Τρίτη, 23 Απριλίου 2024

Το όπλο που αυτοκτόνησε ο Βαν Γκογκ θα βγει σε δημοπρασία!

Βρισκόταν μέχρι πρόσφατα στο Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ!

2 Ιουλίου 2019 12:09
Το όπλο που αυτοκτόνησε ο Βαν Γκογκ θα βγει σε δημοπρασία!

Ήταν 27 Ιουλίου του 1890 όταν ο Ολλανδός ζωγράφος Βενσάν Βαν Γκογκ χρησιμοποίησε ένα ρεβόλβερ μάρκας Λεφοσέ (Lefaucheux) για να δώσει τέλος σε μία ζωή γεμάτη άγχος και θλίψη.

Πλέον έχει έρθει η ώρα για τον Οίκο Auction Art - Remy Le Fur να βγάλει σε πλειστηριασμό αυτό το περιβόητο όπλο, διαμετρήματος 7 χιλιοστών. Μολονότι η αυθεντικότητά του, ίσως, να μη πιστοποιηθεί ποτέ επισήμως, η προέλευσή του θεωρείται σοβαρή. Η αξία του εκτιμάται από 40.000 έως 60.000 ευρώ.

Ο Βαν Γκογκ είχε εγκατασταθεί στο Οβέρ-σιρ-Ουάζ μόλις 2 μήνες πριν ακολουθώντας τις συμβουλές του αδελφού του, Τεό. Ο γιατρός Πολ Γκασέ, φίλος των ιμπρεσιονιστών ζωγράφων, φροντίζει εκείνη την εποχή τον Ολλανδό καλλιτέχνη, ο οποίος έχει συχνές ψυχολογικές κρίσεις. Ο Βαν Γκογκ, ο οποίος νοικιάζει ένα δωμάτιο στο πανδοχείο του Αρτίρ Ραβού, βρίσκεται τότε στην καλύτερη εποχή του ως καλλιτέχνης και ζωγραφίζει πάνω από έναν πίνακα την ημέρα.

Την Κυριακή 27 Ιουλίου 1890, ο ζωγράφος φέρεται ότι μετέβη σ’ ένα κοντινό χωράφι, έβγαλε το πουκάμισό του και αυτοπυροβολήθηκε στο στήθος μ’ αυτό το όπλο, το οποίο είχε δανειστεί από τον οικοδεσπότη του. Το ρεβόλβερ του έπεσε από το χέρι και λιποθύμησε. Ανέκτησε τις αισθήσεις του καθώς έπεφτε η νύχτα και, τραυματισμένος, πήρε τον δρόμο για το πανδοχείο. Παρά τις φροντίδες του γιατρού Γκασέ, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ άφησε την τελευταία του πνοή έπειτα από δύο ημέρες αγωνίας.

Το όπλο, που βγαίνει σε πλειστηριασμό στο Ντρουό, βρέθηκε γύρω στο 1960 από τον καλλιεργητή του χωραφιού και παραδόθηκε στους γονείς του σημερινού ιδιοκτήτη του πανδοχείου του Ραβού. Είχε πολλές φθορές και το είχαν κρεμάσει πάνω από το μπαρ. Το 2016 εκτέθηκε στο Μουσείο Βαν Γκογκ του Άμστερνταμ.

Σάλος με τα 23 πλαστά έργα του Μοντιλιάνι!

Η προσωπογραφία της Σελίν Χάουαρντ, ξαπλωμένης χωρίς ρούχα, που είχε χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως αφίσα σε μία έκθεση στη Ρώμη και είχε εξοργίσει το Βατικανό για τη γύμνια της, «είναι πλαστή, η υπογραφή του (Αμεντέο) Μοντιλιάνι είναι αβέβαιη, ξεφτισμένη, περασμένη δύο φορές», όπως υποστηρίζει η ενάγουσα αρχή στη σχετική δίκη για τα πλαστά έργα του μεγάλου Λιβορνέζου ζωγράφου. Την άποψη αυτή αντικρούει η υπεράσπιση: πρόκειται «για πρωτότυπο έργο, πιστοποιημένη ήδη από τη δημιουργία του». Οι απόψεις διίστανται επίσης και για τον πίνακα «Μαρία», ένα λάδι σε χαρτόνι, που καλύπτεται από ασφάλεια ύψους 28 εκατ. δολαρίων.

Το αποκορύφωμα όμως είναι η προσωπογραφία της Χάνκα Ζμπορόφσκα, συζύγου του μεγαλύτερου μαικήνα του ζωγράφου, που από το 1972 με όλες τις σφραγίδες του ιταλικού κράτους έχει κατοχυρωθεί ως έργο εθνικού ενδιαφέροντος. «Το πρόσωπο, το αυτί, ο λαιμός, έχουν ζωγραφισθεί με χρώματα άλλης εποχής. Είναι χονδροειδώς πλαστογραφημένο», όπως διατείνονται οι ειδήμονες που επικαλείται η εισαγγελία. «Πιστοποιημένο και κατοχυρωμένο από την δημιουργία του», αντιτείνουν οι ειδικοί που εξέτασαν το έργο για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του.

Πηγή: Il Corriere della Sera, ΑΠΕ ΜΠΕ

Δείτε επίσης στο Athensmagazine.gr:

Ποιοί είναι οι 10 καλύτεροι δίσκοι όλων των εποχών;

Έπασχε ο Ντα Βίντσι από ΔΕΠΥ; Νέα θεωρία νευροψυχολόγων!

Διαβάστε περισσότερα θέματα για Τέχνη στο Athensmagazine.gr

 

Ζωγραφική

Ροή ειδήσεων

Share