Παρασκευή, 26 Απριλίου 2019

Θέλεις να είσαι ο πιο έξυπνος; - Αυτή είναι η άσκηση που θα σε βοηθήσει!

Μήπως την κάνεις ήδη;

25 Μαρτίου 2019 18:35
Θέλεις να είσαι ο πιο έξυπνος; - Αυτή είναι η άσκηση που θα σε βοηθήσει!

Ασχολείσαι με τον αθλητισμό ή όχι; Αν όχι ήρθε η ώρα να το κάνεις! Αν θέλεις να είσαι ο πιο έξυπνος αυτή είναι η άσκηση που θα σε βοηθήσει! Βάλε την άσκηση στην ζωή σου και δες τα οφέλη!

Οι προπονήσεις με αντιστάσεις, ωφελούν τις γνωστικές ικανότητες όπως η προσοχή και η σκέψη, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα.

«Αυτή η μελέτη αποτελεί σημαντικό βήμα στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ της σωματικής και της πνευματικής και ψυχικής υγείας», δήλωσε ο Daniel Mirman επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου. «Τα οφέλη της άσκησης στην σωματική υγεία είναι ήδη γνωστά. Θέλουμε να γνωρίζουμε περισσότερα για το πώς αυτός ο τύπος άσκησης επηρεάζει τα συναισθήματα και τη νοητική λειτουργία του αθλούμενου».

Άσκηση πιο έξυπνος

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Psychological Research έγινε για να εκτιμηθεί το πώς τα προγράμματα ασκήσεων με αντιστάσεις βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου. Τέσσερις προηγούμενες αναλύσεις που διεξήχθησαν εντόπισαν τις επιδράσεις της προπόνησης με αντιστάσεις στη γνωστική λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων των μετρήσεων γνωστικής δυσλειτουργίας, εκτελεστικής λειτουργίας και λειτουργίας μνήμης.

Τα αποτελέσματα έδειξαν θετική επίδραση της προπόνησης με αντιστάσεις στις σύνθετες γνωστικές διεργασίες, στις μετρήσεις γνωστικής απεικόνισης και εκτελεστικής λειτουργίας, αλλά δεν υπήρξε καμία επίδραση στις μετρήσεις λειτουργίας της μνήμης. Αυτό μπορεί να οφείλεται στις γνωστικές απαιτήσεις των ασκήσεων με αντιστάσεις, η οποία χρειάζεται σχεδιασμό και συγκέντρωση στις λεπτομέρειες για να εκτελεστεί. Αυτή η μορφή εξάσκησης της προσοχής μπορεί να εξηγεί και γιατί η γενική γνωστική και εκτελεστική λειτουργία βελτιώνεται, ενώ η λειτουργία της μνήμης η οποία δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην προπόνηση με αντιστάσεις, μένει στάσιμη.

Η μετα-ανάλυση έδειξε επίσης ότι η επίδραση της άσκησης με αντιστάσεις στην γνωστική λειτουργία είναι άκρως ευμετάβλητη, κάτι που αποτελεί ένα ζήτημα προς διερεύνηση σε μελλοντικές μελέτες. Ο ρόλος της διάρκειας της άσκησης, της συχνότητας και της έντασης θα είναι ένα κομβικό θέμα που πρέπει να εξεταστεί.

Αν θέλεις καλλίγραμμα πόδια 12 λεπτά την μέρα αρκούν!

Έμφραγμα: Όλες οι γυναίκες πρέπει να δώσουν προσοχή στα συμπτώματα!

Οι γυναίκες πρέπει να δώσουν μεγάλη προσοχή στα ύποπτα συμπτώματα του εμφράγματος! Οι γυναίκες δεν πρέπει να αγνοούν τα συμπτώματα ή να ξεγελιούνται! Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν ποια είναι τα συμπτώματα που μπορεί να τις γλιτώσουν από έμφραγμα!

Ο πόνος στο στήθος θεωρείται - και δικαίως - το σήμα κατατεθέν για το έμφραγμα. Ωστόσο το έμφραγμα μπορεί να εκδηλωθεί στις γυναίκες και με πολλά άλλα, που δεν έχουν καμία σχέση με αυτόν. Ακόμα, δε, κι αν εκδηλωθεί, μπορεί να μην είναι τόσο δραματικός όσο νομίζουμε.

Αντιθέτως, μπορεί να θυμίζει περισσότερο ένα αίσθημα πίεσης στο στήθος ή ακόμα και τις καούρες.

Ασυνήθιστη κούραση
Οι περισσότερες γυναίκες είναι τόσο πολυάσχολες, ώστε αναμενόμενο είναι να νιώθουν μονίμως κουρασμένες. Αυτό είναι φυσιολογικό.

Αν, όμως, η κόπωσή σας είναι νέα ή εντελώς διαφορετική απ’ ό,τι ξέρατε έως σήμερα, καλό είναι να συμβουλευθείτε έναν γιατρό. Πρακτικά αυτό σημαίνει τα εξής:

Έμφραγμα γυναίκες

* Νιώθετε ξαφνικά εξαντλημένη, έπειτα από την κλασική προπόνηση που έχετε συνηθίσει να κάνετε.

