Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Παίρνει ένα κομμάτι τυρί και το τυλίγει με λαδόκολλα - Ο λόγος; Πανέξυπνος!

Απίθανο κόλπο

14 Σεπτεμβρίου 2020 18:37
Παίρνει ένα κομμάτι τυρί και το τυλίγει με λαδόκολλα - Ο λόγος; Πανέξυπνος!
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Για να διατηρήσετε το τυρί φρέσκο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, τυλίξτε το σε λαδόκολλα! Ένας άλλος τρόπος αποθήκευσης του τυριού είναι ο εξής: απλώστε λίγο λάδι ή μαργαρίνη στην επιφάνεια του τυριού για να το διατηρήσετε φρέσκο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Αυτή η μέθοδος λειτουργεί εξαιρετικά για το σκληρό τυρί, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν για οποιονδήποτε τύπο. Ενώ, δείτε εδώ ποια τυριά είναι τα πιο υγιεινά.

Ανθότυρο ή κότατζ; Αυτό είναι το ιδανικό τυρί για να χάσεις βάρος

Όσοι προσέχουν τη διατροφή τους συχνά πέφτουν σε διλήμματα για διάφορα προϊόντα, ένα εξ αυτών και το τυρί. Αφού είδαμε ποια είναι η κατάλληλη ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως, ήρθε η ώρα να λύσουμε ένα αιώνιο δίλημμα. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά, ποιο τυρί να διαλέξουμε αν θέλουμε να χάσουμε βάρος και το δίλημμα βρίσκεται ανάμεσα στο ανθότυρο και το κότατζ.

Ανθότυρο

Ο νωπός ανθότυρος είναι ένα λευκό μαλακό τυρί τυρογάλακτος που ωριμάζει μόνο λίγες εβδομάδες πριν από τη διάθεσή του στην αγορά. Παρασκευάζεται από μείγμα τυρογάλακτος και φρέσκου αιγοπρόβειου γάλακτος, ωστόσο μπορεί να περιέχει και αγελαδινό γάλα ή ανθόγαλα. Διαθέτει υψηλή υγρασία, αρκετές πρωτεΐνες προερχόμενες κυρίως από το τυρόγαλα, μέτρια λιπαρά (12-20%), στην πλειονότητά τους όμως κορεσμένα, αρκετή λακτόζη (>4%) και λιγότερο ασβέστιο συγκριτικά με άλλα λευκά τυριά, π.χ. τη φέτα. Κατά κανόνα αλατίζεται πολύ ελαφρά και έτσι γενικά θεωρείται χαμηλό σε νάτριο, ωστόσο υπάρχουν εξαιρέσεις και σε κάποιες περιπτώσεις το αλάτι μπορεί να υπερβαίνει το 1,5% – αν πρέπει να ελέγχεις την πρόσληψη νατρίου, διάβαζε πάντα τη διατροφική ετικέτα της συσκευασίας!

Κότατζ

Γαλακτοκομικό προϊόν με σχετικά χαμηλές θερμίδες. Παρασκευάζεται συνήθως από παστεριωμένο αποβουτυρωμένο αγελαδινό γάλα, παστεριωμένο ανθόγαλα και οξυγαλακτική καλλιέργεια, επομένως είναι κατάλληλο και για γαλακτοχορτοφάγους, αφού δεν χρησιμοποιείται ζωική πυτιά. Διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες γάλακτος, κυρίως καζεΐνες που απορροφώνται πιο αργά και σε αμινοξέα, όπως η λευκίνη, που βοηθά ιδιαίτερα το μυϊκό ιστό, και η γλουταμίνη, πολύτιμη για το ανοσοποιητικό και την καλή υγεία των εντεροκυττάρων. Η περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες (λακτόζη) και λιπαρά είναι χαμηλή, από 1,9% έως 5,5% λιπαρά ανάλογα με το προϊόν, ενώ περιέχει κατά μέσο όρο 1% αλάτι.
ανθότυρο ή κότατζ

Διατροφικές πληροφορίες*

Ανά 100g

Ανθότυρο

Κότατζ

Θερμίδες

206 83
Πρωτεΐνες (g)

10,0
12,9

Υδατάνθρακες (g)

4,0 2,9
Λιπαρά (g)

-Κορεσμένα (g)

16,0

11,2

2,2

1,6

Φυτικές ίνες (g)

0 0,5
Νάτριο (mg)

224 400
Ασβέστιο (mg)

200 100
*Σε τυποποιημένα προϊόντα. Τα διατροφικά στοιχεία μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το προϊόν.

Ποιο από τα δύο;

Σε σύγκριση με το νωπό ανθότυρο, το κότατζ αποδίδει κατά πολύ λιγότερες θερμίδες στην ίδια ποσότητα κατανάλωσης, περισσότερες πρωτεΐνες, ελάχιστα λιπαρά και ελάχιστους υδατάνθρακες, ενώ γίνεται καλύτερα ανεκτό από άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη και είναι ιδιαίτερα χορταστικό. Όταν λοιπόν το κριτήριο δεν είναι η γευστική προτίμηση, τότε το κότατζ αποτελεί καλύτερη επιλογή από το ανθότυρο, παρά την υψηλή περιεκτικότητά του σε νάτριο, ιδίως δε σε δίαιτες αδυνατίσματος ή διατήρησης βάρους με ελεγχόμενη πρόσληψη θερμίδων και λιπαρών.

Γευστικές προτάσεις

Λόγω της γεύσης, της ιδιαίτερης ευκολίας και της ευελιξίας στη χρήση του, το κότατζ μπορεί να:

Καταναλωθεί μόνο του, π.χ. σκέτο ως ελαφρύ σνακ ή με λίγο μέλι και κανέλα ως επιδόρπιο.
Συνδυαστεί με άλλα τρόφιμα, π.χ. απλωμένο πάνω σε ψωμί, φρυγανιά, κρίθινο παξιμάδι και σαλάτες λαχανικών ή ως γέμιση σε κάθε είδους σάντουιτς και τυλιχτά (wraps) ή αναμειγμένο με ξηρούς καρπούς ή νιφάδες δημητριακών.
Χρησιμοποιηθεί ως βασικό συστατικό διαφόρων ωμών γλυκών, π.χ. σε cheesecake, γλυκίσματα με σοκολάτα ή σε γλυκίσματα με φρούτα (φρέσκα, ξερά ή κομπόστα).
Αντικαταστήσει πιο λιπαρά τυριά, π.χ. σε πατάτες, ομελέτες, πίτσες, μπιφτέκια κ.ά. ή το τριμμένο τυρί σε μακαρονάδες και άλλες παρασκευές ζυμαρικών.
Προσοχή! Πρέπει να διατηρείται στο ψυγείο και να καταναλώνεται μέσα σε λίγες ημέρες μετά το άνοιγμα της συσκευασίας του.

TAGS
 

Γεύση & Συνταγές

Ροή ειδήσεων

Share