Σάββατο, 20 Ιουλίου 2019

Νιώθετε εθισμένοι στην ζάχαρη και θέλετε απεγνωσμένα γλυκό; - Τι συμβαίνει;

Σας αφορά!

21 Μαρτίου 2019 14:05
Νιώθετε εθισμένοι στην ζάχαρη και θέλετε απεγνωσμένα γλυκό; - Τι συμβαίνει;

Αν νιώθετε συνέχεια την ανάγκη να τρώτε γλυκά και νιώθετε εθισμένοι στη ζάχαρη δείτε τι πραγματικά σας συμβαίνει! Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι γλυκαντικές ουσίες που χρησιμοποιούνται σε διάφορα αναψυκτικά και γλυκά, μπορούν να προκαλέσουν εθισμό παρόμοιο με εκείνο που προκαλεί η χρήση κοκαΐνης ή ηρωίνης. Είναι σημαντικό να προσέχουμε την υγεία μας σε όλα τα επίπεδα λοιπόν και να αναγνωρίζουμε τα σημάδια ότι καταναλώνουμε υπερβολική ζάχαρη!!

Γιατί συμβαίνει αυτό ;

Όταν καταναλώνουμε ζάχαρη ή οποιαδήποτε τροφή περιέχει ζάχαρη (όχι απαραίτητα μόνο τα γλυκά), διεγείρεται στον οργανισμό η απελευθέρωση μιας ουσίας, της ντοπαμίνης, η οποία δρας τον εγκέφαλο χαρίζοντάς μας ένα αίσθημα πληρότητας, χαράς και απέραντης ικανοποίησης.

Όταν ο εγκέφαλος αρχίσει να αντιλαμβάνεται ότι πηγή της χαράς είναι η κατανάλωση ζάχαρης και γλυκών, προκειμένου να παραμείνει σε αυτή την κατάσταση, ζητάει ακόμα περισσότερη ζάχαρη.

Μπορεί η ζάχαρη να μην είναι μια ναρκωτική ουσία, αλλά ο εθισμός που προκαλεί καθώς και τα προβλήματα υγείας είναι εξίσου σημαντικά και επικίνδυνα, και για τον λόγο αυτό χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.

Εθισμός στη ζάχαρη

Παθήσεις από υπερκατανάλωση ζάχαρης

Παχυσαρκία

Διαβήτης τύπου 2

Νεφρικές βλάβες

Καρδιαγγειακά νοσήματα

Καρκίνος

Υψηλή χοληστερόλη

Αυξημένα τριγλυκερίδια

Αρθρίτιδα

Ουρική αρθρίτιδα

Σκλήρυνση κατά πλάκας

Κατάθλιψη

Προβλήματα στην όραση

Έντονες και συχνές ημικρανίες

Οστεοπόρωση

Τρόποι αντιμετώπισης της λαχτάρας για ζάχαρη

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό, όχι μόνο για το σωματικό βάρος μας και τη σιλουέττα μας, αλλά κυρίως για λόγους υγείας, να καταφέρουμε να ελέγξουμε τη λαχτάρα για κατανάλωση ζάχαρης και το συνεχές τσιμπολόγημα γλυκισμάτων και άλλων σύνθετων υδατανθράκων.

Με μερικές χρήσιμες συμβουλές και μερικές εύκολες μεθόδους, λίγη υπομονή και καλή διάθεση, μπορούμε να καταφέρουμε να απεξαρτηθούμε από το «ναρκωτικό» με το όνομα ζάχαρη, και να καταφέρουμε να ζήσουμε μια ζωή γεμάτη υγεία, με ένα όμορφο κορμί και χωρίς εξαρτήσεις.

Διακόπτουμε την κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής περιέχει ζάχαρη για τουλάχιστον 4 με 5 ημέρες (φυσικά για καλύτερα αποτελέσματα μπορεί να ακολουθηθεί και πιο αυστηρό προγραμμα διάρκειας 4 εβδομάδων για όσα άτομα μπορούν να αντέξουν την μακρά αποχή από τη ζάχαρη), ώστε να μπορέσει να απεξαρτηθεί ο οργανισμός και να σταματήσει να την ζητάει τόσο έντονα.

