Μεγάλες αλήθειες για τους μαγαζάτορες στη Γερμανία που ζητάνε ζευγάρια να δουλέψουν απ’ την Ελλάδα

Η αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης στο εξωτερικό, και δη στη Γερμανία, αποτελεί σταθερή επιλογή για χιλιάδες Έλληνες τα τελευταία χρόνια. Ανάμεσα στις εκατοντάδες αγγελίες που κατακλύζουν το διαδίκτυο, ξεχωρίζει μια συγκεκριμένη κατηγορία: εστιατόρια ελληνικής ιδιοκτησίας που αναζητούν αποκλειστικά «ζευγάρια» για εργασία, προσφέροντας το δέλεαρ της «εξασφαλισμένης διαμονής και διατροφής». Πίσω όμως από αυτές τις φαινομενικά ελκυστικές προσφορές, συχνά κρύβεται μια σκληρή πραγματικότητα και ένα καλά στημένο οικονομικό παιχνίδι στην πλάτη των εργαζομένων.
Παρακολουθείστε το βίντεο του χρήστη LIVE Androniki nikaki 2 στο Tik tok, όπου εξηγεί αναλυτικά γιατί στη Γερμανία υπάρχει έντονη ζήτηση όσον αφορά την εύρεση προσωπικού, κυρίως αναζητώντας Έλληνες που να είναι ζευγάρια όμως.
Σύμφωνα με καταγγελίες για το καθεστώς που επικρατεί στον κλάδο, η προτίμηση στα παντρεμένα ζευγάρια δεν είναι τυχαία, αλλά εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο φορολογικό και ασφαλιστικό ελιγμό. Οι εργοδότες δηλώνουν τον έναν εκ των δύο συζύγων με πλήρες καθεστώς απασχόλησης (πάνω από το όριο του λεγόμενου mini-job), προκειμένου η ασφάλειά του να καλύψει οικογενειακά και τον άλλον. Ο δεύτερος σύζυγος δηλώνεται τυπικά με mini-job, αλλά στην πραγματικότητα εργάζεται πλήρες ωράριο, με τη διαφορά των δεδουλευμένων να καταβάλλεται σε «μαύρα» χρήματα. Με τον τρόπο αυτό, οι εργαζόμενοι καταλήγουν να αμείβονται με χαμηλούς μισθούς της τάξεως των 1.200 ευρώ τον μήνα, ενώ ο εργοδότης κερδίζει εις διπλούν. Όχι μόνο γλιτώνει ασφαλιστικές εισφορές, αλλά εκμεταλλεύεται και τις σημαντικές φοροαπαλλαγές που παρέχει το γερμανικό κράτος για τις δαπάνες στέγασης και σίτισης του προσωπικού. Η «εξασφαλισμένη διαμονή» μεταφράζεται συνήθως σε ένα μικρό δωμάτιο πάνω από το εστιατόριο, το κόστος του οποίου παρακρατείται έμμεσα από τον μισθό τους.
Οι ειδικοί και οι παθόντες του κλάδου προειδοποιούν όσους σκέφτονται να κάνουν το βήμα της μετανάστευσης να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί. Υπολογίζεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εργοδοτών (που αγγίζει το 80%) λειτουργεί με όρους απόλυτης εκμετάλλευσης, εγκλωβίζοντας τους εργαζόμενους σε ένα καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας μέσα στο ίδιο το μαγαζί, με την απειλή της απόλυσης και της έξωσης να κρέμεται ανά πάσα στιγμή πάνω από το κεφάλι τους.
Φυσικά, υπάρχει και ένα 20% υγιών και σωστών επιχειρηματιών, οι οποίοι σέβονται το προσωπικό τους, διατηρώντας υπαλλήλους για δεκαετίες. Ωστόσο, για να μην πέσει κανείς θύμα των «επιτήδειων», η λεπτομερής έρευνα, η γνώση των εργασιακών δικαιωμάτων στη Γερμανία και η άρνηση για «μαύρη» εργασία αποτελούν τα μοναδικά όπλα άμυνας πριν από την υπογραφή οποιασδήποτε συμφωνίας.






0 ΣΧΟΛΙΑ