Αριστοτέλης Ωνάσης: Πρώην αεροσυνοδός της Ολυμπιακής αποκαλύπτει για τον Έλληνα κροίσο
«Είχαμε χρυσά μαχαιροπίρουνα»
Για τις όμορφες στιγμές που έζησε όσο δούλευε για τον Αριστοτέλη Ωνάση μίλησε η Γιοχανά Καλαφούτη, πρώην αεροσυνοδός. Στην κάμερα της εκπομπής του Happy Day, μέσα από το ιστορικό Boeing 747 αναφέρθηκε και στην Τζάκι Κένεντι.
«Ήταν η χρυσή εποχή των αερομεταφορών στην Ελλάδα γιατί είχαμε την τύχη να έχουμε ως ιδρυτή της Ολυμπιακής τον μεγάλο Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος ήταν ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας. Άνοιξε την Ολυμπιακή το 1957, εγώ προσλήφθηκα τη δεκαετία του ’70, στην αρχή, φορώντας αυτή την ωραία στολή του Τσεκλένη.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήθελε μια άριστη πρώτη θέση, είχαμε χρυσά μαχαιροπίρουνα, είχαμε κρύσταλλα, πορσελάνες… Είχαμε ειδικά μενού, έβγαινε το πρώτο πιάτο, τον καλωσορίζαμε με σαμπάνια, είχαμε τα ορεκτικά που ήταν αστακός, αυγοτάραχο», είπε αρχικά η Γιοχάνα Καλαφούτη.
«Λέγαμε στον Αριστοτέλη Ωνάση “τι να σας φέρουμε;” και έλεγε “ασχοληθείτε με τους άλλους επιβάτες, αν θέλω κάτι θα σας πω”. Οι μεγάλοι άνθρωποι είναι πάντα πάρα πολύ απλοί. Η Τζάκι Κένεντι από την ώρα που έμπαινε στο αεροπλάνο μέχρι να βγει, δεν έτρωγε, δεν έπινε, έπινε ένα καφέ, έβαζε τη μάσκα της και κοιμόταν», πρόσθεσε επίσης η Γιοχάνα Καλαφούτη.
Ολυμπιακή: Όταν τρώγανε οι επιβάτες με χρυσά κουτάλια
Η Ολυμπιακή Αεροπορία έχει γράψει τη δική της ιστορία στο παγκόσμιο στερέωμα, αναφορικά με τον τομέα των πτήσεων, χαρίζοντας μοναδικές στιγμές, από την εποχή του Αριστοτέλη Ωνάση μέχρι τις πιο πρόσφατες μέρες.
Τον Ιούλιο του 1956 οι αεροπορικές συγκοινωνίες της Ελλάδας περνάνε μετά από συμφωνία με το Ελληνικό Κράτος στα χέρια του Αριστοτέλη Ωνάση, που ήταν μεν ένας ανοιχτοχέρης, αλλά γνωρίζοντας τι θα επερχόταν στην χώρα. Η «Ολυμπιακή Αεροπορία» ξεκινά τη λειτουργία της στις 6 Απριλίου 1957.
Το φαγητό και τα χρυσά κουτάλια
Εκείνη την εποχή το φαγητό δινόταν στους επιβάτες σε επίχρυσα σερβίτσια, οι αεροσυνοδοί και οι πιλότοι φορούσαν στολές υψηλής ραπτικής και η πορεία της εταιρείας ήταν συνεχώς ανοδική.
Ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση σε αεροπορικό δυστύχημα το 1972 θα ορίσει την αρχή του τέλους για την εταιρεία. Λίγους μήνες αργότερα ο Αριστοτέλης Ωνάσης πουλά την Ο.Α. στο ελληνικό δημόσιο και το 1975 πεθαίνει.
Οι αεροσυνοδοί... μοντέλα και ο Pierre Cardin
Κομψές, φινετσάτες, εντυπωσιακές, άλλοτε παραδοσιακές και άλλες φορές μοντέρνες, ενίοτε κακόγουστες. Oι στολές του ιπτάμενου προσωπικού των αεροπορικών εταιριών έχουν περάσει από χίλια κύματα.
Η Ολυμπιακή Αεροπορία ήταν μία από αυτές τις εταιρίες που έδιναν μεγάλη έμφαση στην αμφίεση των αεροσυνοδών. Κατέφευγε στις υπογραφές διάσημων σχεδιαστών μόδας, που αποτέλεσαν για την εποχή τους συνώνυμο στάτους και υψηλής αισθητικής.
Έργο κατά κύριο λόγο του Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος δεν άφηνε τίποτα στην τύχη και ήθελε τα καλύτερα για την «κοπελιά του», όπως συνήθιζε να χαρακτηρίζει την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Έτσι, μετά τον διάσημο Jean Dessès (ελληνιστί Γιάννης Ντεσσές, καθώς ήταν Έλληνας από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου), τον επονομαζόμενο «Βασιλιά της Μουσελίνας» και αργότερα την Coco Chanel, ο Ωνάσης επέλεξε το 1969 τον Pierre Cardin για να ντύσει τις αεροσυνοδούς του.
Εκείνος δημιούργησε ίσως την πιο πρωτότυπη στολή παγκοσμίως έως τότε στο χάρτη της αεροπορικής σκηνής. Εμπνευσμένος από τη space age μόδα που ήταν το trend της εποχής, ο διάσημος Γάλλος σχεδιαστής πλαισίωσε τη στολή με μια κάπα που άφησε εποχή και ένα καπέλο τύπου μπονέ, διαστημικής... αισθητικής. Το παζλ της προσωπικής πινελιάς του, συμπλήρωσαν η μίνι φούστα και ο φωτισμός του χρώματος, με τη μετατροπή από μπλε σε γαλάζιο.