Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2024

Πισπιριγκιάδα, Αμαλιάδα και μετά τι; Το ελληνικό κοινό ψάχνει τη δική του Μήδεια και χαροκαμένες μάνες γίνονται «σταρ»

Γυναίκες της διπλανής πόρτας παίρνουν σβάρνα τα πάνελ, εκτίθενται και τελικά δικάζονται από τους τηλεθεατές

9 Νοεμβρίου 2024 14:08
Πισπιριγκιάδα, Αμαλιάδα και μετά τι; Το ελληνικό κοινό ψάχνει τη δική του Μήδεια και χαροκαμένες μάνες γίνονται «σταρ»
Δεξιά φωτογραφία: ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
Από Εύη Κουρίδου

Η Μήδεια του Ευριπίδη, που χρονολογείται στο 431 πΧ, δεν επηρέασε μόνο τη μετέπειτα λογοτεχνία, το θέατρο και τον κινηματογράφο, αλλά και την κοινωνία, όπως φαίνεται από τη διαρκή ανάγκη του κόσμου να βρει την «καλύτερη» σύγχρονη Μήδεια.

Η ανάγκη αυτή εντοπίζεται τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1960 έως σήμερα, όταν και παιδοκτονίες ξεκίνησαν να σοκάρουν την ελληνική κοινωνία, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον και τις συζητήσεις.

Στο σήμερα (από τις αρχές του 2022), η υπόθεση της Ρούλας Πισπιρίγκου στην Πάτρα, η οποία καταδικάστηκε για τη δολοφονία της 9χρονης κόρης της, Τζωτζίνας, ενώ οι έρευνες για τον θάνατο των άλλων δύο παιδιών της βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι η διασημότερη «ανάγκη».

Ρούλα Πισπιρίγκου
ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ / EUROKINISSI

Πριν την φερόμενη «Μήδεια» της Πάτρας, όμως, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις παιδοκτονίας στη χώρα μας. Η Αμερικανίδα «Μήδεια» (1961), εκείνη που δηλητηρίαζε τα 3 παιδιά της στη Θεσσαλονίκη (1985), η επίθεση με μαχαίρι στο Αιγάλεω (1995), η μητέρα που δηλητηρίασε την κόρη της στην Ηλεία (1997), το μωρό στα σκουπίδια (2018), αυτή που το πέταξε από τον 5ο όροφο στον Νέο Κόσμο (2019).

Η Μήδεια του Ευριπίδη

Όταν ο Ιάσων έφτασε στην Κολχίδα, για να πάρει το χρυσόμαλλο δέρας, η Μήδεια, η κόρη του βασιλιά της χώρας Αιήτη, τον ερωτεύτηκε παράφορα, τον βοήθησε αποφασιστικά και, όταν έφυγε, τον ακολούθησε στην Ελλάδα, αποκόπτοντας κάθε δεσμό με τους δικούς της και την πατρίδα της.

Μαζί με τα δυο τους παιδιά, ζουν στο εξής εξόριστοι στην Κόρινθο. Ωστόσο, ο Ιάσων αποφασίζει να την εγκαταλείψει, ώστε να παντρευτεί την κόρη του Κρέοντα, του βασιλιά της Κορίνθου. Ο ίδιος ο Κρέων, επειδή φοβάται την επικίνδυνη μάγισσα, την καλεί να φύγει από τη χώρα. Η Μήδεια του ζητάει να παραμείνει μια μέρα και ο Κρέων ενδίδει.

Εκείνη αποφασίζει να εκδικηθεί, σκοτώνοντας και τους τρεις (τον Ιάσονα, τον Κρέοντα και την κόρη του), αλλά διστάζει, γιατί σκέφτεται ότι κανείς δε θα τη δέχεται έπειτα από μια τέτοια πράξη. Τότε, περνάει από την Κόρινθο ο βασιλιάς της Αθήνας Αιγέας, που θέλει να συναντήσει τον βασιλιά της Τροιζήνας Πιτθέα, για να του εξηγήσει έναν δυσνόητο χρησμό που του δόθηκε στους Δελφούς, όπου είχει πάει να ρωτήσει επειδή δεν είχε παιδιά.

Η Μήδεια, με τις μαγικές της ικανότητες, προσφέρεται να τον βοηθήσει να αποκτήσει παιδιά και εκείνος της υπόσχεται άσυλο, αν φτάσει στην Αθήνα. Έτσι η Μήδεια αποφασίζει να προχωρήσει όχι μόνο στον φόνο των τριών τους αλλά και να σκοτώσει τα δύο της παιδιά, για να εκδικηθεί τον Ιάσονα.

Με τα παιδιά της στέλνει στην κόρη του Κρέοντα πανέμορφα δώρα που θα φέρουν τον θάνατο. Εκείνη τα φοράει και βρίσκει φρικτό τέλος· το ίδιο και ο πατέρας της, που σπεύδει να τη βοηθήσει. Έπειτα από πάλη με τον εαυτό της, η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της, που θα ταφούν από την ίδια στο ιερό της Ήρας, όπου θα γίνονται γιορτές και θυσίες. Η ίδια απομακρύνεται πάνω σε φτερωτό άρμα, που της έδωσε ο πατέρας της ο Ήλιος.

Τα νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα και η «σταρ» Ειρήνη Μουρτζούκου

Στο εντελώς σήμερα, τώρα, βλέπουμε την υπόθεση της Αμαλιάδας να γίνεται το απόλυτο talk of the town, και γιατί; Γιατί η μητέρα-φερόμενη δράστιδα, βγαίνει και μιλάει καθημερινά στα πάνελ εκπομπών (βλ. Ευαγγελάτο, Κουσουλό κ.ο.κ.).

Η 24χρονη Ειρήνη Μουρτζούκου, στα μάτια των περισσότερων ανθρώπων, είναι ήδη δολοφόνος τόσο των δύο παιδιών της όσο και του μωρού φίλης της που ήταν παρούσα, τον Αύγουστο του 2024 στην Αμαλιάδα, ενώ συνεχίζεται η έρευνα για τα άλλα δύο.

«Είδες τι είπε σήμερα ο Ευαγγελάτος για τα βρέφη στην Αμαλιάδα;», είναι μια φράση που αναμασάται καθημερινά -καθημερινά όμως- από τα στόματα πολλών, κάνοντας εν τέλει την 24χρονη «σταρ» και τον Ευαγγελάτο όντως «Εισαγγελάτο»!

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί το Πανελλήνιο μια υπόθεση που οριακά εύχεται να γίνει έγκλημα. Δηλαδή είναι τέτοια η ανάγκη του κόσμου για δράμα -με πρωταγωνιστές άλλους, φυσικά- που περιμένει πώς και πώς η Ειρήνη Μουρτζούκου να βγει δολοφόνος των μωρών.

 

Απόψεις

Ροή ειδήσεων

Share