Τρίτη, 23 Ιουλίου 2019

Δημοπρατήθηκε το πιο πιο ακριβό προσχέδιο στην ιστορία για 1,3 εκ ευρώ!

«Χαμένο» σκίτσο του Ρούμπενς!

2 Απριλίου 2019 14:04
Δημοπρατήθηκε το πιο πιο ακριβό προσχέδιο στην ιστορία για 1,3 εκ ευρώ!

Το πιο ακριβό προσχέδιο του Ρούμπενς δημοπρατήθηκε προς 1,3 εκ ευρώ!

Ένα άγνωστο σκίτσο του φλαμανδού ζωγράφου Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς, που θεωρείτο εξαφανισμένο επί αιώνες πωλήθηκε την Κυριακή, αντί 1,3 εκατομμυρίου ευρώ σε Bέλγο συλλέκτη κατά τη διάρκεια δημοπρασίας, ανακοίνωσε ο οίκος Mercier στην πόλη Λιλ της βόρειας Γαλλίας.

Το έργο παρουσιάζει μια Αγία Μαργαρίτα που «φορά ένα κόκκινο και λευκό φόρεμα, κρατά έναν σταυρό στο χέρι και συντρίβει τον δράκο», έχει διαστάσεις 33 εκατοστά επί 45,7 εκατοστά και φιλοτεχνήθηκε από τον δεξιοτέχνη της τέχνης μπαρόκ το 1620, σύμφωνα με τον κατάλογο του οίκου δημοπρασιών.

Να σας θυμίσουμε: Ποσό-ρεκόρ για τον πίνακα του Μοντιλιάνι

undefined

«Πρόκειται για το σκίτσο που χρησίμευσε ως μοντέλο για ένα από τα μνημειώδη έργα που προορίζονταν για την οροφή της εκκλησίας των Ιησουιτών της Αμβέρσας»(Βέλγιο) η οποία έγινε αργότερα η εκκλησία του Αγίου Καρόλου Μπορομέο, εξήγησε ο δημοπράτης Πατρίκ Ντεγκίν. Το 1620, 39 έργα μεγάλων διαστάσεων, τέσσερα μέτρα επί τρία μέτρα, δόθηκαν ως παραγγελία στον Ρούμπενς για τη διακόσμηση της εκκλησίας αυτής που έμελλε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες της Φλάνδρας και λόγω της μεγαλοπρέπειάς της, η αιχμή του δόρατος της Καθολικής Εκκλησίας στη μάχη της κατά του Προτεσταντισμού, σύμφωνα με τον οίκο Mercier.

«Αυτά τα μεγάλα έργα φιλοτεχνήθηκαν από ολόκληρο το ατελιέ, με τη βοήθεια των μαθητών του Ρούμπενς, αλλά τα σκίτσα αποτελούν αποκλειστικό έργο του ζωγράφου, ο οποίος αρνείτο να τα πουλήσει», εξήγησε ο Ντεγκίν.

Η οροφή της εκκλησίας «επλήγη δυστυχώς από μια πυρκαγιά του 1718», είπε ο δημοπράτης. Κι ενώ 33 από τα σκίτσα ήταν γνωστά, πολλά φυλάσσονταν μέσα σε μουσεία, έξι είχαν εξαφανιστεί, ανάμεσά τους αυτή η Αγία Μαργαρίτα. «Βρέθηκε πρόσφατα», συμπλήρωσε. Το έργο είναι «σπάνιο και πολύτιμο»: «κανένα ισοδύναμο έργο του Ρούμπενς δεν είχε διατεθεί στην αγορά στη Γαλλία εδώ και 20 χρόνια», είπε κατενθουσιασμένος που «είχε την τύχη να κάνει αυτή την καταπληκτική αγοραπωλησία».

Η Αγία Μαργαρίτα είναι από προχθές το πιο ακριβό προσχέδιο που δημοπρατήθηκε στην ιστορια της Τέχνης.

