Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020

Υπερβολική εφίδρωση; - Εύκολες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να το περιορίσεις!

6 Ιουλίου 2017 19:43
Υπερβολική εφίδρωση; - Εύκολες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να το περιορίσεις!

Δεν υπάρχει τίποτα πιο φυσιολογικό από τις λειτουργίες του οργανισμού όπως η εφίδρωση. Μέσω της έκκρισης του ιδρώτα εξασφαλίζεται η σταθερή θερμοκρασία μας όταν βρισκόμαστε σε ζεστό περιβάλλον ή κάνουμε κάποιο είδος σωματικής άσκησης.

Μήπως όμως ιδρώνετε υπερβολικά ακόμη και όταν δεν έχει πολύ ζέστη;

Υπάρχουν κάποια προβλήματα υγείας που μπορεί να ευθύνονται για αυτό. Δείτε ποια είναι αυτά, αλλά και σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να συμβουλευτείτε γιατρό.

Ο υπερθυρεοειδισμός μπορεί να προκαλέσει υπερβολική εφίδρωση. Στην περίπτωση αυτή θα ιδρώνετε σε όλο το σώμα (γενικευμένη υπεριδρωσία).

Ο υπερθυρεοειδισμός εκδηλώνεται όταν ο θυρεοειδής αδένας παράγει υπερβολική ποσότητα θυρεοειδικών ορμονών, γεγονός που επηρεάζει το μεταβολισμό του σώματος.

Αν έχετε υπερθυρεοειδισμό θα παρατηρήσετε και άλλα συμπτώματα, όπως ταχεία και απότομη απώλεια βάρους, δυσκολία στον ύπνο, άγχος, αυξημένη όρεξη, ταχυπαλμία ή τρόμο (τρέμουλο) στα χέρια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι εμφανίσεις των γυναικών του Survivor στον ημιτελικό! Ποιες έκλεψαν την παράσταση και ποιες κρίνονται κακοντυμένες;

Σε ορισμένες παθολογικές καταστάσεις όπως είναι ο σακχαρώδης διαβήτης, ο ιδρώτας έχει χαρακτηριστική οσμή. Αν ιδρώνετε υπερβολικά, και αυτό δεν οφείλεται στην ζέστη, μπορεί επίσης να υπάρχει κάποιο καρδιολογικό πρόβλημα.

Αν λοιπόν σας εκδηλωθεί ξαφνικά υπεριδρωσία ή παρατηρήσετε ότι ο ιδρώτας σας μυρίζει έντονα, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε γιατρό. Υπεριδρωσία μπορεί επίσης να εκδηλωθεί και σε γυναίκες στην εμμηνόπαυση, αλλά και στους παχύσαρκους.

Όταν ο ιδρώτας οφείλεται στο άγχος

Οι αγχώδεις διαταραχές, δεν επηρεάζουν μόνο τις σχέσεις σας με τους άλλους ή την καθημερινή σας ζωή, ίσως ευθύνονται και για την έντονη εφίδρωση που αντιμετωπίζετε. Σε ορισμένα άτομα η έντονη εφίδρωση εκδηλώνεται συχνά σε περιόδους που το άγχος κυριαρχεί. Αν αντιμετωπίζετε αγχώδεις διαταραχές θα έχετε πιθανότατα και άλλα συμπτώματα. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν διάρροια, ναυτία, δυσκολία στη συγκέντρωση ή τον ύπνο και υπερβολική ανησυχία.

Υπερβολική εφίδρωση: Σημάδια ότι θα πρέπει να δείτε γιατρό

Πρέπει να δείτε γιατρό εξαιτίας της υπερβολικής εφίδρωσης; Μάλλον, αν έχετε αυτά τα συμπτώματα:

Αν ξυπνάτε με κρύο ιδρώτα ή βρίσκεται τη μαξιλαροθήκη και τα σεντόνια σας υγρά το πρωί.
Γενικευμένη εφίδρωση: αν έχετε έντονη εφίδρωση σε όλο το σώμα σας, και όχι μόνο στο κεφάλι, το πρόσωπο, τις μασχάλες, τη βουβωνική χώρα, τα χέρια ή τα πόδια.

