Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Συνέντευξη του Δημάρχου Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα

3 Ιουνίου 2010
Συνέντευξη του Δημάρχου Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα

Ανακοινώθηκε πρόσφατα για το δήμο σας το νέο επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης. Σε ποιους τομείς θα δοθεί προτεραιότητα;

Το εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο, η επέκταση του λιμανιού για την κρουαζιέρα, το ξενοδοχείο πέντε αστέρων, το monorail περιμετρικά του λιμανιού, η ολοκλήρωση της Ανδρέα Παπανδρέου ως ταχείας κλειστής λεωφόρου μέχρι το λιμάνι, η υπογειοποίηση των γραμμών του Η.Σ.Α.Π., από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι, με δημιουργία ενδιάμεσου σταθμού μετρό στα Καμίνια, το τραμ και το μετρό, η μονοδρόμηση του οδικού δικτύου της πόλης του Πειραιά, η αποπεράτωση και λειτουργία του Πύργου, η ανακατασκευή του ιστορικού Ρολογιού, το νέο Δημαρχείο, η λειτουργία του νέου Δημοτικού Θεάτρου, η ακτή πολιτισμού στο λιμάνι, το Πανεπιστημιακό και Τεχνολογικό Πάρκο στον Άγιο Διονύσιο, οι αστικές αναπλάσεις στο κέντρο και τις γειτονιές του Πειραιά είναι τα έργα που θα αλλάξουν την πόλη και το λιμάνι, είναι τα έργα που θα διαμορφώσουν τον Πειραιά του 21ου αιώνα.

Μάθαμε ότι είστε χορηγοί στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό «ΠΥΡΓΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ 2010 - Αλλάζοντας την πρόσΟΨΗ» με σκοπό την αξιοποίηση του ψηλότερου κτιρίου του Πειραιά που παρέμεινε ανεκμετάλλευτο για 30 χρόνια. Κατά πόσο αυτή η πρωτοβουλία σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχή για τον Πειραιά; Ποια άλλα έργα πρόκειται να ακολουθήσουν;

Γίνεται ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός με πάνω από 300 διεθνείς συμμετοχές για την πρόσοψη του Πύργου, ώστε σε πρώτη φάση να αλλάξει αυτή η εικόνα που μας πληγώνει όλους. Και όχι μόνο αυτό. Σκεφτόμαστε στον ίδιο διαγωνισμό να εντάξουμε και την ανάπλαση της περιοχής γύρω από το Αρχαιολογικό Μουσείο του Πειραιά, για να αναδείξουμε την περιοχή αλλά και το σωζόμενο αρχαίο θέατρο της πόλης που είναι μοναδικό.

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας αυτά που προσφέρατε μέχρι τώρα ως Δήμαρχος;

Ξεκινήσαμε αυτή τη δημοτική θητεία με όλα τα ζητήματα του Πειραιά που τον απασχολούσαν επί δεκαετίες. Δεν αφήσαμε τίποτα, από το Δημοτικό Θέατρο μέχρι τη Ράλλειο. Από τον Πύργο μέχρι το γιαπί της Πλατείας Κοραή και τη Βίλα Ζαχαρίου. Όλα αυτά τα ζητήματα είναι πλέον δρομολογημένα, ώστε να λυθούν. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι έχει ξεκινήσει η ανοικοδόμηση της Ραλλείου (Δωδεκανήσου & Πειραιώς). Ένα ζήτημα που δεν το άγγιζε καμία δημοτική αρχή στο παρελθόν. Το Δημοτικό Θέατρο που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η ανακαίνισή του. Το Γκαράζ της 34ου Συντάγματος, που το ξεχνάμε, στην αρχή της θητείας μας ήταν ένας καρκίνος για τον Πειραιά. Τους πρώτους μήνες ολοκληρώσαμε την παράδοσή του. Οι μονοδρομήσεις έχουν ήδη δημοπρατηθεί και περιμένουμε να μάθουμε από τις υπηρεσίες ποιος εργολάβος θα τις αναλάβει, ενώ προχωρούμε, σε συνεργασία με τον Ο.Α.Σ.Α., τις αναδρομολογήσεις των λεωφορείων. Ο Πειραιάς είναι πλεονασματικός για πρώτη φορά. Είναι ο μόνος Δήμος που δεν έχει αυξήσει τα δημοτικά τέλη εδώ και 4 χρόνια, δεν έχει διοργανώσει ούτε ένα επίσημο ταξίδι με έξοδά του και παρουσιάζει τεράστιο κοινωνικό έργο, μιας και είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Εν πάση περιπτώσει, αυτή η επίθεση που δεχόμαστε δεν είναι ξεκάρφωτη. Υπάρχουν επιχειρηματικά συμφέροντα που έχουν θιχτεί στον Πειραιά και ψάχνουν να βρουν διέξοδο, διαβάλλοντάς με. Δεν θα τους περάσει. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για το καλό των πολιτών και όχι των όποιων συμφερόντων. Να σας φέρω ένα παράδειγμα. Τολμήσαμε και πήραμε την απόφαση να απαλλοτριώσουμε ένα τεράστιο οικόπεδο 47 στρεμμάτων δίπλα στο Καραϊσκάκη, το οποίο προορίζεται να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο. Αυτό προφανώς ενόχλησε κάποιους.