Δείτε πως η ζάχαρη μέσα σε τρία λεπτά μπορεί να καταστρέψει τον οργανισμό μας!

Μαθαίνουμε να διακρίνουμε τη ζάχαρη μέσα στα τρόφιμα για να μπορούμε να την αποφύγουμε. Η ζάχαρη δεν είναι μόνο στα γλυκά, για τον λόγο αυτό είναι πολύ δύσκολο για ορισμένους να κατανοήσουν πως καταναλώνουν ζάχαρη στη διάρκεια της ημέρας ακόμα και όταν δεν τρώνε γλυκά.

Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων στη διατροφή μας. Ακόμα και τα φρούτα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο, περιέχουν μικρές ποσότητες ζάχαρης, με αποτέλεσμα να ξεγελούν την ανάγκη μας για γλυκό.

Μειώνουμε τις ποσότητες του φαγητού που τρώγαμε στο μισό. Τρώγοντας πλέον μισή μερίδα ή πίνοντας τη μισή ποσότητα χυμού ή αναψυκτικού, μειώνουμε σταδιακά την εξάρτηση του οργανισμού μας απέναντι στη ζάχαρη.

Λαμβάνουμε χρώμιο πριν από το κύριο γεύμα. Το χρώμιο παρουσιάζει την ικανότητα να ελέγχει και να ρυθμίζει τα επίπεδα της ινσουλίνης της γλυκόζης στο αίμα, αποτρέποντας βουλιμικά επεισόδια.

Διατηρούμε θετική σκέψη και ψυχολογία, και εάν το επιθυμούμε ορίζουμε και ένα άτομο να μας συμπαραστέκεται κάθε φορά που νιώθουμε επιρρεπείς και να μας υπενθυμίζει τον στόχο μας.

Εννέα ημέρες χωρίς ζάχαρη: Δείτε τι παθαίνει το σώμα μας!

Οι άνθρωποι που σταματούν να τρώνε τρόφιμα με ζάχαρη μπορεί να δουν εντυπωσιακές βελτιώσεις στην υγεία τους μέσα σε μόλις εννέα ημέρες, ακόμα κι αν δεν μειώσουν τις θερμίδες τους, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.Όπως έδειξε, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα είχαν συμβεί εντυπωσιακές αλλαγές στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης σε μικρή ομάδα παχύσαρκων παιδιών και εφήβων, παρότι δεν είχαν χάσει ούτε γραμμάριο σωματικού βάρους.

Το εύρημα αυτό υποδηλώνει ότι η ζάχαρη είναι μεταβολικώς επιβλαβής όχι εξαιτίας των θερμίδων της, αλλά εξαιτίας του τρόπου επίδρασής της στον οργανισμό, λένε οι ερευνητές.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Obesity», εξέτασε τις επιδράσεις του περιορισμού της ζάχαρης στο μεταβολικό σύνδρομο – μία ομάδα παθήσεων και διαταραχών που συνυπάρχουν σε έναν άνθρωπο και αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος, εγκεφαλικού και τύπου 2 διαβήτη.

Στις διαταραχές από τις οποίες μπορεί να πάσχει κανείς συμπεριλαμβάνονται η υπέρταση, η αυξημένη περίμετρος μέσης, τα αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων, τα μειωμένα επίπεδα «καλής» (HDL) χοληστερόλης και τα αυξημένα επίπεδα σακχάρου (προδιαβήτης ή διαβήτης).

Στη μελέτη συμμετείχαν 43 παιδιά, ηλικίας 9 έως 18 ετών, τα οποία ήσαν παχύσαρκα και έπασχαν από τουλάχιστον μία ακόμα παράμετρο του μεταβολικού συνδρόμου.

Οι επιστήμονες από το Νοσοκομείο Παίδων Benioff του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο (UCSF), υπέβαλλαν τα παιδιά σε μία σειρά εξετάσεων και στη συνέχεια τους ζήτησαν να ακολουθήσουν πιστά επί εννέα ημέρες ένα διαιτολόγιο, το οποίο περιείχε κάθε είδους πρόχειρο φαγητό αλλά κανένα γλυκό.

