Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

Τι πρέπει να κάνετε αν χάσετε ή σας κλέψουν το δίπλωμα οδήγησης;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

20 Σεπτεμβρίου 2019 14:48
Τι πρέπει να κάνετε αν χάσετε ή σας κλέψουν το δίπλωμα οδήγησης;

Τι πρέπει να κάνετε αν χάσετε ή σας κλέψουν το δίπλωμα οδήγησης; Οι στατιστικές έχουν δείξει πως οι απώλειες διπλώματος οδήγησης είναι αρκετά συχνό φαινόμενο, έτσι έχει σχεδιαστεί ένα απλοποιημένο σύστημα επανέκδοσης τους. Τραγικό: Οδηγός "πάτησε" και σκότωσε τον εξεταστή της, την ώρα που έδινε εξετάσεις!

Η διαδικασία είναι αρκετά απλή, αρχικά πρέπει να πάτε σε ένα Αστυνομικό Τμήμα και να δηλώσετε την κλοπή ή την απώλεια του διπλώματος οδήγησης. Στη συνέχεια ξεκινάτε την διαδικασία επανέκδοσης του διπλώματος οδήγησης σε ένα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) με την προσκόμιση των παρακάτω εγγράφων:

1) Ταυτότητα ή διαβατήριο. Οι αλλοδαποί πολίτες θα πρέπει να προσκομίσουν επιπλέον και την άδεια παραμονής.

Δίπλωμα οδήγησης

2) Διπλότυπο αξίας 9 ευρώ ή παράβολο χαρτοσήμου αξίας 9 ευρώ από Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.)

3) Παράβολο της Εθνικής Τράπεζας, αξίας 30 ευρώ εάν είναι η πρώτη φορά επανέκδοσης. Εάν κάνετε τη διαδικασία για δεύτερη φορά το παράβολο διπλασιάζεται στα 60 ευρώ. Και για κάθε επόμενη φορά να θυμάστε η προσαύξηση θα είναι σταθερά 30 ευρώ.

4) Δεύτερο παράβολο αξίας 30 ευρώ πάλι από την Εθνική Τράπεζα για την εκτύπωση νέας άδειας οδήγησης.

5) Μία έγχρωμη φωτογραφία, τύπου διαβατηρίου.

6) Βεβαίωση απώλειας ή κλοπής που έχει εκδώσει το Αστυνομικό Τμήμα που κάνατε την δήλωση.

7) Χάρτινο φάκελο με λάστιχα για την αποθήκευση και αρχειοθέτηση των εγγράφων που παραδίδετε.

Για την περίπτωση απώλειας τους διπλώματος οδήγησης από κλοπή υπάρχει ένα αρκετά παράδοξο. Στην περίπτωση που το δίπλωμα οδήγησης σας έχει κλαπεί μέσα από το αυτοκίνητο σας την ώρα κλοπής του οχήματος ή διάρρηξης του και ήταν στα πράγματα που απέσπασαν οι ληστές τότε δεν χρειάζεται να καταθέσετε το ένα παράβολο. Όμως στην περίπτωση που η απώλεια ή η ληστεία του έγινε σε εξωτερικό χώρο από το αυτοκίνητο είστε υποχρεωμένοι να καταβάλετε κανονικά κάθε έγγραφο.

Να θυμάστε πως το δίπλωμα οδήγησης είναι ένα αρκετά ισχυρό έγγραφο αντίστοιχο της ταυτότητας και του διαβατηρίου και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αντί του αστυνομικού δελτίου. Σε κάθε περίπτωση απώλειας του μην αμελήσετε να το δηλώσετε και να εκκινήσετε τις διαδικασίες για την έκδοση νέου διπλώματος οδήγησης καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους κλέφτες για διάφορους σκοπούς και να βρεθείτε μπλεγμένοι.