Πόσο σημαντικό ρόλο θα παίξει η ανακαίνιση του Δημοτικού Θεάτρου, τη χρηματοδότηση της οποίας εξασφαλίσατε μετά από πολλές δυσκολίες;

Βρισκόμαστε ήδη στην τελική ευθεία. Πιστεύω πως, όσο υπερβολικό κι αν μπορεί να ακούγεται, το Δημοτικό Θέατρο είναι ένα έργο, που θα αλλάξει όχι μόνο πολιτιστικά, αλλά οικονομικά-κοινωνικά τη ζωή αυτής της πόλης και θα σηματοδοτήσει ένα νέο ξεκίνημα. Ποντάρουμε πολύ στο Δημοτικό Θέατρο, γι' αυτό υπερπηδήσαμε τα όποια εμπόδια που έβαζαν άλλοι στο παρελθόν, διεκδικώντας εργολαβίες και άλλα πολλά που δεν τιμούν κανένα. Το έργο ξεκίνησε από το Υπουργείο Πολιτισμού και προχωρά για να παραδοθεί. Εμείς ως Δήμος φτιάξαμε έγκαιρα μια επιτροπή από προσωπικότητες, ώστε, μετά την παράδοσή του, να μπορέσει να λειτουργήσει με ένα ζηλευτό πρόγραμμα και παραστάσεις υψηλής ποιότητας.

Πόσο σημαντική για την καθημερινότητα των πολιτών είναι η επέκταση των γραμμών του τραμ μέχρι τον Πειραιά;

Το τραμ είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο μεταφοράς. Η έλευσή του στον Πειραιά θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης. Ποιος δεν θέλει ένα μέσο σταθερής τροχιάς που δεν ρυπαίνει; Μόνο όφελος είναι για την πόλη. Σε συνδυασμό με τις μονοδρομήσεις σε βασικούς άξονες, που θα υλοποιήσουμε σύντομα, καθώς και την υπογειοποίηση των γραμμών του Η.Σ.Α.Π. από το Ν. Φάληρο μέχρι τον Πειραιά θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα και θα ενισχύσουν την εξυπηρέτηση των Πειραιωτών.

Πειραιάς είναι μόνο λιμάνι και Μικρολίμανο; Ποια θεωρείται ότι είναι τα highlights της πόλης σας. για τα οποία αξίζει κάποιος να την επισκεφθεί;

Ο Πειραιάς, παρά τα προβλήματα της καθημερινότητας, είναι μια πόλη κάθε γωνιά της οποίας έχει να διηγηθεί και μια ιστορία. Ακόμη και σήμερα νιώθει κανείς αυτή την αύρα της πλούσιας ιστορίας του, την ατμόσφαιρα του λιμανιού, τη γοητεία που βγαίνει μέσα από παλιές ελληνικές ταινίες, τις βιωματικές αφηγήσεις του ρεμπέτικου ή το χρώμα που αναδύεται από τους πίνακες του Βολανάκη ή του Τσαρούχη. Ποια άλλη πόλη έχει τέτοια «φυσικά» αριστουργήματα όπως το Πασαλιμάνι, το Μικρολίμανο, η Μαρίνα Ζέας, η Πλατεία Αλεξάνδρας, η Πειραϊκή; Παρά τη μεγάλη κρίση στη βιομηχανία και την κτηριακή μετάλλαξη ο Πειραιάς παραμένει μια γοητευτική πόλη. Το Αρχαιολογικό Μουσείο έχει μοναδικούς θησαυρούς. Ο Προφήτης Ηλίας με το Βεάκειο και τις γραφικές ταβέρνες του προσφέρει καταπληκτικές ευκαιρίες. Το ίδιο και το Πάρκο γύρω από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ο Πειραιάς ενδείκνυται για βόλτα, περπάτημα και αναψυχή. Ο Πειραιάς αρέσει. Η τεράστια ακτογραμμή του και η απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα είναι τα στοιχεία που μαγνητίζουν κάθε επισκέπτη.

 

Athens Guide

Ροή ειδήσεων

Share