* Δεν έχετε κάνει κάτι κοπιώδες, αλλά αισθάνεστε κουρασμένη ή αίσθημα βάρους στο στήθος

* Νιώθετε εξάντληση όταν κάνετε κάτι απλό (π.χ. στρώνετε το κρεβάτι, πάτε στο μπάνιο, πηγαίνετε για ψώνια).

* Παρότι νιώθετε υπερβολικά κουρασμένη, κάνετε ανήσυχο ύπνο.

Εφίδρωση ή/και δυσκολία στην αναπνοή
Καθώς μεγαλώνουν οι γυναίκες, είναι φυσιολογικό να τις κάνει να λαχανιάζουν η καθιστική ζωή και η σταδιακή αύξηση του σωματικού βάρους. Είναι επίσης φυσιολογικές οι εξάψεις κατά την εμμηνόπαυση.

Τα ίδια συμπτώματα όμως μπορεί να υποδηλώνουν πρόβλημα στην καρδιά, όταν συμβαίνουν υπό ορισμένες συνθήκες:

* Αιφνίδια εφίδρωση ή λαχάνιασμα δίχως να υπάρχει ταυτοχρόνως σωματική καταπόνηση

* Δύσπνοια που επιδεινώνεται με τον καιρό έπειτα από σωματική καταπόνηση

* Δύσπνοια που επιδεινώνεται όταν ξαπλώνετε και βελτιώνεται όταν σηκώνεστε όρθια

* Αίσθημα παγωμένου ιδρώτα να κυλάει στην πλάτη σας, δίχως να υπάρχει λόγος

* Εφίδρωση ή δυσκολία στην αναπνοή που συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα, όπως πόνος στο στήθος ή κόπωση.

Πόνος στον αυχένα, τη γνάθο ή την πλάτη
Το έμφραγμα μπορεί να ενεργοποιήσει τα νεύρα στην περιοχή της καρδιάς, αλλά μερικές φορές προκαλεί πόνο σε άλλα σημεία του σώματος.

Ο πόνος στη γνάθο (σαγόνι), την πλάτη ή τα χέρια μπορεί να υποδηλώνει πρόβλημα με την καρδιά. Αυτό ισχύει κυρίως όταν ο πάσχων δεν μπορεί να εντοπίσει την πηγή του (π.χ. δεν νιώθει πόνο σε ένα συγκεκριμένο μυ ή άρθρωση).

Αν ο πόνος αρχίζει ή επιδεινώνεται όταν κάνετε κάτι κοπιώδες σωματικά, αλλά σταματά όταν διακόπτετε αυτό που κάνετε, πρέπει να συμβουλευθείτε έναν γιατρό.

Πρέπει επίσης να γνωρίζετε τα εξής:

* Οι γυναίκες που παθαίνουν έμφραγμα μπορεί να αισθανθούν πόνο σε οποιοδήποτε χέρι. Οι άνδρες όμως κατά κανόνα τον νιώθουν στο αριστερό.

* Ο πόνος στην ράχη ή στη μέση που είναι ύποπτος για έμφραγμα στις γυναίκες, συχνά αρχίζει από το στήθος και εξαπλώνεται προς τα πίσω.

* Ο πόνος μερικές φορές είναι ξαφνικός, δεν οφείλεται σε σωματική καταπόνηση και μπορεί να ξυπνήσει τη γυναίκα τη νύχτα.

* Ο πόνος στη γνάθο μπορεί να εντοπίζεται στην αριστερή, κατώτερη πλευρά της.

Πόσο διαρκούν
Οι γυναίκες συχνά αναφέρουν ότι είχαν τα προαναφερθέντα συμπτώματα επί λίγες εβδομάδες έως ένα μήνα πριν πάθουν το έμφραγμα.

Αυτό σημαίνει πως είχαν το περιθώριο να απευθυνθούν στον γιατρό για να προλάβουν το επαπειλούμενο έμφραγμα. Αν, λοιπόν, εκδηλώσετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω συμπτώματα, συμβουλευθείτε γρήγορα τον γιατρό σας.

Φροντίστε μόνο να καταγράψετε αναλυτικά τι νιώθετε, ώστε να του το περιγράψετε με ακρίβεια. Ενημερώστε τον επίσης αναλυτικά για το ιατρικό ιστορικό σας, το οικογενειακό ιστορικό σας και αν κάτι στρεσογόνο συμβαίνει στη ζωή σας.

Πότε να ζητήσετε επειγόντως βοήθεια
Ζητήστε αμέσως να σας μεταφέρουν στο νοσοκομείο, εάν εκδηλώσετε πόνο στο στήθος ή δυσφορία μαζί με ένα από τα εξής συμπτώματα:

* Πόνο ή δυσφορία σε άλλο τμήμα του κορμού (μπράτσα, αριστερός ώμος, αυχένας, πλάτη, γνάθος, στομάχι)

* Δυσκολίες στην αναπνοή ή δύσπνοια

* Εφίδρωση ή κρύο ιδρώτα

* Αίσθημα βάρους στο στομάχι, δυσπεψία ή αίσθημα πνιγμονής (μπορεί να μοιάζουν με έντονες καούρες)

* Ναυτία ή έμετο

* Ζάλη, ίλιγγο, ακραία αδυναμία, αγχώδη διαταραχή

Γρήγορο ή ακανόνιστο καρδιακό παλμό

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας στο Athensmagazine.gr.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share