπαθούμε να κάνουμε παιδί και πρέπει να κάνουμε εξετάσεις γονιμότητας! Τι περιλαμβάνουν;» - Τι απαντά ο γυναικολόγος;

Πώς λειτουργεί το σώμα μας; Τι σημαίνουν οι πόνοι που νιώθουμε; Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα στην σεξουαλική μας ζωή;

Ο ειδικός του Youweekly.gr, Παντελής Μεσσαρόπουλος, είναι εδώ για να σας λύσει κάθε απορία και να φωτίσει άγνωστους για εσάς τομείς.

Με τον σύζυγό μου προσπαθούμε να αποκτήσουμε παιδί και ο γιατρός μάς είπε να κάνουμε κάποιες εξετάσεις. Τι περιλαμβάνει ο έλεγχος για τη γονιμότητα των δύο συντρόφων;

Ο έλεγχος γονιμότητας ενός ζευγαριού σε πρώτη φάση, αν δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι, όπως η μη σύλληψη έπειτα από προσπάθειες τουλάχιστον ενός έτους χωρίς προφυλάξεις, δεν θα πρέπει να «καταναλώνεται» σε ειδικές και πολλές φορές ακριβές εξετάσεις.

Ο έλεγχος του σπέρματος (σπερμοδιάγραμμα) καθώς και ένας ορμονολογικός έλεγχος, ώστε να ελεγχθεί κατά πόσο γίνεται και πότε ωορρηξία, σε συνδυασμό με ένα κολπικό υπερηχογράφημα ίσως είναι κάποιες βασικές εξετάσεις στις οποίες θα πρέπει να υποβληθεί το ζευγάρι πριν αρχίσει τις προσπάθειες για τεκνοποίηση.

Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να γίνεται πλήρης έλεγχος, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης υστεροσαλπιγγογραφία, έλεγχο θυρεοειδούς και σακχάρου καθώς και λεπτομερή ορμονολογικό προφίλ της γυναίκας.

Πηγή: youweekly.gr

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας στο Athensmagazine.gr.