Αυτές είναι οι πέντε κλασικές διαφωνίες στον δρόμο! Πόσο καλά ξέρετε τον ΚΟΚ;

Στην Ελλάδα είναι πολύ συχνό φαινόμενο να τσακώνονται και να διαφωνούν οι οδηγοί! Ακόμα κι αν ξέρουν τον ΚΟΚ οι παραβάσεις είναι πάρα πολλές ή ο καθένας κάνει ότι θέλει! Υπάρχουν όμως πέντε κλασικές διαφωνίες που στον δρόμο που μάλλον έχουν τύχει στους περισσότερους!

Aσπρες, κίτρινες, μπλε, που θα παρκάρεις οδηγέ; 60% Ελλήνων οδηγών θα χάσουν το δίπλωμα οδήγησης! Δείτε ποιοι!

Πέρα από τις πινακίδες που απαγορεύουν τη στάση ή τη στάθμευση σε κάποιο σημείο, τον ίδιο ακριβώς ρόλο παίζει και η διαγράμμιση του οδοστρώματος. Η τεθλασμένη κίτρινη γραμμή (ζιγκ-ζαγκ) στην πλευρά του οδοστρώματος, καθώς και η συνεχής κίτρινη γραμμή στο κράσπεδο ή στην άκρη του οδοστρώματος, σημαίνει ότι σε όλο το μήκος της γραμμής απαγορεύεται η στάθμευση.

ΚΟΚ διαφωνία

Παράλληλα, στα κέντρα πολλών αστικών κέντρων της χώρας λειτουργεί πλέον μόνιμα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης με μέγιστο χρόνο τις 3 ώρες, καθώς και χώροι στάθμευσης αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής. Για τα αυτοκίνητα οι θέσεις οριοθετούνται με άσπρο χρώμα, για τις μοτοσικλέτες με πράσινο, ενώ οι θέσεις των µονίµων κατοίκων οριοθετούνται µε µπλε γραµμές και τέλος, οι ειδικές θέσεις στάθμευσης µε κίτρινες.

Επίσης πέρα από τη διαγράμμιση και τη σήμανση, θα πρέπει να γνωρίζετε πως ο νόμος απαγορεύει να παρκάρετε μπροστά από διαβάσεις πεζών, ράμπες αναπήρων και πάνω σε πεζοδρόμια. Επιπλέον αυτών, σύμφωνα πάντα με τον KOK, όταν παρκάρετε θα πρέπει πάντοτε να έχετε απόσταση τουλάχιστον, 20 μ. από φανάρι, 15 μ. από σιδηροδρομική διάβαση, 12 μ. από στάση λεωφορείου, 10 μ. από διασταύρωση, καθώς και 5μ. από διάβαση πεζών ή πυροσβεστικό κρουνό.

ΚΟΚ διαφωνία

Τα αλάρμ είναι μόνο για έκτακτη ανάγκη

Τα αλάρμ ή ελληνιστί τα φώτα εκτάκτου ανάγκης, όπως λέει και το όνομά τους, είναι προορισμένα να χρησιμοποιούνται μόνο σε έκτακτη ανάγκη. ΠαρΆ όλα αυτά, παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει ξεκάθαρα πότε πρέπει να γίνεται χρήση των αλάρμ, αυθαίρετα στη χώρα μας τα ενεργοποιούμε για διάφορους λόγους αντί των φλας.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το παρκάρισμα, όπου παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει την προειδοποιητική χρήση των φλας, εμείς ανάβουμε τα αλάρμ.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πότε προβλέπεται η χρήση των αλάρμ:

Όταν λόγω βλάβης το αυτοκίνητό σας έχει ακινητοποιηθεί ή κινείται με μειωμένη ταχύτητα.
Όταν χρειαστεί να μειώσετε απότομα την ταχύτητά σας ώστε να προειδοποιήσετε τα οχήματα πίσω σας.
Όταν παρκάρετε ή σταματήσετε σε σημείο που απαιτείται να είστε ορατοί από τους άλλους οδηγούς.
Όταν θέλετε να ειδοποιήσετε το όχημα που σας ακολουθεί πως σε εκείνο το σημείο που βρίσκεστε υπάρχει κάποιο εμπόδιο (π.χ. μεγάλη λακκούβα).

