Κυριακή, 28 Απριλίου 2024

Νέα γραμμή 4 Μετρό: Μπήκε και ο δεύτερος μετροπόντικας – Από ποιους σταθμούς θα περάσει

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τον δεύτερο μετροπόντικα, θα απαιτηθούν περίπου 27 μήνες για να διανοίξει 7,2 χιλιόμετρα

26 Φεβρουαρίου 2024 10:34
Νέα γραμμή 4 Μετρό: Μπήκε και ο δεύτερος μετροπόντικας – Από ποιους σταθμούς θα περάσει
Από Παναγιώτης Παπανικολάου

Το μεγάλο έργο του Μετρό της Αθήνας προχωρά βήμα-βήμα προς τη νέα γραμμή 4. Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι η έναρξη του δεύτερου μετροπόντικα με το όνομα “Νίκη”, που ξεκινά το ταξίδι του από το φρέαρ Βεϊκου προς το κέντρο της Αθήνας.

Η μεγάλη υποδομή του Ελληνικού Μετρό βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, μετρώντας τρία χρόνια κατασκευής και απομένοντας περίπου 5,5 έτη. Η ενεργοποίηση της διάνοιξης της σήραγγας αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτή την πορεία ανάπτυξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ypodomes.com, ο δεύτερος μετροπόντικας έχει ξεκινήσει τη διαδικασία συναρμολόγησής του, με το επόμενο βήμα να είναι η προσθήκη δύο ακόμα στοιχείων 15 μέτρων. Φαντάζεται κανείς ότι κάθε ΤΒΜ είναι περίπου 120 μέτρα μήκος, οπότε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θα έχει εισέλθει στη σήραγγα από την πλευρά της Λ. Βεϊκου.

Νέα γραμμή 4 Μετρό: Μπήκε και ο δεύτερος μετροπόντικας – Από ποιους σταθμούς θα περάσει

Η επιτάχυνση της διάνοιξης, που θα συμβεί μέσα στην Άνοιξη όταν ως ολοκληρωμένο μηχάνημα και έχοντας περάσει όλες τις απαραίτητες δοκιμές, το ΤΒΜ θα αρχίσει να σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 “δαχτυλίδια” όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τον δεύτερο μετροπόντικα, θα απαιτηθούν περίπου 27 μήνες για να διανοίξει 7,2 χιλιόμετρα και θα περάσει από τους σταθμούς ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να καταλήξει επίσης στον Ευαγγελισμό το 2026 όπου επίσης θα αποσυναρμολογηθεί και θα απομακρυνθεί από το έργο.

Αντίστοιχα ο πρώτος μετροπόντικας που ονομάζεται “Αθηνά” σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com έχει ξεπεράσει πλέον τα 800 μέτρα και πλέον κατευθύνεται προς τον πρώτο σταθμό της γραμμής 4, τον σταθμό ΓΟΥΔΗ. Μέσα στο 2024 με τον συγκεκριμένο ρυθμό το ΤΒΜ θα φτάσει και στον δεύτερο σταθμό που ονομάζεται ΖΩΓΡΑΦΟΥ.

Το 2025 θα περάσει από ΙΛΙΣΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ για να καταλήξει στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ από όπου προβλέπεται και ολοκληρώσει έχοντας διανύσει 5,1 χιλιόμετρα. Στον Ευαγγελισμό θα ξεκινήσει η αποσυναρμολόγηση του και η μεταφορά του εκτός έργου. Το μηχάνημα θα μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο έργο Μετρό.

Το έργο κατασκευάζει το σχήμα AVAX-GHELLA-ALSTOM. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα δύο μηχανήματα ανήκουν στην ΑΒΑΞ καθώς παραγγέλθηκαν και αγοράστηκαν από την Γερμανία για το έργο της Γραμμής 4. Τα μηχανήματα θα μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν σε μελλοντικά έργα όπως η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον και οι επεκτάσεις της γραμμής 4.

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως από την καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών, στην μεγάλη πλειοψηφία των σταθμών θα περάσει πρώτα ο Μετροπόντικας και μετά θα προχωρήσει η εκσκαφή των σταθμών.

Νέα γραμμή 4 Μετρό: Μπήκε και ο δεύτερος μετροπόντικας – Από ποιους σταθμούς θα περάσει

Πέρασμα του ΤΒΜ από σκαμμένους σταθμούς προβλέπεται πλέον μόνο στο κέντρο. Αυτό βέβαια σημαίνει πως θα υπάρχει και δυσκολότερη εκσκαφή καθώς σε πολλούς σταθμούς θα χρειαστεί να σπάσει η έτοιμη σήραγγα που θα έχει αφήσει ο μετροπόντικας αλλά και περισσότερο έργο για το ΤΒΜ που θα πρεπει να δημιουργεί σήραγγα και στους σταθμούς που θα διέρχεται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή.

Η γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης με άλλες γραμμές. Ο πρώτος είναι στην ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ όπου θα συνδέεται με τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2 μέσω υπόγειας διάβασης μήκους περίπου 200 μέτρων. Ο δεύτερος σταθμός θα είναι στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3. Η γραμμή 4 σε αυτό το σημείο θα περνά κάτω από τη γραμμή 3.

Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες, συνδέοντας το ‘Αλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.

 

Athens Guide

Ροή ειδήσεων

Share