Μήπως το θυμάστε; Το ρεκόρ... του αιώνα! - Πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι πουλήθηκε για 450 εκατ. δολάρια!

Χρύσα Βέργη: Ατομική έκθεση με θέμα "Η κυριαρχία του υδάτινου στοιχείου"!

Χρύσα Βέργη

H Χρύσα Βέργη, μετά από 14 χρόνια, επανέρχεται με νέα ατομική έκθεση ζωγραφικής στο Κολωνάκι, η οποία εγκαινιάζεται την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019 στις 20:00 και θα διαρκέσει έως τις 4 Μαΐου. Μην χάσετε την ευκαιρία να συνδυάσετε την βόλτα σας και να δείτε τους πίνακες ζωγραφικής της Χρύσας Βέργη!

Στη ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (www.iset.gr) διαβάζω για τη ζωγράφο: «Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959 και σπούδασε ζωγραφική (1984 -1989) στην ΑΣΚΤ της Αθήνας, με τους Λ. Κανακάκη, Δ. Μυταρά και Ν. Κεσσανλή. Σπούδασε επίσης Interior Design στο California State University of Long Beach – Fine Arts School, με δάσκαλο τον A. Turnauyer (1980-1984).

Με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της στην Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts στο Παρίσι, με τον P. Carron (1990-1992). Η πρώτη της ατομική έκθεση έγινε στην Αθήνα (1994, Ζουμπουλάκη).

Η τέχνη της διαμορφώθηκε με βάση την άμεση παρατήρηση και τη στενή επαφή με το φυσικό τοπίο. Οι πίνακές της, συνήθως μεγάλων διαστάσεων, αποδίδουν την προσωπική της σχέση με τη φύση, μια σχέση βιωματική, που εκφράζεται όχι μόνο μέσω αναγνωρίσιμων εικόνων, αλλά και μέσω της φωτοχρωματικής χειρονομίας που κυριαρχεί στη γραφή της. Αποφεύγει τη χρήση του καβαλέτου και προτιμάει να ζωγραφίζει στο έδαφος, ώστε να διατηρεί την αίσθηση της εγγύτητας με το φυσικό κόσμο. Έτσι, μειώνοντας την απόσταση από το θέμα, μετατρέπει την επιφάνεια του πίνακα σε κομμάτι της φύσης, καλώντας το θεατή να συμμεριστεί την αμεσότητα της εμπειρίας της.

Χρύσα Βέργη

Η ανθρώπινη μορφή εμφανίζεται σποραδικά σε μερικά έργα της, χωρίς όμως να κυριαρχεί. Κύριο μέλημά της παραμένει η αναζήτηση του φωτός μέσα στην κίνηση των φυλλωμάτων, στη ροή του υδάτινου στοιχείου ή στις χρωματικές εναλλαγές του ελληνικού τοπίου».

Αναφερόμενη στα νέα έργα της Χρύσας Βέργη, η Δρ.Ιστορικός της Τέχνης –Τεχνοκριτικός, Οfficier des Arts et Lettres, Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν, υπογραμμίζει στον κατάλογο της έκθεσης: «Πιστή στο εικαστικό της ιδανικό, η Χρύσα κατορθώνει, πάντοτε, να ανανεώνει εκ των ένδον την έμπνευση της, δίχως ποτέ να προδίδει τις αρχές της ή και να παρασύρεται από τις απατηλές σειρήνες των, εκάστοτε, πρόσκαιρων συρμών. Η υπέρμετρη ευαισθησία της στο χρώμα και στο φως–κατεξοχήν συμπρωταγωνιστές στην εικαστική της πορεία –αποτελεί την υπέρτατη εγγυήτρια δύναμη για την ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα προσωπική σε ύφος εικαστική της γραφή. Γραφή αλώβητη από κάθε επιτηδευμένο και, γι’ αυτό, παρασιτικό στοιχείο».

Info
Evripides Art Gallery
Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι

Διαβάστε περισσότερα για την τέχνη στο Athensmagazine.gr.

 

Τέχνη

Ροή ειδήσεων

Share