Στην πραγματικότητα, το νέο διαιτολόγιο περιείχε ό,τι συνήθιζαν να τρώνε τα παιδιά, ακόμα και τα χοτ-ντογκ, τις πίτσες και τις τηγανητές πατάτες, αλλά τα γλυκά είχαν αντικατασταθεί με άλλους υδατάνθρακες (π.χ. ψωμιά, ζυμαρικά) ενώ οι συνολικές θερμίδες, λίπη και πρωτεΐνες είχαν παραμείνει σταθερές.
Επιπλέον, οι ερευνητές ζύγιζαν καθημερινά τα παιδιά και μόλις έβλεπαν ότι κάποιο πήγαινε να χάσει βάρος, του ζητούσαν να αυξήσει την πρόσληψη τροφής, διότι δεν ήθελαν να υπάρξουν αλλαγές στους δείκτες της υγείας τους εξαιτίας του αδυνατίσματος.

Τους ζήτησαν επίσης να αποφύγουν να αυξήσουν το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητάς τους.

Αποτέλεσμα: στο τέλος των εννέα ημερών η διαστολική αρτηριακή πίεση (ο μεγάλος αριθμός στη μέτρηση) των παιδιών είχε μειωθεί κατά 5 χιλιοστά της στήλης υδραργύρου (mmHg), τα τριγλυκερίδιά τους είχαν μειωθεί κατά 33 mg/dl και η «κακή» (LDL) χοληστερόλη τους κατά 10 mg/dl.

Ζάχαρη

Επιπλέον, το σάκχαρό τους είχε μειωθεί κατά 5 mg/dl και τα επίπεδα ινσουλίνης κατά το ένα τρίτο.

Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι τα παιδιά άρχισαν να αντιλαμβάνονται καλύτερα τα μηνύματα κορεσμού της πείνας από τον οργανισμό τους και κάποια άρχισαν να γκρινιάζουν ότι οι ερευνητές τους ζητούσαν να τρώνε πάρα πολύ.

«Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι η ζάχαρη είναι μεταβολικώς επιβλαβής όχι εξαιτίας των θερμίδων ή των επιδράσεών της στο σωματικό βάρος, αλλά απλώς επειδή είναι ζάχαρη», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ρόμπερτ Λάστιγκ, καθηγητής Κλινικής Παιδιατρικής στο UCSF.

«Είναι τα ισχυρότερα που διαθέτουμε έως σήμερα για το ότι οι δυσμενείς επιδράσεις της δεν σχετίζονται με τις θερμίδες ή την αύξηση του σωματικού βάρους, αλλά με την ίδια την φύση της».

«Δεν έχω δει ποτέ σε μελέτες με ανθρώπους τόσο δραματικά αποτελέσματα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα», πρόσθεσε ο ερευνητής δρ Ζαν-Μαρκ Σβαρτς, καθηγητής στο Τμήμα Βασικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Touro της Καλιφόρνια.

«Μέσα σε μόλις εννέα ημέρες από τον περιορισμό της ζάχαρης από το 28% των ημερήσιων θερμίδων στο 10%, είδαμε σε όλα τα παιδιά και τους εφήβους εντυπωσιακές βελτιώσεις.
»Ας μην ξεχνάμε ότι πολλά έτοιμα τρόφιμα του εμπορίου περιέχουν ζάχαρη, επομένως είναι δύσκολο να αποκλειστεί εντελώς από τη διατροφή. Αλλά ακόμα κι έτσι, τα οφέλη για την υγεία είναι πολύ μεγάλα»

Οι δύο επιστήμονες λένε επίσης ότι τα ευρήματά τους καταρρίπτουν τον μύθο ότι «μία θερμίδα είναι θερμίδα, απ’ όπου κι αν προέρχεται» και, αντιθέτως, δείχνουν ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία το είδος της θερμίδας.

«Άλλο είναι οι θερμίδες του ψωμιού και άλλες των γλυκών – και αυτό πρέπει πλέον να το καταλάβουμε όλοι», κατέληξε ο δρ Λάστιγκ.

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας στο Athensmagazine.gr.

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share