Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024

Έτσι θα σώσεις τους υαλοκαθαριστήρες σου από την αλλαγή - Το κόλπο με τη βαζελίνη και 1 ακόμα υλικό που θα σου λύσει τα χέρια

Συμβουλές για να διατηρηθούν όσο περισσότερο γίνεται

11 Δεκεμβρίου 2022 12:44
 Έτσι θα σώσεις τους υαλοκαθαριστήρες σου από την αλλαγή - Το κόλπο με τη βαζελίνη και 1 ακόμα υλικό που θα σου λύσει τα χέρια
Από ATHENSMAGAZINE TEAM

Οι υαλοκαθαριστήρες είναι ένα από τα πιο «αδικημένα» εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου. Ένα από αυτά τα σημεία που ποτέ κανείς δεν παρατηρεί, μέχρι να χαλάσει.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Οδήγηση στη βροχή: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ασφαλή σας μετακίνηση

Ο βασικός λόγος που δεν δίνουμε ιδιαίτερη σημασία είναι ότι οποιοδήποτε πρόβλημα στον υαλοκαθαριστήρα, το καταλαβαίνουμε κατά κύριο λόγο όταν «βρωμίσει», βρέξει ή χιονίσει.

Αντίθετα, αν τα λάστιχα έχουν χάσει αέρα ή έχει πέσει η μπαταρία, σίγουρα θα το καταλάβεις αμέσως. Έτσι μπορεί να περάσουν μέρες ή εβδομάδες, χωρίς να συνειδητοποιήσεις ότι δεν λειτουργούν σωστά.

Μπορεί το κόστος να μην σου φαίνεται σοβαρό, αλλά γιατί να μην γλιτώσεις αυτά τα χρήματα, δίνοντας λίγη παραπάνω προσοχή;

Τακτικός καθαρισμός

Μία φορά το μήνα θα πρέπει να φροντίζεις για το καθάρισμα των υαλοκαθαριστήρων. Χρησιμοποίησε υγρά μαντηλάκια, εμποτισμένα με οινόπνευμα για να αφαιρέσεις βρομιές και άλλα μικροσωματίδια από τα μάκτρα και τα λάστιχα. Αυτά ευθύνονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό για τη φθορά των καθαριστήρων και είναι ο κυριότερος λόγος που θα σε αναγκάσει σε αλλαγή αργά ή γρήγορα.

Προστασία

Με τη θερμοκρασία να πλησιάζει αρκετά κοντά στο μηδέν, θα πρέπει να φροντίζεις ακόμη περισσότερο τους υαλοκαθαριστήρες σου, αν δεν θέλεις να παγώσουν. Όταν βλέπεις τη θερμοκρασία να πέφτει υπό του μηδενός, ακόμη και όταν δεν χιονίζει, καλό είναι να σηκώνεις τα μάκτρα. Επίσης, θα πρέπει να διαλέγεις υγρό καλής ποιότητας, ώστε να μην παγώσει η αντλία και ξαφνικά σταματήσουν να λειτουργούν οι καθαριστήρες.

Φροντίδα ψεκαστήρων

Ένας βασικός λόγος που φθείρονται οι υαλοκαθαριστήρες είναι το γέμισμα των ψεκαστήρων με νερό βρύσης. Το νερό της βρύσης, πλούσιο σε άλατα, μπορεί να βουλώσει τους ψεκαστήρες και σε συνέχεια να οδηγήσει στη φθορά των μάκτρων. Για αυτό πρέπει να συμπληρώνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα απιονισμένο νερό και καθαριστικό τζαμιών. Έτσι οι υαλοκαθαριστήρες δεν θα ξεραίνονται και θα λειτουργούν σαν να τους τοποθέτησες χθες!

Πώς να αποτρέψεις την αλλαγή των υαλοκαθαριστήρων - Το κόλπο με τη βαζελίνη

Extra tip: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις βαζελίνη και ένα μαλακό πανί για να περιποιηθείς και να προστατεύσεις τα λάστιχα στις πόρτες και τους υαλοκαθαριστήρες!

Air condition τον χειμώνα: Γιατί πρέπει να το χρησιμοποιείς όταν έχει άσχημο καιρό

Η θέρμανση στο αυτοκίνητο είναι κάτι που μας απασχολεί άμεσα καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα. Η συντήρηση ωστόσο του συστήματος κλιματισμού και η χρήση του μπορεί να επηρεάσουν την τσέπη μας ακόμα και τους θερινούς μήνες, αν δεν γίνουν σωστά.

