Κυριακή, 21 Ιουλίου 2019

Τα τέσσερα βασικά λάθη που κάνουν το σπιτικό φαγητό χειρότερο απο το fast food!

Kαταλήγουμε να παχαίνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε!

19 Μαρτίου 2019 09:43
Τα τέσσερα βασικά λάθη που κάνουν το σπιτικό φαγητό χειρότερο απο το fast food!

Είναι γνωστό, ότι η υγιεινή διατροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το αν και κατά πόσον είναι εξοικειωμένος κανείς με το σπιτικό μαγείρεμα, ώστε να μην… παραγγέλνει διαρκώς απ’ έξω, ή να μην τρώει γενικά “έτοιμο φαγητό”.

Το μαγείρεμα στο σπίτι μπορεί να σας βοηθήσει να καταναλώνετε λιγότερο, λίπος, υδατάνθρακες και ζάχαρη από ό,τι το έτοιμο φαγητό σε ένα εστιατόριο, σύμφωνα με σχετική μελέτη, που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2015, στο επιστημονικό περιοδικό Public Health Nutrition.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το σπιτικό μαγείρεμα δεν μπορεί να γίνει με τρόπο που να είναι εξίσου, ή ακόμα και περισσότερο παχυντικός από τα έτοιμα φαγητά. “Ένα σπιτικό γεύμα μπορεί να είναι εξίσου ανθυγιεινό με ένα γεύμα εστιατορίου, αν χρησιμοποιείτε ανθυγιεινά υλικά, λάθος μεθόδους μαγειρέματος, ή αν δεν προσέχετε το μέγεθος στις μερίδες σας”, υποστηρίζει η δρ Jackie Topol, διαιτολόγος στη Νέα Υόρκη.

Δείτε λοιπόν τα 4 πιο κοινά λάθη που σχεδόν όλοι κάνουμε στο μαγείρεμα και καταλήγουμε να παχαίνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε:

Λάθος στο μαγείρεμα 1 : Βάζετε πάρα πολύ λάδι

“Πολλοί δεν συνειδητοποιούν πόσες πολλές θερμίδες καταναλώνουν, επειδή υπολογίζουν τις μερίδες με το μάτι”, λέει η δρ Topol. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το μαγείρεμα με λάδι. Είναι εύκολο να βάλετε πολύ περισσότερο από ό,τι χρειάζεται και αυτό είναι ένα πρόβλημα δεδομένου ότι μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο περιέχει περίπου 120 θερμίδες.

Τα τέσσερα βασικά λάθη που κάνουν το σπιτικό φαγητό χειρότερο απο το fast food!
Η λύση: Το ελαιόλαδο ανήκει στα υγιή λάδια και γενικά είναι καλό να χρησιμοποιείτε καλά λιπαρά στο μαγείρεμα, αλλά η δρ Topol προτείνει να μην βάζετε πάνω από δύο κουταλάκια του γλυκού (το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 80 θερμίδες) για τα περισσότερα γεύματα. Χρησιμοποιήστε μια μεζούρα για να βεβαιωθείτε ότι δεν ρίχνετε πάρα πολύ.

Λάθος στο μαγείρεμα 2: Οι “τηλεοπτικές” συνταγές παχαίνουν

Έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2015 στο περιοδικό Appetite διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που παρακολουθούν εκπομπές μαγειρικής και στη συνέχεια φτιάχνουν τα γεύματα μόνες τους με τις σημειώσεις που κράτησαν έχουν υψηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος σε σύγκριση με εκείνες που ακολουθούν συνταγές, τις οποίες βρήκαν στο διαδίκτυο.

Η λύση: Μην φοβάστε να κάνετε αλλαγές στις συνταγές, λέει η δρ Topol. Για παράδειγμα, εάν μια συνταγή απαιτεί κανονικά ζυμαρικά, εσείς αλλάξτε τα με ζυμαρικά ολικής άλεσης για περισσότερες ίνες. Επίσης, μη διστάσετε να μειώσετε κατά το ήμισυ ή και να παραλείψετε εντελώς τη ζάχαρη σε ένα μαρινάρισμα, ή σε μια σάλτσα σαλάτας.