Ασύμμετρη εφίδρωση: εάν παρατηρήσετε ότι ιδρώνετε μόνο στη μία πλευρά του σώματός σας, όπως π.χ. στη μια μασχάλη.

Ξαφνικές αλλαγές: αν η εφίδρωση ξαφνικά επιδεινώνεται δηλαδή εκεί που δεν ιδρώνατε εύκολα, παρατηρείτε ότι ιδρώνετε με το παραμικρό.

Αυτό το γνωρίζατε;

Μόνο το 1% των ιδρωτοποιών αδένων βρίσκεται κάτω από τη μασχάλη. Οι γυναίκες ιδρώνουν με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τους άνδρες. Έχουν περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες στην μασχάλη, και ιδρώτα με υψηλότερο pH (είναι περισσότερο αλκαλικός σε σχέση με των ανδρών). Το δέρμα εκκρίνει περίπου 1,5 λίτρο ιδρώτα σε καθημερινή βάση. Διαθέτουμε δύο εκατομμύρια ιδρωτοποιούς αδένες στο σώμα μας που σκοπό έχουν τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του.

Πώς θα περιορίσεις την υπερβολική έκκριση ιδρώτα

Χρησιμοποίησε το αποσμητικό σου σωστά!

Ναι, υπάρχει κόλπο και πιθανότατα δεν το ξέρετε. Είναι πιο αποτελεσματικό να απλώνετε αποσμητικό πριν πέσετε για ύπνο.
Όταν το δέρμα σας είναι στεγνό γίνετε απορρόφηση των συστατικών του από τους πόρους, προλαβαίνοντας τον ιδρώτα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Survivor Πανόραμα: Ο Ντάνος διαψεύδει όλα αυτά που ακούστηκαν για την προσωπική του ζωή! (video)

Φορέστε τα σωστά ρούχα

Αφήστε τα συνθετικά και τα νάιλον για τους άλλους και επενδύστε στο βαμβάκι και το λινό. Μπορεί να ξοδέψετε λίγα παραπάνω χρήματα, ωστόσο, θα δείτε την διαφορά.

Μην μείνετε, όμως, μόνο στο ύφασμα αλλά και στο χρώμα. Αν και καλοκαίρι προτιμήστε πιο σκούρα χρώματα, για να μην φαίνονται τόσο πολύ οι λεκέδες από τον ιδρώτα.

Να είστε πάντα προετοιμασμένες

Ευτυχώς, οι εταιρείες έχουν προνοήσει και έχουν βγάλει στην αγορά ειδικά μαντηλάκια που απορροφούν την γυαλάδα και σας αφήνουν ασπροπρόσωπες. Αν πάλι δεν θέλετε να ξοδέψετε τα χρήματά σας σε μια τέτοια αγορά, την ίδια δουλειά κάνουν και τα φίλτρα του καφέ.

Κρατήστε τις μασχάλες σας όσο το δυνατόν πιο στεγνές. Τα βακτήρια δεν μπορούν να αναπαραχθούν εύκολα σε ξηρές περιοχές του σώματος.

Αν ιδρώνετε κυρίως επειδή ασκείστε έντονα και τακτικά και αυτή είναι η Νο 1 αιτία της κακής οσμής του σώματός σας, τότε φροντίστε να πλένετε συχνά τα ρούχα που φοράτε στην γυμναστική. Τα ιδρωμένα ρούχα γυμναστικής ευνοούν την ανάπτυξη βακτηρίων.

Αλλάξτε τη διατροφή σας. Μερικές φορές, τα λιπαρά τρόφιμα, τα έλαια, ή οι τροφές με έντονο άρωμα, όπως το σκόρδο, το κάρυ, και τα κρεμμύδια, μπορούν να «διαρρεύσουν» μέσα από τους πόρους σας και να προκαλέσουν έντονη κακοσμία. Συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό ή τον διαιτολόγο σας πριν κάνετε δραστικές διαιτητικές αλλαγές.

Το να ξυρίζετε την μασχάλη σας τακτικά θα βοηθήσει επίσης στο να αποτρέψετε την συσσώρευση βακτηρίων και μπορεί επίσης να μειώσετε τον ιδρώτα και την κακοσμία.

Πηγή: youweekly.gr

 

Ομορφιά & Υγεία

Ροή ειδήσεων

Share