ΑΡΧΙΚΗ LIFE ΥΓΕΙΑ

1 την ημέρα αρκεί: Το φρούτο που διώχνει το λίπος από την κοιλιά

1 την ημέρα αρκεί: Το φρούτο που διώχνει το λίπος από την κοιλιά
Το θαυματουργό φρούτο
Athensmagazine Ορίστε μας ως προτεινόμενη πηγή ειδήσεων στο Google

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανακάλυψη φέρνει στο φως νέα επιστημονική μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, η οποία αποδεικνύει ότι η καθημερινή κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να συμβάλλει σε μια σημαντική και άκρως υγιεινή ανακατανομή του κοιλιακού λίπους, ωφελώντας αποκλειστικά τις γυναίκες.

Τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία του Naiman Khan, καθηγητή Κινησιολογίας και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις, δημοσιεύθηκαν στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση Journal of Nutrition.

Το πείραμα των 12 εβδομάδων με το αβοκάντο

Στη μελέτη έλαβαν μέρος 105 ενήλικες, οι οποίοι ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Για ένα διάστημα δώδεκα εβδομάδων, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν καθημερινά ένα γεύμα που περιείχε αβοκάντο. Για τις ανάγκες της έρευνας, οι εθελοντές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, με τη βασική διαφορά στη διατροφή τους να εντοπίζεται στο γεγονός ότι η μία ομάδα κατανάλωνε κάθε μέρα ένα φρέσκο αβοκάντο, ενώ η άλλη όχι.

Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι ο βασικός σκοπός της έρευνας δεν ήταν να εξεταστεί αν το αβοκάντο βοηθά στο αδυνάτισμα και στην απώλεια βάρους, αλλά να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο επιδρά στην αποθήκευση και την κατανομή του λιπώδους ιστού στο σώμα. Στην αρχή και στο τέλος της περιόδου των 12 εβδομάδων, οι ερευνητές προχώρησαν σε μετρήσεις του κοιλιακού λίπους των συμμετεχόντων, καθώς και της ανοχής τους στη γλυκόζη (δείκτης που σχετίζεται με τον διαβήτη).

Υποδόριο εναντίον σπλαχνικού λίπους

Όπως είναι γνωστό, στην περιοχή της κοιλιάς συσσωρεύονται δύο είδη λίπους:

  • Το υποδόριο λίπος: Αυτό που συγκεντρώνεται ακριβώς κάτω από το δέρμα και θεωρείται λιγότερο επικίνδυνο.
  • Το σπλαχνικό λίπος: Το επικίνδυνο λίπος που συσσωρεύεται βαθύτερα στην κοιλιακή χώρα και περιβάλλει τα ζωτικά όργανα. Το σπλαχνικό λίπος είναι γνωστό ότι σχετίζεται με σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καθώς και καρδιαγγειακών νόσων.

Γιατί ευνοούνται μόνο οι γυναίκες

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν μια ξεκάθαρη διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο φύλα. Οι γυναίκες που κατανάλωναν το αβοκάντο ως μέρος του κύριου ημερήσιου γεύματός τους αναδείχθηκαν οι μεγάλες ευνοημένες της διαδικασίας. Παρουσίασαν αισθητή μείωση του επικίνδυνου σπλαχνικού κοιλικού λίπους, καθώς και βελτίωση στην αναλογία του σπλαχνικού προς το υποδόριο λίπος.

Αντίθετα, στους άνδρες που συμμετείχαν στη μελέτη δεν παρατηρήθηκε κανένα ανάλογο όφελος όσον αφορά τη μείωση ή την ανακατανομή του λίπους. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η κατανάλωση αβοκάντο δεν επέφερε καμία αλλαγή στην ανθεκτικότητα στη γλυκόζη, ούτε στους άνδρες αλλά ούτε και στις γυναίκες.

Μετά τα πρώτα αυτά ενθαρρυντικά αποτελέσματα, η ερευνητική ομάδα σχεδιάζει να προχωρήσει σε μια νέα, ευρύτερη μελέτη. Στόχος τους είναι να εξετάσουν ακόμη πιο βαθιά τα οφέλη του αβοκάντο στην κατανομή του λίπους, αλλά και να δώσουν μια ξεκάθαρη επιστημονική εξήγηση για τις διαφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στα δύο φύλα.

0 ΣΧΟΛΙΑ

Προσθήκη Σχόλιου