Επίσης σημαντικό είναι να δείτε Μήπως σας «φουσκώνουν» τα όσπρια όταν τα τρώτε; - Αυτό είναι το μυστικό στο μαγείρεμα!

Λάθος στο μαγείρεμα 3: Δεν βάζετε αρκετά μπαχαρικά και καρυκεύματα

Στις περισσότερες κουζίνες μπορεί να βρει κανείς ένα σωρό από αποξηραμένα βότανα και μπαχαρικά, αλλά συχνά ξεχνάμε να τα χρησιμοποιούμε. Αλλά τα μπαχαρικά προσθέτουν πολύ γεύση με μηδενικές θερμίδες, κάτι που μετατρέπει ένα “βαρετό” γεύμα διαίτης σε ένα πολύ νόστιμο πιάτο. Επιπροσθέτως, τα μπαχαρικά περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η λύση: Πειραματιστείτε με διάφορα μπαχαρικά στην μαγειρική σας. Αν βρείτε μερικές “νέες γεύσεις” που σας αρέσουν, τότε θα απολαμβάνετε πιο νόστιμα γεύματα χωρίς να αυξάνετε τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Λάθος στο μαγείρεμα 4: Το… επάρατο “τσιμπολόγημα” όταν μαγειρεύετε

Η συνήθεια να δοκιμάζουμε και να τρώμε λίγο-λίγο από το φαγητό όσο μαγειρεύουμε προσθέτει θερμίδες στον τελικό… λογαριασμό. Το τσιμπολόγημα συνήθως δεν το λαμβάνουμε υπόψιν όταν μετράμε θερμίδες και αυτό είναι λάθος.

Η λύση: Εάν σας αρέσει να τσιμπολογάτε κάτι ενώ μαγειρεύετε, τότε κόψτε μερικά λαχανικά σε ένα πιατάκι δίπλα σας και τρώτε από αυτά (λίγο αγγούρι, λίγο μαρούλι, λίγη ντομάτα κλπ).

Εσύ γνωρίζεις ποια τρόφιμα έχουν περισσότερες από 2.000 θερμίδες; - Ιδού η απάντηση!

Εάν είσαι κι εσύ όπως εμείς που αποφασίζουμε να κάνουμε δίαιτα και να προσέξουμε την διατροφή μας και να περιορίσουμε τις θερμίδες στα τρόφιμα που καταναλώνουμε τότε πρέπει να ρίξει μία ματιά στο παρακάτω άρθρο και βίντεο!

Κι όμως υπάρχουν τρόφιμα τα οποία κυριολεκτικά "σπάνε" το κοντέρ των 2000 θερμίδων και σίγουρα πρέπει να τα γνωρίζετε εάν προσέχετε την διατροφή σας μίας και μπήκε η ανοιξούλα!

Μπορεί να έχουν χαρακτηρισθεί και ως θερμικές βόμβες αλλά κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί μόνο σε ένα ή δυο ή τρία ντόνατς.

Τρόφιμα θερμίδες

Γνωρίζετε ότι αν φάτε επτά ντόνατς θα πάρετε 2000 θερμίδες πολύ περισσότερες απ΄ όταν θα καταναλώνατε ένα λυκούλειο γεύμα

Αν καταφέρετε να φάτε 26 αβγά σε μια μόνο ημέρα θα επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με 2000 θερμίδες

Με τον ίδιο αριθμό θερμίδων θα επιβαρυνθείτε αν φάτε 42 νάγκετς κοτόπουλο πάλι μέσα σε μια ημέρα.

Αν σκεφτείτε να στραφείτε στα φρούτα και στα λαχανικά για να μειώσετε την επιβάρυνση απατάσθαι οικτρά.

19 μπανάνες δίνουν στον οργανισμό 2000 θερμίδες!

60 καρότα τον ίδιο αριθμό

Τρόφιμα θερμίδες

Αν πάλι προτιμάτε τους ξηρούς καρπούς δείτε στο βίντεο ότι 285 αμύγδαλα χαρίζουν απλόχερα 2000 θερμίδες.

Στο βίντεο που ακολουθεί θα πληροφορηθείτε από πρώτο χέρι τις τροφές που αντιστοιχούν στο μαγικό νούμερο των 2000 θερμίδων

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο Athensmagazine.gr.

 

Γεύση & Συνταγές

Ροή ειδήσεων

Share