Σωστή χρήση λωρίδας κυκλοφορίας

Αριστερή, έκτακτης ανάγκης και λεωφορείων… Ο λόγος για τις λωρίδες κυκλοφορίας στο δρόμο. Βέβαια πριν ασχοληθούμε με τις προαναφερθείσες, να αναφέρουμε πως όταν θέλετε να στρίψετε από δρόμο με παραπάνω από μία λωρίδες κυκλοφορίας, τότε οφείλετε να ακολουθήσετε την δεξιά λωρίδα αν θέλετε να στρίψετε δεξιά και αντίστοιχα την αριστερή αν θέλετε να στρίψετε αριστερά.

Αριστερή λωρίδα: Σε αυτοκινητόδρομους ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας τριών ή περισσότερων λωρίδων κυκλοφορίας χρησιμοποιείται αποκλειστικά από Ι.Χ ή μοτοσικλέτες και έχει το ρόλο της λωρίδας προσπέρασης, και όχι κυκλοφορίας (εκτός από περιπτώσεις μποτιλιαρίσματος που στις υπόλοιπες λωρίδες επικρατεί συμφόρηση).

Τι ισχύει με τις μοτοσυκλέτες και τη διήθηση

Τι είναι η διήθηση; Η διήθηση είναι αυτό που ονομάζουμε «σφήνα» και εννοούμε την κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Είναι μια συνήθης πρακτική που εφαρμόζουν οι δικυκλιστές και βάσει του ΚΟΚ θεωρείται «επικίνδυνος ελιγμός» και ως εκ τούτου είναι απαγορευμένη.

Μάλιστα σχετικά πρόσφατα ο Άρειος Πάγος απέρριψε αγωγή γυναίκας οδηγού μηχανής, που σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας στην προσπάθειά της να περάσει ανάμεσά τους, δημιουργώντας έτσι και νομικό δεδικασμένο.

Προτεραιότητα και κίνηση σε πλατείες

Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι ή πιο απλά πλατείες, έχουν σχεδιαστεί ώστε να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων σε σημεία που ενώνονται οι δρόμοι και να αποφεύγεται η συμφόρηση στα σημεία διασταυρώσεων. Παράλληλα είναι και ένα μέσο περιορισμού της ταχύτητας των οχημάτων προς αποφυγή ατυχημάτων.

Στη χώρα μας, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ, σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά. Δηλαδή αν δεν υπάρχει σήμανση να ορίζει το αντίθετο (STOP ή ανάποδο τρίγωνο), προτεραιότητα έχουν εκείνοι που μπαίνουν σε πλατεία.

Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε πως πριν την είσοδό σας σε κόμβο δεν πρέπει να ανάβετε το φλας. Φλας ανάβετε πριν την έξοδο που θέλετε να ακολουθήσετε και ακριβώς αφού περάσετε την προηγούμενη έξοδο.

Επίσης κατά γενικό κανόνα όταν βρίσκεστε μέσα σε πλατεία παραμένετε στη δεξιά λωρίδα εάν σκοπεύετε να κινηθείτε απέναντι ή δεξιά, ενώ αν πρόκειται να βγείτε μετά τον μισό κυκλικό κόμβο και αριστερότερα, τότε επιλέξτε την αριστερή λωρίδα.

Τέλος να αναφέρουμε πως στο εξωτερικό, σε περίπτωση που βρεθείτε εκεί οδικώς, ισχύει το ακριβώς αντίθετο, αφού προτεραιότητα έχουν πάντοτε όσοι κινούνται εντός του κυκλικού κόμβου.

 

Αυτοκίνητο

Ροή ειδήσεων

Share