Με την ευκαιρία, δείτε επίσης: Οδήγηση στη βροχή: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ασφαλή σας μετακίνηση

Όταν αναφερόμαστε στον κλιματισμό, πέρα από την θερμοκρασία, μιλάμε ουσιαστικά και για τον έλεγχο του «κλίματος» της καμπίνας. Υπάρχουν δύο είδη συστήματων: το απλό air condition και το σύστημα αυτόματου κλιματισμού. Η βάση και των δύο συστημάτων είναι η ίδια, επιτρέποντας στον αέρα που βγαίνει μέσω των αεραγωγών να ψύχει ή να ζεσταίνει, επιτυγχάνοντας έτσι επιθυμητή άνεση σύμφωνα με τις απαιτήσεις των επιβατών.

Η μεγάλη διαφορά είναι ότι σε ένα αυτόματο σύστημα κλιματισμού επιτυγχάνουμε καλύτερη διαχείριση θερμοκρασίας, επομένως είναι πιο εύκολο να ρυθμίσουμε το ύψος της, έχοντας ακόμα και την δυνατότητα δημιουργίας διαφορετικών ζωνών στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα.

Γιατί όμως να χρησιμοποιήσω κλιματισμό το χειμώνα, αφού χρειάζομαι μόνο ζεστό αέρα; Αυτή είναι μια κοινή εσφαλμένη αντίληψη, που συνδέουμε τη λειτουργία A/C με την παραγωγή κρύου αέρα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι.

Η λειτουργία A/C μας επιτρέπει να ενεργοποιούμε ή να απενεργοποιούμε τον συμπιεστή του συστήματος κλιματισμού που εκτός από την ψύξη του αέρα, μας επιτρέπει να ελέγχουμε και την υγρασία του, εξ ου και η σημασία του το χειμώνα.

Air condition τον χειμώνα: Γιατί πρέπει να το χρησιμοποιείς όταν έχει άσχημο καιρό

Αν ενεργοποιήσουμε μόνο τη θέρμανση, ο αέρας που θερμαίνεται διατηρεί την ίδια υγρασία που περιείχε και έξω, κάτι που δεν ενδείκνυται για την άνεση των επιβατών, λόγω των πιθανών προβλημάτων υγείας που μπορεί να δημιουργήσει σε ευαίσθητα άτομα και της υγρασίας στα παράθυρα.

Και μόνο για τον καλύτερο έλεγχο της υγρασίας στην καμπίνα, αξίζει να ενεργοποιείτε τον συμπιεστή του κλιματισμού, ειδικά σε ένα αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Πέρα από αυτό όμως, η χρήση του λειτουργία του συμπιεστή μας επιτρέπει να αποφύγουμε βλάβες, καθώς η χρήση του μας βοηθά να διατηρήσουμε καλύτερα το αέριο που περιέχεται στο κύκλωμα, τόσο σε ποσότητα όσο και σε ιδιότητες.

Μια πιο συχνή χρήση του συμπιεστή του κλιματισμού, εγγυάται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του συστήματος και των εξαρτημάτων του, αποφεύγοντας έτσι κατά τους κρύους μήνες την μεγάλη διακοπή που προκαλεί βλάβες.

Σε ένα αυτοκίνητο που δεν χρησιμοποιεί συχνά το σύστημα κλιματισμού, είναι φυσιολογικό το σύστημα να χάνει την ικανότητα ψύξης, είτε λόγω απώλειας ψυκτικού αερίου είτε λόγω απώλειας απόδοσης του συστήματος γενικά. Αυτό το πρόβλημα επιλύεται ελέγχοντας το κύκλωμα και αντικαθιστώντας το αέριο και το λιπαντικό του, διορθώνοντας πιθανές διαρροές και αντικαθιστώντας το εσωτερικό φίλτρο του συστήματος όταν χρειάζεται.

Αυτή η εργασία πρέπει να εκτελείται μόνο από ειδικούς και πάντα χρησιμοποιώντας εγκεκριμένα μηχανήματα και υλικά, καθώς διατρέχουμε τον κίνδυνο να προκαλέσουμε μεγάλη βλάβη, εάν δεν υποστούμε τραυματισμό ή να κάνουμε ζημιά στο περιβάλλον. Ο έλεγχος και η επισκευή ενός συστήματος κλιματισμού είναι μια εργασία που κυμαίνεται μεταξύ 50 και 80 ευρώ.

Στην πιο ακραία περίπτωση, όταν δεν έχουμε χρησιμοποιήσει το κλιματιστικό για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι πιθανότητες αστοχίας πολλαπλασιάζονται σε αριθμό και σε κόστος. Συνηθισμένο σφάλμα είναι η βλάβη του συμπιεστή, ένα εξάρτημα που απαιτεί εσωτερικό λιπαντικό για τη σωστή λειτουργία του και όταν «σωθεί» οδηγεί σε θραύση που απαιτεί αντικατάσταση (200 έως 500 ευρώ).

 

Αυτοκίνητο

Ροή ειδήσεων

Share